Gebruikersschade aan monitor

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Wat schiet je daarmee op?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
31 okt 2023 18:41
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Wat schiet je daarmee op?
Wat zekerheid voor jezelf inbouwen natuurlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Welke zekerheid geeft dat dan?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door BreejKC »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.

Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:47
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.
foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd
De logica ontgaat me. Laat maar verder.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BreejKC schreef:
31 okt 2023 18:52
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Dat weet ik wel, maar dat maakt het wat makkelijker.
Het is al moeilijk genoeg geweest om te vragen of klant de monitor wil testen, dus ja.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 18:54
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:47
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.
foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd
De logica ontgaat me. Laat maar verder.
Misschien is dat omdat de gebruikers schade niet duidelijk is.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
31 okt 2023 19:02
Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?
Het pakket zal niet zo makkelijk bijziendheid op de VGA, DVI, HDMI of DisplayPort vallen lijkt me. Maar goed, het is nooit allemaal waterdicht. Kan ook bij de reparateur gebeurt zijn.

Maar dan zul je wel moeten welke schade ze bedoelen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 19:08
Het pakket zal niet zo makkelijk bijziendheid op de VGA, DVI, HDMI of DisplayPort vallen lijkt me.
Ik heb nog wel een bon liggen voor een gratis bril voor dat pakket. Heb er aan twee wel genoeg... :wink:

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het was vallen ipv bijziendheid.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan klopt de zin nog niet :wink:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door HADES2001 »

BreejKC schreef:
31 okt 2023 18:52
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.

Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
EXIF data heeft 0 meerwaarde gezien je die makkelijk kan editten. Kan gewoon een foto maken op dag 1 dat ik het item ontvang en pas de datum aan naar de dag dat ik hem verstuur.
https://fixthephoto.com/best-exif-editor.html
Een foto van het scherm samen met de krant van deze week is een heel stuk lastiger om te faken dus Onkruid71 heeft in deze gelijk

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
01 nov 2023 08:59
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:
Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? :? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 nov 2023 09:15
Moneyman schreef:
01 nov 2023 08:59
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:
Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? :? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.
Ik maak dat eruit op om twee redenen:
- dan klopt de zin gewoon;
- het is logischer dat "bijziendheid" het gevolg is van verkeerd getypte "bijvoorbeeld" dan van "vallen".

Maar goed, het blijft een gok ;-)

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Of de zijn klopt of niet. Het lijkt me wel duidelijk wat er bedoelt wordt nu bijziendheid vervangen is door vallen.

Glennot
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2023 17:55

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Glennot »

Ik heb na het constateren van de verticale lijnen op mijn monitor een nieuwe besteld. Weer een Philips, groter (gebogen) model. De insteek hierbij is dat als de monitor NIET is te repareren, ik mijn aankoopbedrag terugkrijg. En als het wel op grond van de garantiebepalingen is te repareren, vind ik altijd wel iemand die de monitor van mij wil overnemen. De nieuwe monitor werkt perfect. Dus de storing komt niet van mijn desktop (videokaart o.i.d.) zoals door sommigen gesuggereerd. Immers, dan had ik nu exact dezelfde storing moeten zien. De monitor is ruim 2 jaar oud en de garantietermijn loopt tot 3 jaar. Dus ik appelleer terecht aan de garantiebepalingen.

Vorige week werd mij telefonisch door een medewerker toegezegd dat ik een bericht zou krijgen van de reparatieafdeling. Tot heden nog niets vernomen. Vrijdag weer bellen. Ook een brief gestuurd naar Bol in Utrecht. Als ik van beiden niets hoor maak ik er werk van (via rechtsbijstand). Het kan niet zo zijn dat Bol heel gemakzuchtig mij aansprakelijk stelt om zo onder hun garantiebepalingen uit te komen. En dat d.m.v. een paar woordjes, geen toelichting, geen (technisch) bewijs, helemaal niets!
Laatst gewijzigd door Glennot op 01 nov 2023 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Moneyman »

Glennot schreef:
01 nov 2023 21:23
Ik heb na De monitor is ruim 2 jaar oud en de garantietermijn loopt tot 3 jaar. Dus ik appelleer terecht aan de garantiebepalingen.
Klinkt leuk, maar… die garantie heb je nog niet verduidelijkt.
Moneyman schreef:
31 okt 2023 13:50
Ts zal geen nonconformiteit kunnen aantonen. Dan blijft de "drie jaar garantie" over. Door wie die garantie gegeven is (verkoper of fabrikant) en wat die garantie inhoudt, blijkt echter niet uit dit topic. Wel is duidelijk dat de schade blijkbaar door externe oorzaken zou zijn ontstaan. Het is dan aan TS om aan te tonen dat dat niet het geval is, en da's een lastige klus.

Plaats reactie