LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beste antivlooi voor pups

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Susan_Al
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2014 18:19

beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door Susan_Al »

Hoi Iedereen,

Ik heb een Jack Russell pup van 8 weken en hij heeft nu last van vlooien..ik kijk nu naar allerlei middelen en kwam zo op Advantix 40..heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag wat goede prijzen online en wil het graag bestellen, maar was benieuwd naar ervaringen met Advantix en het online bestellen van zulke producten? Is dit wel geschikt voor puppy's?

Sorry voor alle vragen!! Ik ben niet zo ervaren hiermee en wil natuurlijk het beste voor mijn pup..
Alvast heel erg bedankt!

Susan

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb altijd Advantix gebruikt, heel goed spul maar nooit via internet besteld, de dierenarts had/heeft het ook. Misschien gemakzucht, maar kocht bij hem de ampullen als ik voor de half jaarlijkse controle daar toch was en weer een half jaartje tegenaan kon. Kan niet oordelen over 8 weken oude pup; de mijne kreeg ik pas mee van de fokster toen hij 12 weken was, dus dat weet ik dan weer niet maar ben er (bijna) zeker van dat anderen daar wel ervaring mee hebben. Succes en heel veel plezier met je Jack Russell, hoor.

Ja, maak vergissing, is Advantage, met dank aan Vogels, was het even vergeten. Hond 5 maanden geleden overleden, sorry.
Laatst gewijzigd door tenormin op 07 mar 2014 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Susan_Al
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2014 18:19

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door Susan_Al »

Hoi!! Bedankt voor de reacties!!
Nee ik heb het echt over Advantix.. dat is toch ook een middel tegen vlooien?
ik kwam het hier tegen: http://www.medicanimal.com/producten/~a ... -DOGS_FLEA

Iemand trouwens bekend met deze partij?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bij de dierenarts voor pup advantage met vlooi,mijt en ontworm,tot 8 mnd geloof ik,dan los ontworm pilletjes van da en advantage vlooienpipet...

Maar je kan wel idd goedkoop dezelfde advantage pipetten kopen ,ik weet de site scheelt hoop,met da masr mag geen sites neerzetten.
Ik heb verzekering en mag preventief bedrag gebruiken,is dat op bestel ik ze ook.
Kennis heeft ze exact zelfde,wel lichaamsgewicht kijken,wie site wil weten ff pb..

Adventix bestaat ook,maar is niet zo goed...verschillende artsen dus niet alleen mijne zegt,werkt niet???ik zeg het maar....

Als je dan bijna zelfde kwijt bent??

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb met mijn pup niet eens internet gekeken gewoon wat da zei,prima,hoppa.

Kater ga je wek kijken en vragen hoe en wat,
Maar advantage kan je nu zo bestellen op een goede webshop,scheelt ,voor mijn hond 9 euro op 4 pipetten,is toch 9 euro...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door tenormin »

Zou Advantix links laten liggen!! Is nog veel meer te lezen op Google. Neem a.j.b. geen risico met je puppy.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn hondje zijn vriendje had adventix gekregen en die hondjes spelen heel erg op en in elkaar,
Ook likken aan elkaar gewoon twee mannetjes,gewoon spelen..
Maar doordat mijne in zijn nek hed gelikt hele nacht en daxht gespuugd ,da zei letterlijk adventix puur gif!!!! Gelukkig na 1 dg weer de oude!

Idd gewicht,ik zou zelf niet eens gaan rommelen de eerste keer,ga aub naar da en laat je adviseren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nog wel even correctiemijn kant,mijn hondje kreeg de eerste 8 mnd advocate,dat is vlooi,mijt,luis( van alles dus) en ontworm,daarna over op advantage ook van dierenarts.@ ts
Ben je er al uit,toch vraagje moet je nu nog niet naar dierenarts voor controle enz,chippen??
Dan kan je gelijk je probleem voor leggen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door ciske »

Bolfo voor pups, is het beste

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:Bolfo voor pups, is het beste

Denk dat iedereen moet doen wat hij of zei beste vind,
Maar zou zeker da om advies vragen bij kleine pup,nl ontworm erg belangrijk.
Je moet toch op consult voor injectie dus vraag het gewoon...

Even ik las dat teken al volop actief zijn nu...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:
ciske schreef:Bolfo voor pups, is het beste

Denk dat iedereen moet doen wat hij of zei beste vind,
Maar zou zeker da om advies vragen bij kleine pup,nl ontworm erg belangrijk.
Je moet toch op consult voor injectie dus vraag het gewoon...

Even ik las dat teken al volop actief zijn nu...
Teken waren er in december al, helaas met dit weer komt het sneller.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
rozemarijntje schreef:
ciske schreef:Bolfo voor pups, is het beste

Denk dat iedereen moet doen wat hij of zei beste vind,
Maar zou zeker da om advies vragen bij kleine pup,nl ontworm erg belangrijk.
Je moet toch op consult voor injectie dus vraag het gewoon...

Even ik las dat teken al volop actief zijn nu...
Teken waren er in december al, helaas met dit weer komt het sneller.
Ja las net in de krant,slechte winter gehad....daar is dat dan weer slecht voor,goede kou erover en had hoop ongedierte gedood,muggen etc( voor ons ,teken ook,maar goed )

Ik heb link gevonden voor ts over pups,niet mijn dierenarts ik woon rdam weet iedereen,
Merk maakt me ook geen snars uit!!maar hoop dat ts ,goed info doet voor pups :wink:

http://www.dierenkliniekzevenhuizen.nl/content051.php


Staat in paar kranten

Door de relatief hoge temperaturen zijn teken vroeger in het jaar actief dan anders. Wandelaars doen er daarom nu al verstandig aan om na een dagje in de natuur te controleren of ze door deze insecten gebeten zijn.

Volgens Natuurbericht.nl zijn deze winter al 120 tekenbeten doorgegeven op Tekenradar.nl. De afgelopen week nam met het oplopen van de temperaturen het aantal gemelde tekenbeten sterk toe. De komende dagen zullen de beestjes naar verwachting nog actiever worden, vooral in het zuidoosten van het land.

Een teek kan de Borrelia-bacterie bij zich dragen. Wie daarmee besmet raakt, ziet een rode kring rondom de tekenbeet verschijnen. De besmetting is te behandelen met antibiotica maar blijft vaak lang onopgemerkt. De ziekte van Lyme, die door deze bacterie wordt veroorzaakt, kan leiden tot ernstige hart- en gewrichtsklachten en zenuwaandoeningen en kan zonder behandeling uiteindelijk zelfs dodelijk zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door tenormin »

Off Topic: @rozemarijntje, dat is toevallig. Je pikt er net de kliniek uit die we altijd gebruikten als we een half jaar in de caravan verbleven. En dat uit alle dierenpraktijken in Nederland. Hoe bestaat het!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:Off Topic: @rozemarijntje, dat is toevallig. Je pikt er net de kliniek uit die we altijd gebruikten als we een half jaar in de caravan verbleven. En dat uit alle dierenpraktijken in Nederland. Hoe bestaat het!

Oh dat is idd heel toevallg!!!!
Pakte de eerste de beste die het goed omschreef..
Die van mijzelf ook,maar beetje privacy :wink:

Susan_Al
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2014 18:19

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door Susan_Al »

Hoi iedereen!

Bedankt voor al jullie tips!! Ik ben op advies van een kennis en tevens ook dierenarts, toch maar gegaan voor Advantix! Hij had ook van medicanimal gehoord dus heb daar besteld. Alles goed verlopen, vrijdag besteld, krijg als het goed is morgen binnen.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou da geeft goed advies adventix...is hij ook je eigen da?

Wat doe je met ontwormen???

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door tenormin »

Moet Susan_Al vooral doen, Advantix (not). Maar goed, is eigen beslissing. Als ik (weer) hond had werd het (weer) Advantage.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:Moet Susan_Al vooral doen, Advantix (not). Maar goed, is eigen beslissing. Als ik (weer) hond had werd het (weer) Advantage.
Idd moet. Helemaal zelf weten,kan me alleen niet voorstellen dat een da zegt adventix...
Daarom hoop ik dat het niet je da is...

Maar nogmaals je pup moet ingeeint worden ,zeggen die niks? Nou ja vragen kan ook..

Wens je veel succes hoop dat het goed gaat

Susan_Al
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2014 18:19

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door Susan_Al »

Hoi! Wat apart om te zien dat jullie negatief zijn over advantix!
Ik heb het pakketje in ieder geval vandaag ontvangen maar twijfel nu wel heel erg of ik het moet gebruiken..voor ontwormen gebruik ik milbemax! ook vrijdag besteld bij medicanimal!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: beste antivlooi voor pups

Ongelezen bericht door tenormin »

Susan_Al schreef:Hoi! Wat apart om te zien dat jullie negatief zijn over advantix!
Ik heb het pakketje in ieder geval vandaag ontvangen maar twijfel nu wel heel erg of ik het moet gebruiken..voor ontwormen gebruik ik milbemax! ook vrijdag besteld bij medicanimal!
Wel, de meesten adviseerden je toch of Advantage of een ander merk; juist niet Advantix; dus waarom dan nu pas de twijfel? Je hebt je kunnen inlezen en je hebt je eigen besluit genomen. Toch?

Gesloten