Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
borisislief!
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2022 15:12

Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door borisislief! »

Mijn ipodcase van nog geen jaar oud begon te haperen.
Coolblue heeft deze opgestuurd naar een reparateur en deze geeft aan dat er vochtschade is geconstateerd. Vochtschade valt niet onder de garantie
De keuze die je bij Coolblue dan krijgt:
1. je product terug met betaling van 39,95 aan onderzoekskosten
2. een nieuw onderdeel met bijbetaling van vervanging van het oude onderdeel. In mijn geval 119 euro
3. geen van beide, dan krijg je niets retour en ben je je case kwijt.
En binnen 14 dagen reageren anders kiezen zij voor optie 3.

Op mijn vraag, behalve dat ik een nieuwe heb besteld, mijn oude case retour te sturen is gereageerd met een weigering.

Mag een bedrijf weigeren eigen kapotte product terug te sturen?

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »


taxikemperman
Berichten: 633
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ze weigeren niet.
U kunt het apparaat terug krijgen na betaling van de onderzoekskosten.
Lijkt mij vrij logisch. Niemand werkt gratis

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door juliomariner »

borisislief! schreef:
23 feb 2022 15:35

Op mijn vraag, behalve dat ik een nieuwe heb besteld, mijn oude case retour te sturen is gereageerd met een weigering.

Mag een bedrijf weigeren eigen kapotte product terug te sturen?
Het feit dat u een nieuwe hebt besteld (bij Coolblue neem ik aan) wil niet zeggen dat het reparatiebedrijf geen onderzoekskosten in rekening mag brengen.
Dit zijn namelijk zelfstandige bedrijven en geen onderdeel van Coolblue. Het reparatiebedrijf heeft er dus niets aan dat u een nieuwe besteld. Ik denk niet dat Coolblue de onderzoekskosten voor haar rekening wil nemen aangezien vochtschade dus niet onder garantie valt.
U knt overwegen de onderzoekskosten te betalen en de case aan u terug te laten sturen. U kunt deze dan eventueel nog bij een lokaal reparatiebedrijf laten onderzoeken/repareren. Dit is vaak goedkoper dan de reparatiebedrijven die de verkoper inschakeld.

Covitae
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:10

Re: Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door Covitae »

Beste borisislief!,

Heb jij het product gebruikt zoals je zou mogen gebruiken? Is er vervolgens vochtschade ontstaan? In dat geval is het van belang wat er bepaald is over dit product door fabricant en verkoper. Is vochtschade, ook bij normaal gebruik, uitgesloten van garantie, dan heeft de verkoper geen plicht tot reparatie. Als dit niet is uitgesloten en heb je het product normaal gebruikt dan dient deze tot herstel over te gaan en mag zij geen kosten in rkeening brengen, ook niet voor transport, handling of onderdelen. Is vochtschade echter wel uitgesloten dan kunnen er onderzoekskosten worden gerekend. Deze dienen vooraf bekend te worden gemaakt. Zo niet, dan zal Coolblue het product terug moeten geven zonder dat zij kosten mag berekenen.

Ik ben niet bekend met het product Airpodcase maar een koerte zoektocht leerde mij dat het een case is weer je airpods in stopt om ze vervolgens op te laden. Ik kan mij geen voorstelling maken dat er bij normaal gebruik vochtschade zou kunnen ontstaan (ik heb te weinig technische kennis om te kunnen stellen dat dat wel of niet kan). Anders dan bij een mobiele telefoon waar door vocht en speeksel tijdens het praten er vochtschade kan ontstaan bij normaal gebruik.

Of door Coolblue vochtschade altijd buiten de garantie wordt gehouden weet ik niet maar is voor deze case niet relevant.

Is de vochtschade tot stand gekomen als gevolg van normaal gebruik en niet uitgsloten van garantie? Dan herstel claimen! Is vochtschade wel uitgesloten of niet het gevolg van normaal gebruik? Product terugvragen zonder kosten. Behalve als je geinformeerd werd over de kosten.

r.h.vanduijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2017 11:58

Re: Valt vochtschade bij Coolblue binnen de garantie?

Ongelezen bericht door r.h.vanduijn »

Alles voor een glimlach, nou niet dus. Ik vroeg om een TV met geluidsinstelling omdat ik gesprekken slecht kon verstaan. Het advies kocht ik maar het geluid was niet instelbaar voor spraak. Advies van Cool Bleu "koop een soundbar" ja maar is die wel instelbaar, "als je maar het zelfde merk koopt als de TV. Ik weer gekocht, maar snel teruggebracht wand dat werkte ook niet. "dan moet U deze kopen die is wel duurder maar er zit een universele afstandsbediening bij. "OK ik weer gekocht maar is weer niet instelbaar op spraak en de afstandsbediening was NIET universeel. Na een half jaar hen tientallen telefoontjes (zonder oplossing) heb ik het maar zo gelaten, ik zit nu al 2 jaar met een rot geluid en nu is de garantie verlopen. Ik heb beslist niet gelachen, ook geen glimlach maar ik koop er nooit meer. Alle aanschaf heb ik nu gedaan bij BEMMEL en KROON prima service.

Gesloten