Telefoonterreur Overheid en instanties.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
30 nov 2023 20:30
Wat zou dat fout gaan dan, misschien dat ze ook via internet kunnen vragen ipv van de telefoon. Zou kunnen, maar straks wordt het dan ook weer te druk op internet, en ook daar heb je wachttijden.
…??? :roll:

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De belastingtelefoon is prima bereikbaar, maar je moet natuurlijk niet op 1 maart van een jaar gaan bellen. De SVB is prima bereikbaar, maar je kunt een vraag ook heel simpel stellen door in te loggen, krijg je binnen de kortste keren antwoord. En dat geldt ook voor zorgverzekeraars.

Alles gaat echt vlugger dan per brief.

Maar men klaagt liever dan even verder te kijken. En maar jammeren en zeuren.
Ik heb nog nooit ergens 45 minuten in de wacht gehangen.

Topsport in Nederland, blijven klagen. We zijn wereldkampioen.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

En Nederlandse mag eigenlijk niet klagen, maar als ons belastinggeld besteed gaat worden, moet het ook efficiënt besteed worden.
En dat mag zeker gezegd worden.

Als je alles aan de voorkant in kannen en kruiken hebt, hoeven er minder mensen achteraf te bellen.
Zo moeilijk is dat niet.

rwolters
Berichten: 1601
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door rwolters »

DeZevendeHenk schreef:
30 nov 2023 14:13
Het is ook een enorme opportunity om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten, bij ons gegarandeerd snel iemand aan de lijn.
Maar dan zijn we weer terug bij de opmerking van Moneyman. Als je premium service wilt kan dat niet voor een budget prijsniveau. En er zijn echt wel bedrijven die zich onderscheiden met een betere service. En daar betaal je dus gewoon voor.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij zijn instanties van de overheid en daar betalen we allemaal voor.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 01 dec 2023 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2081
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
30 nov 2023 23:48
Volgens mij zijn instanties van de overheid en dat betalen we allemaal voor.
Dat weet ik niet, volgens mij zijn er in Nederland genoeg netto ontvangers.

Daarnaast, ik heb liever dat mijn belastinggeld nuttiger besteed wordt dan aan het uitbreiden van call center capaciteit. Ik kan wel wat zaken verzinnen die meer prioriteit zouden moeten hebben.

Aygulf
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Aygulf »

Onkruid71 schreef:
30 nov 2023 22:01
En Nederlandse mag eigenlijk niet klagen, maar als ons belastinggeld besteed gaat worden, moet het ook efficiënt besteed worden.
En dat mag zeker gezegd worden.

Als je alles aan de voorkant in kannen en kruiken hebt, hoeven er minder mensen achteraf te bellen.
Zo moeilijk is dat niet.
Als mensen het wel makkelijk vinden om voor elk vraagje de telefoon te pakken i.p.v. even online te kijken of om daar de vraag te stellen dan komt ook alles in kannen en kruiken.... De online service en communicatie mogelijkheid is anno 2023 ook "de voorkant". Maar blijkbaar blijft men liever 45 minuten wachten (nog nooit meegemaakt!) en klagen en de smartphone/laptop even gebruiken. Maar ja, de klager heeft blijkbaar zeeën van tijd..

Een Wiskunde Student
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Als je een bedrijf (of overheidsorgaan ) runt met een telefonische helpdesk dien je te zorgen dat de helpdesk "normaal" bereikbaar is.
Het is voor een bedrijf prima te analyseren wat de wachttijden aan de telefoon zijn en wanneer de piekmomenten optreden, en vervolgens hierop te schakelen. Als je dit niet goed kan organiseren moet je geen telefonische helpdesk openstellen voor je klanten.

De verborgen fabriek in deze is natuurlijk de verloren tijden van de klanten. De wachtenden kunnen niet vaak niet verder met hun gewone werk, en hoeveel tijd gaat hier op een dag mee verloren ?

Ik zie een hoop reacties van mensen die wel snel verbinding krijgen, en dat is natuurlijk prima, maar betekent niet dat er geen probleem is.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door kuklos »

Een Wiskunde Student schreef:
01 dec 2023 09:31
Als je een bedrijf (of overheidsorgaan ) runt met een telefonische helpdesk dien je te zorgen dat de helpdesk "normaal" bereikbaar is.
Wat is normaal bereikbaar?
Een Wiskunde Student schreef:
01 dec 2023 09:31
Het is voor een bedrijf prima te analyseren wat de wachttijden aan de telefoon zijn en wanneer de piekmomenten optreden, en vervolgens hierop te schakelen.
Hoe zou jij dit in de praktijk uitvoeren?

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
01 dec 2023 09:31
Als je een bedrijf (of overheidsorgaan ) runt met een telefonische helpdesk dien je te zorgen dat de helpdesk "normaal" bereikbaar is. Het is voor een bedrijf prima te analyseren wat de wachttijden aan de telefoon zijn en wanneer de piekmomenten optreden, en vervolgens hierop te schakelen. Als je dit niet goed kan organiseren moet je geen telefonische helpdesk openstellen voor je klanten.
Leuk, maar weer slechts de theorie.

Nooit gehoord van verzuim, ziekte, personeelstekorten enzovoort?

Thijs124
Berichten: 765
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Of bijvoorbeeld stroom, gas , water en internet storingen.
Dan lopen de telefoons ook roodgloeiend.
Ook dat kun je niet vooruit plannen.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is hooguit mogelijk een voorspelling te doen, die er vaak genoeg naast zal zitten.

En zelfs bij die voorspelling, bijvoorbeeld extreem druk tussen 14.00 en 16.00 uur, dan krijg je echt niet zomaar medewerkers die even twee uurtjes komen werken en dan weer naar huis gaan.
Zorgverzekeraars schalen op rond de nieuwjaarsperiode (grofweg vanaf december voor hun tot eind januari).

Een Wiskunde Student
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

De telefoonsoftware die callcentres gebruiken biedt voldoende mogelijk heden om een goede statistische analyse op te los te laten. Het is voor een bedrijf of instantie vaak goed te voorspellen wat de drukte aan de telefoon gaat worden. En natuurlijk moet je calamiteiten buiten beschouwing laten, dat begrijpt iedereen.

Het kan zijn dat je op een dag /weel/maand steeds wisselende ondersteuning nodig hebt, maar er zijn zoveel bedrijven waar dit ook speelt die managen het wel.

En zo als je ziekteverzuim, personeelstekort, etc als valide argumenten ziet om herhaaldelijk geen prestatie te hoeven leveren , ja dan kun je beter stoppen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en bij instanties waar de wachtrijen zo oplopen betekent het dat je als klant prioriteit 0 ( spreek uit als NUL) hebt

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
01 dec 2023 14:44
En zo als je ziekteverzuim, personeelstekort, etc als valide argumenten ziet om herhaaldelijk geen prestatie te hoeven leveren , ja dan kun je beter stoppen.
Als dit je afdronk is van wat er geschreven is, heb je er nog niet veel van begrepen.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Verdere discussie met deze lieden die deze belachelijke wachttijden goedpraten heeft geen zin. Ofwel ze werken zelf bij een dergelijke instantie en proberen het derhalve goed te praten ofwel ze moeten nog aan de beurt komen en dan hoop ik dat ze ervaren hoe dat voelt. En voor die wijsneuzen die aangeven dat t allemaal wel meevalt: Kijk eens naar het programma : Tros Radar :o Dan zie je geregeld hoelang die collega van Antoinette aan de lijn hangt als hij een instantie of bedrijf belt.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Verdere discussie met deze lieden die deze belachelijke wachttijden goedpraten heeft geen zin.
Niemand praat iets goed.
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Ofwel ze werken zelf bij een dergelijke instantie en proberen het derhalve goed te praten ofwel ze moeten nog aan de beurt komen en dan hoop ik dat ze ervaren hoe dat voelt.
:lol: :lol: daar is de reactie bij gebrek aan beter weer :mrgreen:
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
En voor die wijsneuzen die aangeven dat t allemaal wel meevalt: Kijk eens naar het programma : Tros Radar :o Dan zie je geregeld hoelang die collega van Antoinette aan de lijn hangt als hij een instantie of bedrijf belt.
Als Radar belt zou ik ze ook in de wacht zetten :wink:

Maar je hele woordkeus is (zowel in de openingspost als hier) wel duidelijk: je bent op zoek naar meehuilers. Dat bestempelen als wijsneuzen zegt me wel genoeg: zinloze discussie dit.

Maar veel plezier in de wacht! Hopelijk is de wachtmuziek wél relaxed.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
30 nov 2023 21:27
Onkruid71 schreef:
30 nov 2023 20:30
Wat zou dat fout gaan dan, misschien dat ze ook via internet kunnen vragen ipv van de telefoon. Zou kunnen, maar straks wordt het dan ook weer te druk op internet, en ook daar heb je wachttijden.
…??? :roll:
Zie hem nu net pas. Wachttijden op internet bij via een chat.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
01 dec 2023 16:46
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Verdere discussie met deze lieden die deze belachelijke wachttijden goedpraten heeft geen zin.
Niemand praat iets goed.
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Ofwel ze werken zelf bij een dergelijke instantie en proberen het derhalve goed te praten ofwel ze moeten nog aan de beurt komen en dan hoop ik dat ze ervaren hoe dat voelt.
:lol: :lol: daar is de reactie bij gebrek aan beter weer :mrgreen:
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
En voor die wijsneuzen die aangeven dat t allemaal wel meevalt: Kijk eens naar het programma : Tros Radar :o Dan zie je geregeld hoelang die collega van Antoinette aan de lijn hangt als hij een instantie of bedrijf belt.
Als Radar belt zou ik ze ook in de wacht zetten :wink:

Maar je hele woordkeus is (zowel in de openingspost als hier) wel duidelijk: je bent op zoek naar meehuilers. Dat bestempelen als wijsneuzen zegt me wel genoeg: zinloze discussie dit.

Maar veel plezier in de wacht! Hopelijk is de wachtmuziek wél relaxed.
Dus TS is een huiler? En iedereen die het ermee eens is, is een meehuiler?

Cro
Berichten: 2081
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2023 16:59
Moneyman schreef:
01 dec 2023 16:46
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Verdere discussie met deze lieden die deze belachelijke wachttijden goedpraten heeft geen zin.
Niemand praat iets goed.
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
Ofwel ze werken zelf bij een dergelijke instantie en proberen het derhalve goed te praten ofwel ze moeten nog aan de beurt komen en dan hoop ik dat ze ervaren hoe dat voelt.
:lol: :lol: daar is de reactie bij gebrek aan beter weer :mrgreen:
Johan-17 schreef:
01 dec 2023 16:41
En voor die wijsneuzen die aangeven dat t allemaal wel meevalt: Kijk eens naar het programma : Tros Radar :o Dan zie je geregeld hoelang die collega van Antoinette aan de lijn hangt als hij een instantie of bedrijf belt.
Als Radar belt zou ik ze ook in de wacht zetten :wink:

Maar je hele woordkeus is (zowel in de openingspost als hier) wel duidelijk: je bent op zoek naar meehuilers. Dat bestempelen als wijsneuzen zegt me wel genoeg: zinloze discussie dit.

Maar veel plezier in de wacht! Hopelijk is de wachtmuziek wél relaxed.
Dus TS is een huiler? En iedereen die het ermee eens is, is een meehuiler?
TS gebruikt de iedereen die het niet met mij eens is, zal wel werken bij zo'n instantie dooddoener. Dat soort reacties zijn toch niet serieus te nemen en komt in de buurt bij trollen. Als je geen betere argumentatie op tafel kan leggen dan dat, ben je gewoon compleet af in de discussie..

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2023 16:57
Moneyman schreef:
30 nov 2023 21:27
Onkruid71 schreef:
30 nov 2023 20:30
Wat zou dat fout gaan dan, misschien dat ze ook via internet kunnen vragen ipv van de telefoon. Zou kunnen, maar straks wordt het dan ook weer te druk op internet, en ook daar heb je wachttijden.
…??? :roll:
Zie hem nu net pas. Wachttijden op internet bij via een chat.
Kijk gewoon op de website. 9 van de 10 keer hoef je dan al niet meer te bellen. En geen last van wachttijden.

Plaats reactie