LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke provider doet het nog goed????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marieanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 20:56

welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door marieanne »

Op dit moment heb ik een abonnement bij Planet internet. Maar net zoals zovelen wil ik eigenlijk overstappen naar internet plus een belabonnement. Vanwege de vele slechte ervaringen die ik hier lees ben ik wel huiverig geworden. Is er nog iemand met goede ofwel geweldige ervaringen???

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Jeanne »

Hopelijk leest Planet dit, want dat is natuurlijk geen goede reclame!

Planet, doe wat aan je Service dan houd je mij als klant en stap ik ook over naar IPB. Een klant (lees: mijn zus) die je ruim 5 weken laat wachten op een IBP-bestelling is natuurlijk geen reclame.

jvdelft
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2006 09:40

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door jvdelft »

Ik ben van @Home Internet en telefonie overgestapt naar IPB.
De installatie heb ik zelf gedaan en dit was binnen een uur gebeurd en alles werkt perfect.
Ben heel blij dat ik van @Home verlost ben en heel blij met IPB.
Goede kwaliteit internet en telefonie !!!

pvd01
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:51

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door pvd01 »

Ik heb geen problemen met @home internet + telefonie. Ik heb dit pakket sinds maart. Daarvoor had ik al @home internet, gedurende ongeveer 1 jaar.

Wel is het eens gebeurd dat er eerst geld geincasserd werd voordat ik de factuur kon inzien.

Verder ben ik een tevreden klant.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb Studentenadsl. Is een merk van Tiscali. Hoef je geen student voor te zijn. Is wat goedkoper dan Tiscali maar even goed. In twee jaar tijd 1 storing gehad van een paar urr. En dat was het dan ook. Ook geen andere klachten over.

www.studentenadsl.nl

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door boebele »

DDS is een heel goede en betrouwbare provider.
En ik ben zelf tevreden met speedxs.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Je moet planet niet de schuld geven dat je nog geen internet plus (pils bellen zoals het hier ook wel wordt genoemt) bellen hebt.. dat is nl een dienst van KPN. Planet internet leverd alleen de internet diensten en dit staat los van PLUS bellen.

Wil je daar vanaf dan zul je toch echt KPN de deur uit moeten doen (en je telefoon aansluiting dus ook en opzoek naar een andere telefoon leverancier. maar daar wordt je ook niet vrolijker van kan ik je alvast al wel melden.

marieanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 20:56

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door marieanne »

Beste Dutch Com freak,
ik weet niet of je mijn reactie gelezen hebt, maar ik vroeg me af WELKE provider goed was, ik geef Planet nergens de schuld van, want ik heb gewoon adsl dus nog geen internet plus bellen. Ik overweeg om internet plus bellen te nemen, van wie weet ik nog niet. Als ik alle reacties lees, is bijna niemand geweldig. DUS ... ik vroeg me gewoon af welke provider ik het beste kon nemen.

EN.... beste Dutch com freak, levert schrijf je met een T en geen D.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik had het tegen Jeanne ;) en je provicer is KPN omdat internet + bellen van KPN is ;)

telestress
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2006 23:08

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door telestress »

Internetplusbellen lijkt voordeliger te zijn, maar neem de volgende dingen mee in je overweging: Als je een dergelijk pakket neemt, bel je via voip (voice over ip). Dat betekend je belt via je Internet verbinding. Daar is niks mis mee, maar ligt je ADSL (Internet) verbinding er uit, kun je dus niet meer bellen. Is het modem defect, kun je niet meer bellen. bij stroomstoring, kun je niet meer bellen. Het product is storinggevoeliger dan de klassieke telefoonlijn. Alarmnummers zijn in bovengenoemde situaties dan ook niet bereikbaar. Als een dergelijk modem problemen heeft, dien je dus op een andere manier de helpdesk te bellen. Hoe lang duurt het voor je modem gerepareerd is? Hoe lang wil je en kan je zonder telefoon (en / of Internet) zitten? Echter voor een extra bedrag, kun je een aanvullende abo bij de KPN nemen, die deze nadelen niet (meer) heeft. Een andere optie is om een belbudget abo te nemen. Deze is bijna de helft goedkoper dan een belbasis abo van de KPN. Als je een breedband Internet verbinding hebt, hang je daar tussen een ata. Een ata is een apparaat, waarmee je via Internet kunt bellen met je eigen / vaste telefoon. Je hoeft je computer niet aan te laten staan en je kunt ook gewoon bellen en internetten tegelijk. je belt zelf weg via voip (je Internet verbinding). Als je een beetje rondkijkt, kan je voor zeer weinig geld, praktisch onbeperkt bellen. Ben je een beetje huiverig om daar mee te hobbyen, zijn er aanbiedingen van complete paketten, waardoor je eigenlijk zelf niets hoeft te doen (plug and play). Zelf word je gebeld op je KPN telefoonlijn. Valt de stroom uit, of valt je Internet verbinding weg, ben je toch bereikbaar. Een dergelijk apparaat, schakeld namelijk bij een dergelijke storing automatisch naar je KPN lijn, waardoor je dus ondanks een storing niet alleen bereikbaar bent, maar ook gewoon kunt bellen. De kosten liggen gelijk, of zelfs iets lager dan Internetplusbellen, (afhankelijk van de aanbieders vanaf ongeveer € 32,00 nagenoeg onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen de Benelux en nog wat andere landen). Misschien een idee. :)

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door loco-motief »

Welke provider nu goed of niet goed is zal je nooit een antwoord op vinden.
Planet heeft het bij mij 2 jaar zonder problemen gedaan en ik ben 24 uur online ,toch staat het hier vol met klachten over planet.
Het bovenstaande voorbeeld laat zien dat het persoonsgebonden is.
Het beste is denk ik te kijken naar de prijs-product vergelijking waar je het voor gaat gebruiken.
Persoonlijk ben ik veel online en download ik veel en heb nu dus planet opgezegd(waar ik dus al 2 jaar tevreden over ben) en heb adsl family+telefonie van orange genomen omdat 1. ik sneller kan downloaden als bij planet en 2. het in mijn geval 46 euro per maand scheelt.
Ook over orange (wannadoo) staan veel klachten maar ja niet geschoten is altijd mis en 46 euro extra in me zak vind ik de gok wel waard .
Hiermee wil ik aantonen kijk naar je behoeftes en sluit daar je abbo op af.

Sucses met je keuze en hoop dat je probleemloos verder surft

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Je hoeft je computer niet aan te laten staan en je kunt ook gewoon bellen en internetten tegelijk.
de meeste providers werken al zo dat je geen pc aan hoeft te hebben de telefoon aansluiting zit dan in het modem, bij kpn hebben ze inderdaad een apparte aansluiting die schijnbaar niet op het modem zit maar los van het moden is, dat klinkt beter maar of het ook zo is.. dat weet ik niet.. ik heb het tot dusver nog maar bij 1 klant gezien en bij een andere erover gehoord en dat was vrij positief!

maar zoals altijd verzind eerde gebegint... :D persoonlijk blijf ik lekker traditioneel op de telefoon aangesloten en laat me nog niet verleiden door goedkoper bellen en kijk ik nog lekker rustig de kat (miaaauw) uit de boom :) Voice over IP (internet bellen) staat hier in nederland nog in de kinder schoenen.. of eerder in de baby schoenen..(voor zover je dat schoenen kan noemen :P) bovendien met internet bellen bel je via internet. Je modem of ander apparaatje verzend via internet je stem naar een ander modem in kleine pakketjes je kunt het vergelijken dat je kleine MP3tjes(geluids bestanden) verzend die aan de andere kant meteen worden afgespeeld. Daarnaast is het nog helemaal niet bewezen dat Voice over IP paketten niet kunnen worden gelezen door jan en allemaal omdat het allemaal via internet gaat (en in nederland zijn we toch al zo gebrand op privacy! :roll: )

daarnaast kan het een en het ander mis gaan doordat pakketjes telaat aan komen (wat bv vervorming van de stem kan veroorzaken) door dat de provider het even af laat weten of doordat jijzelf teveel aan het downloaden bent of aan de andere kant!! waardoor er helemaal nix meer gebeurt en je ook niet bereikbaar bent of kunt bellen, sommige providers reserveren hiervoor een appart stuk van je internet verbinding alleen is het niet helemaal duidelijk welke nu een stukje van je verbinding af snoepen en welke er een stukje bij doen en dat geheel reserveren voor bellen via internet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door queenfan »

@Dutch_com_freak,
daarnaast kan het een en het ander mis gaan doordat pakketjes telaat aan komen (wat bv vervorming van de stem kan veroorzaken) door dat de provider het even af laat weten of doordat jijzelf teveel aan het downloaden bent of aan de andere kant!! waardoor er helemaal nix meer gebeurt en je ook niet bereikbaar bent of kunt bellen, sommige providers reserveren hiervoor een appart stuk van je internet verbinding alleen is het niet helemaal duidelijk welke nu een stukje van je verbinding af snoepen en welke er een stukje bij doen en dat geheel reserveren voor bellen via internet
Een voice pakket van max 64 Kb zal niet zo snel verloren gaan in een 2Mb stroom, daarbij is een voice pakket gemerkt met de hoogste pioriteit en heeft ten alle tijden voorrang.



maar zoals altijd verzind eerde gebegint... persoonlijk blijf ik lekker traditioneel op de telefoon aangesloten en laat me nog niet verleiden door goedkoper bellen en kijk ik nog lekker rustig de kat (miaaauw) uit de boom Voice over IP (internet bellen) staat hier in nederland nog in de kinder schoenen.. of eerder in de baby schoenen..(voor zover je dat schoenen kan noemen ) bovendien met internet bellen bel je via internet. Je modem of ander apparaatje verzend via internet je stem naar een ander modem in kleine pakketjes je kunt het vergelijken dat je kleine MP3tjes(geluids bestanden) verzend die aan de andere kant meteen worden afgespeeld. Daarnaast is het nog helemaal niet bewezen dat Voice over IP paketten niet kunnen worden gelezen door jan en allemaal omdat het allemaal via internet gaat (en in nederland zijn we toch al zo gebrand op privacy! )
Ben het met jouw eens, blijf voorlopig ook nog even ouderwets bellen, maar ook dan kan je privacy aangetast worden het zei stukken minder maar toch.

En ach ja als je voorop wilt gaan kan je problemen verwachten, ik wacht nog wel even.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Een voice pakket van max 64 Kb zal niet zo snel verloren gaan in een 2Mb stroom, daarbij is een voice pakket gemerkt met de hoogste pioriteit en heeft ten alle tijden voorrang.
In theorie... misschien niet... maar ik krijg soms toch onverstaanbare klanten aan de lijn.....of ben zelf onverstaanbaar omdat ik even een verbindinkje test voor een klant en even uit bel dat ik denk van.. nou de PC staat uit... geen activiteiten en toch.. een puntje puntje puntje verbinding.... :lol:

telestress
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2006 23:08

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door telestress »

Toch nog even een korte reactie. De alles in 1 paketjes werken nog niet vlekkeloos. Vandaar dat ik omschreef; gebeld worden via de vertrouwde analoge KPN lijn en zelf met voip aan de gang gaan, inderdaad een losse module. Mocht de internet verbinding er uit liggen, is er toch de mogelijkheid om met de analoge (KPN) lijn te bellen. :lol:

Grunn2006
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:10

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Grunn2006 »

Ik heb sinds september 2005 internetplusbellen van KPN, mijn broertje sinds juli 2005 en mijn zuster sinds maar 2006, behalve mijn Pa die heeft glazvezel in de wijk en ik heb nog niet enkele storing meegemaakt, ook niet mijn familie, en in mijn vrienden kring hebben internetplus bellen van KPN en die heb ik nog niet gehoord. Werk zelf ook bij KPN en ze weten me te vinden.

Wel lees ik in de krant over storingen op het netwerk tijdens update's en werkzaamheden ,maar we hadden hier afgelopen week een storing in het centrum van Groningen ,maar die betrof ook adsl klanten.

Ook dat verhaal van vele dat als de stroom uitvalt dat men niet kan bellen is niet echt een probleem, kan me niet heugen dat ik geen stroom had en zo ja als die was uitgevallen had ik ook niet kunnen bellen, want ik heb een dect toestel van Chicago en die werkt ook op stroom, tja

Trouwens daarnaast lees ik over storingen op een lijn, soms hebben mensen er nog een spliter tussen die niet goed reageert of is inderdaad het toestel niet geschikt voor de experiabox. Deze storingen vind je ook weer bij ADSL waarbij we de klant dan maar een nieuwe splitter verkopen en in 90% zien we de klant niet terug.

Ik vind het zelf een super propdukt van KPN en idd er zijn problemen geweest maar die hadden meestal te maken qua administratie en eigen aanvragen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ik blijf altijd een beetje argwanend over dat internet bellen...ik blijf liver via kpn op de gewone aansluiting wij hebben ook nog gewone toestellen die niet draadloos zijn.. Ok daarnaast ook een ISDN lijn en een quattrofox.. doen het ook niet zonder stroom.. maar daar hebben we een noodvoorziening tussen zitten....

en IK kan me wel een stroomstoring herinneren!...
persbericht 18-5-2006 - Stroomstoring treft gemeente Woensdrecht


STROOMSTORING EN WATEROVERLAST TREFT DE GEMEENTE WOENSDRECHT

Hoogerheide - Donderdagavond 18 mei om omstreeks 21.00 uur is door kortsluiting in een tweetal transformatorstations een stroomstoring ontstaan in de totale gemeente Woensdrecht. Door deze stroomstoring is er in Huijbergen, Ossendrecht en Putte ook wateroverlast ontstaan, door het springen van enkele waterleidingen.

De stroomstoring werd veroorzaakt door storingen in 2 transformatorstations in Hoogerheide en Bergen op Zoom, waardoor tevens stroomstoringen zijn ontstaan in de gemeente Bergen op Zoom en Steenbergen.

Een groot deel van West-Brabant en een deel van Zeeland is donderdagavond getroffen door een grote stroomstoring. Dat liet energiebedrijf Essent weten. De storing duurde van 21:00 tot 23.10
en bergen op zoom is toch niet z'n klein plaatsje! maar was wel leuk had net nieuwe zaklamp en zou die middag batterijen gaan halen... wat denk je... vergeten :P affin had ik nog nix :P maar goed kan me dat goed herinneren ja :D en wij konden wel bellen :P

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door loco-motief »

ja ja stroomstoringen zou het zo veel uitmaken de meeste mensen hebben tegenwoordig toch een dect telefon die op stroom werkt dus ja dat argument vervalt ook voor veel mensen

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

dat zeg jij... :lol: en bovendien gaat het er niet over of iemand een dect telefoon heeft of niet.. :) het gaat erover dat de mogenlijkheid tot uitbellen weg is

Hermien
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:02

Re: welke provider doet het nog goed????

Ongelezen bericht door Hermien »

WIj hebben twee jaar geleden noodgedwongen een chello internetaansluiting moeten nemen omdat KPN ons niet kon/wilde beleveren. Dat schijnt vaker voor te komen in nieuwbouwwijken. Is een verhaal apart. UPC kon ons na de verhuizing sneller van dienst zijn, dus het werd Chello. Inmiddels hebben we ook telefonie via Chello. Lekker goedkoop bellen in de avonduren. Natuurlijk is alles niet gelijk goed gegaan en toen we het vorig jaar, na het overlijden van een familielid, haar UPC televisie aansluiting opgezegd hadden en UPC alle aansluitingen bij ons had afgesloten ipv bij haar, ontploften we ook. Vooral toen we er achter kwamen dat we weer opnieuw in de opstartprocedure terecht kwamen. Binnen een paar dagen hadden we weer telefoon en internet duurde wat langer. Ik heb het hele verhaal, heel uitgebreid, met een verslag van alle telefoontjes naar één van de verantwoordelijke managers gestuurd. Zo één, die altijd die vriendelijke brieven ondertekend als men je nog als klant wilt hebben, want ik was echt ziedend. De reactie van mijn man was 'denk je nou echt dat je hier ooit nog iets van hoort'. Nou een paar weken later lag er een brief van UPC in de bus met de nodige excuses, men zou in de toekomst hier wat mee gaan doen en er werd een riante financiële vergoeding toegezegd voor het geleden ongemak, waardoor ik bijna drie maanden geen faktuur hoefde te betalen. Een dag later stond de plaatselijke bloemist met een boeket bloemen namens UPC voor de deur.
Bij een volgende storing, probleempje met onze eigen router, merkte ik duidelijk dat de service beter was, men nam meer tijd voor je en medewerkers van de helpdesk belden zowaar terug, zodat je bij een twee telefoontje niet alles opnieuw aan een andere medewerker hoeft uit te leggen. Bovendien werd ik voor het gesprek al gevraagd of ik mee wilde doen aan een klanttevredenheidsonderzoek.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat er overal wel wat is. Iedereen die een nare ervaring meemaakt, vindt het desbetreffende bedrijf niks meer. Vaak komt dat door de afhandeling van de klacht en de verleende service. Na alle ellende die UPC over zich heen heeft gekregen, vind ik dat dit verhaal ook verteld mag worden. Ze hebben mijn klacht serieus genomen en hebben het uiterst correct afgehandeld.

Gesloten