Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
s-lowrider
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2024 09:26

Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door s-lowrider »

Sinds kort heeft de Albert Heijn bij ons om de hoek een verbouwing gehad waarbij alle bemande kassa,s zijn vervangen voor zelfscan kassa,s.
Hierbij is ook een poortje geplaatst bij de uitgang hiervan.
Hier kun je alleen doorheen na het scannen van je kassabon.
Wanneer je iets vergeten bent en terug gaat en dat artikel er niet blijkt te zijn, en je de winkel uit wilt zonder iets te kopen is dit dus niet mogelijk en moet je dus wachten op een AH medewerker die je controleert of met iemand mee glippen waarna je staande gehouden word en alsnog gecontroleerd wordt.
Ik vind dit nogal unheimisch, hoogst klantonvriendelijk en vraag mij af of dit juridisch wel in de haak is, gezien het feit dat het eigenlijk een verkapte gijzelneming is en de gratie tot vrijlating ligt bij de controlerende AH medewerker.

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door juliomariner »

Verkapte gijzelneming? gratie tot vrijlating. U gebruikt wel heel grote woorden.
Normaal gesproken staat er altijd een medewerker bij de zelfscan kassas. Deze zal u er met alle plezier uit laten.

Ook bij een bemensde kassa kunt u gecontroleerd worden aqls u niets hebt gekocht.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door k2p »

juliomariner schreef:
29 apr 2024 14:56
Verkapte gijzelneming? gratie tot vrijlating. U gebruikt wel heel grote woorden.
Normaal gesproken staat er altijd een medewerker bij de zelfscan kassas. Deze zal u er met alle plezier uit laten.

Ook bij een bemensde kassa kunt u gecontroleerd worden aqls u niets hebt gekocht.
Grote woorden. Maar ergens wel een punt. Hoezo mag je niet vrij weglopen, zonder de hulp van een medewerker?

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Moneyman »

s-lowrider schreef:
29 apr 2024 09:58
Ik vind dit nogal unheimisch, hoogst klantonvriendelijk en vraag mij af of dit juridisch wel in de haak is...
Terechte vraag...
s-lowrider schreef:
29 apr 2024 09:58
... gezien het feit dat het eigenlijk een verkapte gijzelneming is en de gratie tot vrijlating ligt bij de controlerende AH medewerker.
.. met een bizarre onderbouwing :lol:

Ik noem het een non-probleem. Hoe vaak vergeet je iets, wat dan ook nog eens nét niet voorradig is? En als dat al gebeurt, is "communicatie" het sleutelwoord

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door juliomariner »

In principe kun je nu al niet zomaar een supermarkt uitlopen zonder dat een medewerker de mogelijkheid heeft je te controleren. De gangpaden bij de kassa's die gesloten zijn worden afgesloten met een ketting of soms met een winkelwagen elke is gefixeerd met een ketting. Je kunt dan alleen via de bemande kassa de supermarkt verlaten.
Ik vind het eigenlikjk wel vreemd dat je alleen nog via de zelfscan kunt afrekenen en er dus geen bemande kassa's zijn.
Ik zou uit principe niet bij zo'n supermarkt inkopen.
En inderdaad zoals Moneyman schrijft eigenlijk is het een non probleem. Maar het schijnt modern te zijn overal een probleem van te maken zodat ze vooral maar niet in oplossingen hoeft te denken.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door witte angora »

gijzelneming
de keer dat een peroon wederrechtelijk van zijn of haar vrijheid is beroofd
https://nl.wiktionary.org/wiki/gijzelneming
De vraag is natuurlijk of je wederrechtelijk van je vrijheid bent beroofd. Zo ja, dan is Appie natuurlijk strafbaar. Maar ben je echt van je vrijheid beroofd? Je bent toch zelf naar binnen gegaan?

peter17111962
Berichten: 594
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"een verbouwing gehad waarbij alle bemande kassa,s zijn vervangen voor zelfscan kassa,s"

Jammer, dus weer een mogelijkheid minder om mijn zwarte geld uit te geven.

Thijs124
Berichten: 777
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Oh, dan kun je dus niet meer contant betalen.
Dat brengt de andere fractie weer in de palmen.

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Mk »

Nee hoor, de appie heeft ook een zelfscankassa waar je contant kan betalen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 950
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
29 apr 2024 15:31
s-lowrider schreef:
29 apr 2024 09:58
Ik vind dit nogal unheimisch, hoogst klantonvriendelijk en vraag mij af of dit juridisch wel in de haak is...
Terechte vraag...
s-lowrider schreef:
29 apr 2024 09:58
... gezien het feit dat het eigenlijk een verkapte gijzelneming is en de gratie tot vrijlating ligt bij de controlerende AH medewerker.
.. met een bizarre onderbouwing :lol:

Ik noem het een non-probleem. Hoe vaak vergeet je iets, wat dan ook nog eens nét niet voorradig is? En als dat al gebeurt, is "communicatie" het sleutelwoord
Het kan ook zijn dat je iets wilt kopen maar laat dat product nu net op zijn. Ook dan kun je dus de winkel niet uit vrije wil verlaten.
Het zijn inderdaad grote woorden maar in de kern klopt het wel. Je wordt vastgehouden tot iemand je naar buiten laat. Stel dat de medewerker/ster bij de zelfscan bezig is met een controle. Dan mag de klant, die niets gekocht heeft, wachten tot de controle is afgelopen.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mk schreef:
29 apr 2024 16:31
Nee hoor, de appie heeft ook een zelfscankassa waar je contant kan betalen.
Dat is, zo generiek gesteld, onjuist. Wellicht hebben sommige Appie's dat, de mijne in ieder geval niet.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
29 apr 2024 16:35
Het kan ook zijn dat je iets wilt kopen maar laat dat product nu net op zijn. Ook dan kun je dus de winkel niet uit vrije wil verlaten.
Klopt, dat heb ik ook wel eens. En dat is geen enkel probleem: een vriendelijke vraag "mag het hekje open?" is alttijd voldoende geweest.
Ik_weet_niet_alles schreef:
29 apr 2024 16:35
Het zijn inderdaad grote woorden maar in de kern klopt het wel. Je wordt vastgehouden tot iemand je naar buiten laat. Stel dat de medewerker/ster bij de zelfscan bezig is met een controle. Dan mag de klant, die niets gekocht heeft, wachten tot de controle is afgelopen.
Logisch toch? En dat heeft natuurlijk helemaal niets met een gijzeling te maken.

Iemand die dat soort grote woorden heeft om zijn gelijk te halen, neem ik in die discussie direct al niet meer serieus.

lordi
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door lordi »

Het is nog erger: bij mijn Albert Heijn staat er ook een poortje om binnen te komen en dat terwijl we in Europa Vrijheid van Beweging kennen! Nou moet ik maar afwachten of het poortje opengaat en ik binnen word gelaten of niet.
Schande!
Ik mag hopen dat Radar dit aanhangig gaat maken bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens :wink:

Ivo.w
Berichten: 1760
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Je wordt toch gewoon buiten gelaten wanneer je aangeeft dat je geen producten meeneemt en daarom geen kassabonnetje hebt?
Althans: bij mij is dat die enkele keren dat ik zonder producten de winkel weer wilde verlaten nooit een probleem geweest. Gewoon even melden bij de medewerker die aan het zelfscan plein staat "ik kwam voor <product wat je zocht>, maar dat is helaas op dus ik heb verder niets om af te rekenen> en het poortje wordt subiet open gedaan.

Ook wel eens gehad dat ik mijn portemonnee was vergeten. Ook dat kun je gewoon melden en dan kan je er uit.

Ik zie het vooral als spijkers op laag water zoeken om maar weer ergens "tegen" te zijn.

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dan moet je communiceren met mensen en dat is toch best eng.

s-lowrider
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2024 09:26

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door s-lowrider »

Dus ik moet communiceren om eruit te mogen? er stond ook niemand te communiceren bij de ingang.
raar dat er over gecommuniceerd moet worden.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door witte angora »

s-lowrider schreef:
29 apr 2024 18:16
Dus ik moet communiceren om eruit te mogen? er stond ook niemand te communiceren bij de ingang.
raar dat er over gecommuniceerd moet worden.
Speciaal voor jou wordt er een medewerker bij de ingang neer gezet die jou, op jouw verzoek, toegang geeft tot de winkel. Ze hebben nu toch een aantal mensen over, dus dat is een prima optie.

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door juliomariner »

s-lowrider schreef:
29 apr 2024 18:16
Dus ik moet communiceren om eruit te mogen? er stond ook niemand te communiceren bij de ingang.
raar dat er over gecommuniceerd moet worden.
Tja communiceren is ook niet iets dat we dagelijks doen en enorm veel energie kost.
Misschien zou u voor de verandering eens in mogelijkheden moeten denken ipv problemen.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Moneyman »

s-lowrider schreef:
29 apr 2024 18:16
Dus ik moet communiceren om eruit te mogen? er stond ook niemand te communiceren bij de ingang.
raar dat er over gecommuniceerd moet worden.
#firstworldproblems

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toegangsbeleid Albert Heijn met zelfscankassa's

Ongelezen bericht door Lady1234 »

s-lowrider schreef:
29 apr 2024 18:16
Dus ik moet communiceren om eruit te mogen? er stond ook niemand te communiceren bij de ingang.
raar dat er over gecommuniceerd moet worden.
Misschien kunt u dan beter naar de markt gaan. Daar hebben ze nog geen poortjes.

Of thuis blijven en boodschappen bestellen.

Plaats reactie