4 maanden oude wasmachine lekt water

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27233
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan rustig zeggen dat ik al zo’n 55 jaar de was doe met een automaat en ook dat er per abuis weleens iets in de trommel zat wat niet de bedoeling was. Een pen, papiergeld, muntstukken, losgeraakte knoopjes van een overhemd. En slechts zo’n knoopje kwam uiteindelijk weleens in het pomphuis terecht, en ook wel een dubbeltje, maar dat alles zonder schade aan de “voorkuip”, “achterkuip” of wat voor kuip dan ook.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

Die schades zijn veroorzaakt doordat het muntstuk zich buiten de wastrommel bevond. In de buitentrommel dus. Maar nergens wordt er gewag gemaakt van een gat in de buitenste trommel. Verdraaide thermostaat, warmte element, kapot manchet, van alles, maar geen gaten in de metalen buitentrommel.

Lady1234
Berichten: 27233
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 22:23
Met een knoop kan je hetzelfde effect krijgen als met een muntstuk los in de wasmachine. Tik het eens in op Google en zie hoe vaak het voorkomt en wat de schades zijn. Een knoop draait dus niet gewoon netjes mee.
Er zit ook nog wasgoed in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo.n knoop zit tussen het wasgoed gepropt en verfrommeld en gaat echt niet als een los projectiel door de kuip vliegen.
De machine is gewoon goed en normaal gevuld , neem ik aan, of is er soms enkel 1 spijkerbroek gewassen? :?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Jasper45 schreef:
03 jan 2020 21:57
...Ik heb zelf wel eens een kapot kunststof huis van de ventilator (die wel van die schoepen heeft) gehad, doordat er een 50 cent stuk in was gekomen; denk zelf, dat die monteur het met zoiets, al dan niet bewust, heeft verward.
Moet zijn: van de ventilator van de wasdroger...

Justmeagain
Berichten: 545
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Hoe weet ts dat er 70 liter water gelekt heeft. Een modern apparaat gebruikt geen 70 liter meer bij een was. Tenzij het om een B merk gaat.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

Justmeagain schreef:
04 jan 2020 00:40
Hoe weet ts dat er 70 liter water gelekt heeft. Een modern apparaat gebruikt geen 70 liter meer bij een was. Tenzij het om een B merk gaat.
Wat is dat toch met dat merk-vooroordeel? Hebben er hier wel meer last van. Bovendien heeft niet iedereen de centen om een wasmachine van over de €1000,- te kopen. Of hebben het er gewoon niet voor over. Zo heb ik een handige collega die zweert bij oude meuk. Te koop voor een habbekrats bij de kringloop. Hij repareert vanalles zelf, maar heeft duidelijk wel de centen om alles nieuw te kopen. Maar dat doet-ie gewoon niet.
TS heeft het over veel water, dat kan alleen vanuit de buitenste trommel. Of een losgeschoten afvoerleiding. Maar dat is blijkbaar niet aan de orde.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door BL2 »

Een losse knoop tussen trommel en kuip heeft masr een beperkte ruimte en gaat dus meedraaien met de trommel, maar kan mijns inziens nooit zo'n snelheid (=kracht) ontwikkelen in een hierop haakse beweging richting buitenkant dat deze daardoor heen gaat.
Verder is juist in een wasmachine erg glad afgewerkt, dus zodanig gaan klem zitten kan alleen als de knoop zelf klem zit achter bv het verwarmingselement. En dit is dan ook zeker zwakker dan de kuip.
Kan TS niet eens een foto laten zien, anders blijft het gissen....

Justmeagain
Berichten: 545
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Revoked schreef:
04 jan 2020 00:59
Justmeagain schreef:
04 jan 2020 00:40
Hoe weet ts dat er 70 liter water gelekt heeft. Een modern apparaat gebruikt geen 70 liter meer bij een was. Tenzij het om een B merk gaat.
Wat is dat toch met dat merk-vooroordeel? Hebben er hier wel meer last van. Bovendien heeft niet iedereen de centen om een wasmachine van over de €1000,- te kopen. Of hebben het er gewoon niet voor over. Zo heb ik een handige collega die zweert bij oude meuk. Te koop voor een habbekrats bij de kringloop. Hij repareert vanalles zelf, maar heeft duidelijk wel de centen om alles nieuw te kopen. Maar dat doet-ie gewoon niet.
TS heeft het over veel water, dat kan alleen vanuit de buitenste trommel. Of een losgeschoten afvoerleiding. Maar dat is blijkbaar niet aan de orde.
Ts heeft het over 70 liter, niet ik. En geen machine lekt 79 liter, hebben tegenwoordig allemaal wel een aquastop.

En ja een A merk wasmachine gebruikt gemiddeld gezien minder water en stroom TOV een B merk. Ik noem geen enkel merk dus snap je ophef niet echt

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

Aquastop zit in de toevoer. Dus al het water dat er al inzit, kan er gewoon uit. Machine denkt: das verrekes weinig water, ik gooi dr gewoon wat bij. En afhankelijk van het afvoermechanisme zal de wasmachine of stoppen, of gewoon het proggie afdraaien.
Resultaat: veel water onder de machine.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sommige wasmachines gaan kennelijk al stuk door een knoop in je zakdoek.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een wasmachine is net Hans Kazan, hoe laat je sokken of onderbroeken in de punt van een dekbedovertrek verdwijnen?

En waarom moet ik een Jeans stuk knippen omdat deze op zowel de knoop als rits vast zit?
Ik heb dit 1x meegemaakt en de rits had leuke rafels gemaakt in het rubber om muur vast te lopen.

Dat vele dit nog nooit meegemaakt hebben, ze wassen te weinig of hebben kleine familie!

Lady1234
Berichten: 27233
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Dat vele dit nog nooit meegemaakt hebben, ze wassen te weinig of hebben kleine familie”


Of ze hebben te weinig fantasie.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door BL2 »

En ook voor dit topic, "we" zijn er weer lekker mee bezig, zou de topicstarter nog meelezen en antwoord geven ?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

BL2 schreef:
05 jan 2020 10:43
En ook voor dit topic, "we" zijn er weer lekker mee bezig, zou de topicstarter nog meelezen en antwoord geven ?
Die is inmiddels dolgecentrifugeerd :wink:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

Klaas Jan schreef:
05 jan 2020 10:52
BL2 schreef:
05 jan 2020 10:43
En ook voor dit topic, "we" zijn er weer lekker mee bezig, zou de topicstarter nog meelezen en antwoord geven ?
Die is inmiddels dolgecentrifugeerd :wink:
Kastdroog achter de oren...

Renoiro
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2021 15:04

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Renoiro »

Voor het wie wil weten een voorkuip en trommel zijn twee aparte zaken, een voorkuip en achterkuip met daarin de trommel. Voorkuip en achterkuip zijn vaker in een soort PVC, Een metalen knoop zit dan klem op een plaats en door de wrijving gaat het op die plaats smelten, die knoop kan daar dus al een tijd gezeten hebben. Heb dit eerder gezien bij LG en Bosch ( ritssluiting ). Er bestaat pasta om dat lokaal te dichten, dat kan al met Bison extreem repair.

Gesloten