Retour/ruilen van mobiele telefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Abigail152
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 07:20

Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Abigail152 »

Hoii,
Ik had een vraag, het is best een verhaal.

Ik heb vrijdag een mobiele telefoon gekocht bij de MediaMarkt, met een verzekering die bijna alles vergoed. Helaas had deze niet genoeg GB op de telefoon waardoor ik mijn reservekopie niet volledig kon overzetten, waardoor de telefoon in principe niet werkt.

Deze een dag later geruild met een telefoon met meer opslag (ze hadden echter de telefoon die ik wel wilde niet op voorraad).
Goed oude telefoonkosten gingen van de kosten van de nieuwe telefoon eraf, beetje bijbetalen.

Nou is het zo dat je verzekeringen en abonnementen tot 30 dagen na aankoop kan stoppen en volledig je bedrag terugkrijgt, als je hier geen gebruik van hebt gemaakt.

Nou heb ik mijn oude telefoon ingeleverd, maar staat de verzekering hier nog op (geen gebruik van gemaakt).

Nou is het echte probleem dat één van de kittens van mijn vriend vannacht heeft gespeeld met de oplader van de nieuwe telefoon. Telefoon van tafel gevallen, glas beschadigd en camera's van de achterkant gebroken.

Geen verzekering op deze telefoon dus, maar wel een product wat niet in mijn bezit is, is verzekerd.

Ik had aangenomen dat ze het zouden stoppen aangezien ik het product omruilde voor een ander product.
En omdat ik het bedrag niet als korting op de telefoon had gekregen, dacht ik dus dat de nieuwe telefoon al verzekerd was. Als ik dit had geweten dat deze telefoon niet verzekerd was, had ik het namelijk wel aangevraagd.

Iemand ervaring hier mee? Zal vandaag nog naar de winkel gaan, bij de online klantenservice weten ze het namelijk niet/durven ze het niet te zeggen.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is heel simpel: je nieuwe toestel was nog niet verzekerd. Je kunt dus alleen maar de situatie uitleggen en hopen op coulance.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Jablan »

Of - omdat het bij jou in huis is gebeurd - je gewone inboedelverzekeraar vragen of dit onder de dekking valt.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of misschien op de AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren) van uw vriend?

taxikemperman
Berichten: 636
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je sluit een verzekering op toestel A.
Dat je deze terugbrengt, stopt de verzekering niet omdat je deze niet bij MM hebt afgesloten maar bij een verzekeraar via MM. Waarschijnlijk is dit Square Trade Europe Ltd
Je had dus een nieuwe verzekering moeten afsluiten voor toestel B en de oude verzekering van A moeten opzeggen / annuleren.
Wat anderen al zeggen: je kan alleen om coulance vragen bij de verzekeraar.
Kijk voor de gegevens in je polis

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vanwege brandgevaar is het onverstandig om een apparaat de hele nacht op te laden. De meeste moderne telefoons kunnen in 30 minuten van 20% naar 80% of in 1 uur van 0% naar 100% laden.
Naast brandgevaar is het hele nacht laden slecht voor het batterij.

Ik heb de polisvoorwaarden niet gezien, maar ik denk dat het heel moeilijk gaat worden. U heeft een andere telefoon verzekerd.

Zoals gezegd, probeer het te claimen bij uw inboedelverzekering. Anders kan u uw vriend aansprakelijk stellen. Volgens 6:179 BW is de eigenaar aansprakelijk (al zijn er ook uitzonderingen).
Uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl kunnen u helpen of adviseren.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
20 jun 2022 21:51
Vanwege brandgevaar is het onverstandig om een apparaat de hele nacht op te laden. De meeste moderne telefoons kunnen in 30 minuten van 20% naar 80% of in 1 uur van 0% naar 100% laden.
Naast brandgevaar is het hele nacht laden slecht voor het batterij.
Op beide punten is dit achterhaald.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Moneyman schreef:
20 jun 2022 22:01
Seinhuis schreef:
20 jun 2022 21:51
Vanwege brandgevaar is het onverstandig om een apparaat de hele nacht op te laden. De meeste moderne telefoons kunnen in 30 minuten van 20% naar 80% of in 1 uur van 0% naar 100% laden.
Naast brandgevaar is het hele nacht laden slecht voor het batterij.
Op beide punten is dit achterhaald.
www.brandweer.nl/onderwerpen/opladers-b ... -en-accus/

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nieuwe telefoons, waarmee het hier over hebben, hebben gewoon een batterij management systeem. Elimineert zowel het brandgevaar als de veronderstelde schade aan de batterij.

Ga je vage Chinese zooi gebruiken, wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn iPhone van het werk laad zich tot 100% als ik m snachts aan de lader leg. Dat haalt ie bij lange na niet als ik m aan de lader leg als ik thuiskom tot dat ik ga slapen. Omdat ie op een schema kan laden.

Mijn gewone telefoon, waarmee ik dit bericht typ, die gaat pas aan de lader als ik ga slapen. Anders ligt ie mij te ver weg, ben ik de hele avond op en neer aan t lopen, ik gebruik m namelijk ook voor zaken als op dit forum reageren.

Overigens zijn de meeste moderne telefoons zo afgesteld dat ze kunnen communiceren met de lader en deze stopt met laden bij 100%.

En is mijn huidige telefoon volgens velen ook vage Chinese zooi (alleen er zijn geen westerse telefoons met genoeg batterijcapaciteit voor mijn gebruik en met de valbestendigheid en waterdichtheid als de Ulefones), maar die had dit 3 jaar geleden al.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben ook al jaren lang blij met Pocophone, van xiaomi, geen er all verschillende maar ik denk dat moneyman de Chinese laders bedoelt, de merkloze.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

En ik maar denken dat de omschrijving "vage chinese zooi" duidelijk genoeg zou zijn om deze discussie te voorkomen - maar helaas :wink:

Kokka1
Berichten: 414
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Moneyman schreef:
21 jun 2022 09:38
En ik maar denken dat de omschrijving "vage chinese zooi" duidelijk genoeg zou zijn om deze discussie te voorkomen - maar helaas :wink:
kom op nou, wanneer voorkomt een duidelijke omschrijving hier nou een discussie 😂

rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja, ervaring in die zin dat u nooit wat moet aannemen zolang u dat zelf niet hebt onderzocht en laten bevestigen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

uiteindelijk ging het om schade, nu de kitten deze heeft toegebracht en deze van uw vriend is is deze aansprakelijk te stellen voor deze schade!

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hawk-Eye schreef:
22 jun 2022 17:45
uiteindelijk ging het om schade, nu de kitten deze heeft toegebracht en deze van uw vriend is is deze aansprakelijk te stellen voor deze schade!
Dat is niet zo zeker. Als de Ts daar ook woont, is zij geen derde.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Retour/ruilen van mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
22 jun 2022 18:08
Hawk-Eye schreef:
22 jun 2022 17:45
uiteindelijk ging het om schade, nu de kitten deze heeft toegebracht en deze van uw vriend is is deze aansprakelijk te stellen voor deze schade!
Dat is niet zo zeker. Als de Ts daar ook woont, is zij geen derde.
Je hebt helemaal gelijk en zelfs als TS er niet woont kan het zo zijn dat de verzekeraar zegt nee, u heeft zelf ook een verantwoordelijkheid!

Plaats reactie