Vakantiereis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft zich toch niet te verdedigen, wat zullen we nu krijgen.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door BL2 »

JeanneM schreef:
27 dec 2023 17:32
.....Ik kom mensen op Schiphol tegen .....
Wat is je relatie tot die mensen.
Op Schiphol lopen vele mensen rond waarbij hun reis anders verloopt dan gehoopt. Om dat allemaal te regelen kan je wel een bedrijfje oprichten.

Waarom hebben ze een "opdrachtgever" en wat moeten we ons daar bij voorstellen ?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik ben het eens met dat het de verantwoordelijkheid is van de reiziger, maar ik ontkom niet aan een onderbuik gevoel dat dit geldklopperij is. Ik lees vaker (en heb in mijn omgeving meegemaakt) dat het op de heenweg goed gaat (met NL personeel die óók konden zien dat de naam niet volledig overeen kwam
en een servicebalie waar ze nog zaken kunnen wijzigen) en op de terugweg ineens de naam toch een probleem is. Men beroept zich dan op regels van de maatschappij die op de heenweg dus niet zo belangrijk waren.

Dus waarom mag men vaak in NL wel boarden, en op de terugweg ineens niet?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

StevieNL81 schreef:
31 dec 2023 14:49
Ik ben het eens met dat het de verantwoordelijkheid is van de reiziger, maar ik ontkom niet aan een onderbuik gevoel dat dit geldklopperij is. Ik lees vaker (en heb in mijn omgeving meegemaakt) dat het op de heenweg goed gaat (met NL personeel die óók konden zien dat de naam niet volledig overeen kwam
en een servicebalie waar ze nog zaken kunnen wijzigen) en op de terugweg ineens de naam toch een probleem is. Men beroept zich dan op regels van de maatschappij die op de heenweg dus niet zo belangrijk waren.

Dus waarom mag men vaak in NL wel boarden, en op de terugweg ineens niet?
Als je online zelf alles regelt is er geen controle in Nederland. Je checked online in en met de qr code loop je door de poortjes bij de gate. Er komt geen personeel aan te pas. In menig buitenland is het nog wel mensenwerk en word fysiek het ticket en paspoort gecontroleerd.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoe simpel kan het zijn, met je ID naast je laptop/computer/tablet om de gegevens letterlijk over te typen.
Denk je het niet te kunnen, ga naar een fysiek reisbureau, maar ook dan, controleer ook zelf de ingevulde gegevens

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Mensen maken fouten, heel menselijk.
Het is alleen wat sneu dat bij kleine foutjes als dit het niet even vlot veranderd kan worden tegen minimale kosten.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vakantiereis

Ongelezen bericht door rwolters »

Arizonakid schreef:
31 dec 2023 18:16
Mensen maken fouten, heel menselijk.
Het is alleen wat sneu dat bij kleine foutjes als dit het niet even vlot veranderd kan worden tegen minimale kosten.
We willen zo goedkoop mogelijke tickets. Alle extra service wordt dan weggesneden uit de kosten. Als je meer service wilt hebben moet je duurdere tickets kopen. Dan kan er opeens heel veel meer.

Plaats reactie