Verschillende garantie op ZeverSolar Omvormer

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
collenstaart
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2022 12:48

Verschillende garantie op ZeverSolar Omvormer

Ongelezen bericht door collenstaart »

Hallo
Ik heb een storing in de wifi van mijn omvormer (Zeversolar) Ik kan geen contact meer maken met deze omvormer via de app. De omvormer is nu ongeveer 4 jaar oud.
Voor mijn hangt er een apparaat aan de muur. Daar denk de leverancier anders over, en heeft het over mudules. 1 module is de omvormer en de andere mudule is de wifi. Nu heb ik een beroep gedaan op de garantie, maar krijg als reactie dat op de omvormer wel 5 jaar garantie zit maar op de wifi module maar 1 jaar. Ik vind dit nog al raar, omdat het gewoon 1 apparaat is!
Nu wil men wel uit coulance 100 euro betalen zodat ik een kilowatt uur meter zou kunnen aanschaffen.

Ik vind het nog al raar! Het lijkt er op dat ze op een goedkope manier onder de garantie uit willen.
Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad, zo ja hoe is daar dan mee omgegaan?

Moneyman
Berichten: 30202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verschillende garantie op ZeverSolar Omvormer

Ongelezen bericht door Moneyman »

collenstaart schreef:
02 nov 2022 14:55
Nu heb ik een beroep gedaan op de garantie, maar krijg als reactie dat op de omvormer wel 5 jaar garantie zit maar op de wifi module maar 1 jaar. Ik vind dit nog al raar, omdat het gewoon 1 apparaat is!
Tsja, de vraag is natuurlijk wat er in je overeenkomst staat. Als er geen 5 jaar garantie is gegeven op de wifi-module, houdt het natuurlijk op - of je dat nu raar vindt of niet.
collenstaart schreef:
02 nov 2022 14:55
Nu wil men wel uit coulance 100 euro betalen zodat ik een kilowatt uur meter zou kunnen aanschaffen.
Lijkt me geen verkeerde oplossing. Als je meer wilt, zul je moeten aantonen dat er wel sprake is van 5 jaar garantie of dat er sprake is van nonconformiteit.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verschillende garantie op ZeverSolar Omvormer

Ongelezen bericht door Dirkie »

collenstaart schreef:
02 nov 2022 14:55
Nu wil men wel uit coulance 100 euro betalen zodat ik een kilowatt uur meter zou kunnen aanschaffen.

Ik vind het nog al raar! Het lijkt er op dat ze op een goedkope manier onder de garantie uit willen.
Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad, zo ja hoe is daar dan mee omgegaan?
Blijkbaar bestaat het apparaat uit verschillende modules. Normaal zijn modules gewoon te vervangen. Dus was zou de prijs zijn van de Wifi module.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verschillende garantie op ZeverSolar Omvormer

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het hangt af van de afspraken.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie staan alle regels over garantie.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor advies of hulp.

Plaats reactie