LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chihuahua fokker

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Beste allemaal,
mijn vrouw en kinderen willen een hondje, ik heb na 2 jaar gezeur en gemekker uiteindelijk toe gegeven, in goed overleg.

We willen een chihuahua, maar wat is nu echt een betrouwbare fokker? waar moeten we rekening mee houden? we hebben natuurlijk een beetje gezocht op Internet, maar ik dacht ik vraag het aan de kenners hier, weten jullie een goede betrouwbare fokker? we hebben wel een budget ik wil niet meer dan 800 uitgeven aan het hondje, en we willen graag een reu.

Gr Anton

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door Milady »

Kijk eens op pupnet http://www.pupnet.nl/search_nest_select ... _puppy.htm alle fokkers zijn aangesloten bij de rasvereniging.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door shaibah »

Nog een tip, bezoek eens een tentoonstelling.

Echter vooral verdiep je in het karakter van het ras, en eventuele erfelijke aandoeningen.

suc6.

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door petra54 »

Akarrenman schreef: We willen een chihuahua, maar wat is nu echt een betrouwbare fokker? waar moeten we rekening mee houden? we hebben natuurlijk een beetje gezocht op Internet, maar ik dacht ik vraag het aan de kenners hier, weten jullie een goede betrouwbare fokker? we hebben wel een budget ik wil niet meer dan 800 uitgeven aan het hondje, en we willen graag een reu.

Gr Anton
http://www.chihuahua-pups.net/
Bevat, alleen al op de hoofdpagina, heel veel belangrijke info :!:
Vooral met dit ras wordt onnoemelijk gerommelt tenkoste van heel veel dieren....lees daar bv het trieste verhaal van de zgn ''teacup''-pups :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door ciske »

shaibah schreef:Nog een tip, bezoek eens een tentoonstelling.

Echter vooral verdiep je in het karakter van het ras, en eventuele erfelijke aandoeningen.

suc6.

Mee eens, verdiep je ook in het doorfokken van deze honden.

wittibrunel
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2014 20:44

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door wittibrunel »

Waarom adopteert u geen hondje ... veel beter dan (brood)fok waar hondjes (van klein tot groot) enkel worden misbruikt en uigebuit

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Chihuahua fokker

Ongelezen bericht door Annikaatje »

wittibrunel schreef:Waarom adopteert u geen hondje ... veel beter dan (brood)fok waar hondjes (van klein tot groot) enkel worden misbruikt en uigebuit
Ho! Broodfok en fok zijn zeker niet hetzelfde, voor de duidelijkheid! Je kunt je wel afvragen of het mogelijk is om "goede" fokker te zijn van "slechte" (=doorgefokte) honden, maar ook dat is relatief (er zijn honden met ergere en minder erge gezondheidsproblemen als gevolg van te ver doorfokken).

Belangrijk is, zoals al gezegd, je goed (echt heel goed!) te verdiepen in het ras en vooral in de gezondheidsproblematiek. Voor veel rassen gelden verplichtte onderzoeken voor de ouderdieren - let erop dat je bij de koop bewijs ziet (en een kopietje meeneemt) van die tests. Mail eens wat fokkers of eigenaren van het ras, en ook belangrijk - neem contact op met de fok- en rasverenigingen.

Gesloten