Slechte bezorging door DPD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb vanochtend ook wat online besteld. Er is geen datum afgesproken wanneer er ik thuis zou moeten zijn. Een paar uur later krijg ik een mail dat het pakker is verzonden. Ik blijf er morgen niet voor thuis.

rwolters
Berichten: 1601
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
16 jun 2023 21:06
Ik heb vanochtend ook wat online besteld. Er is geen datum afgesproken wanneer er ik thuis zou moeten zijn. Een paar uur later krijg ik een mail dat het pakker is verzonden. Ik blijf er morgen niet voor thuis.
Dus je laat de bezorger extra rijden voor die paar cent die hij er voor krijgt? Lekker asociaal.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
16 jun 2023 21:06
Ik heb vanochtend ook wat online besteld. Er is geen datum afgesproken wanneer er ik thuis zou moeten zijn. Een paar uur later krijg ik een mail dat het pakker is verzonden. Ik blijf er morgen niet voor thuis.
Dan zijn er 2 opties:
1: U geeft in de app van de bezorger aan dat het naar een afhaalpunt kan (wat op voorhand ook kon aangezien u niet wist wanneer het geleverd ging worden en u niet altijd thuis bent) of op een bepaalde plek rondom huis;
2: U laat het de bezorger oplossen die of de buren gaat lastig vallen, of voor niets voor uw deur staat en onverrichte zaken weer weggaat of het pakket ergens neerlegt wat u niet wilt zodat er weer geklaagd kan worden dat het niet volgens afspraak is afgeleverd.

Wat gaat u doen?

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niets, want het komt vast maandag.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
16 jun 2023 21:14
alfatrion schreef:
16 jun 2023 21:06
Ik heb vanochtend ook wat online besteld. Er is geen datum afgesproken wanneer er ik thuis zou moeten zijn. Een paar uur later krijg ik een mail dat het pakker is verzonden. Ik blijf er morgen niet voor thuis.
Dus je laat de bezorger extra rijden voor die paar cent die hij er voor krijgt? Lekker asociaal.
Ze hebben er ook geen enkele moeite mee om.je de hele dag thuis te laten zijn en dan niet op te komen dagen. Waatom zou dat andersom dan wel zijn?

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
16 jun 2023 21:12
Moneyman schreef:
15 jun 2023 15:53
Bewijs is er natuurlijk niet, maar het is een voor de hand liggende deductie. En als ik zie wat er allemaal voor figuren rondrijden in de postbezorgingsonderaanneming, dan snap ik die aanname zeker. En al helemaal als ik dat combineer met de grote hoeveelheid loonbeslagen die ik ten laste van dergelijke bezorgers leg.

Sorry, maar zo'n vooringenomen houding vind ik eerlijk gezegd onacceptabel voor een deurwaarder. Ik neem aan dat je het dan niet erg vindt dat we alle deurwaarders dubieus volk vinden omdat er wel eens een rotte appel tussen zit.....
Waar zegt moneyman het over ALLE bezorgers te hebben?

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door angel1978 »

WeerIemandanders schreef:
16 jun 2023 00:37
Ik wil hier even off-topic op inhaken.

Ook ik ben van mening dat we iemand niet op uiterlijk vertoon of status moeten veroordelen.

Pas geleden nog bij Kees van der Spek een keurige dame in de hoofdrol. Ze zag eruit als een lieve oma waar je je kind aan meegeeft om een ijsje te halen. Maar ze werkte als gemeenteraadslid en had die gemeente opgelicht en is met een grote som gestolen geld naar het buitenland gevlucht alwaar ze meerdere mensen oplichtte.

Bij ons in de buurt een tent waar veel gothic figuren samen komen maar mijn hond vertrouwd ze blindelings en speelt daar met hun geregeld voetbal. En dan vertrouw ik op haar gevoel.

Het blijkt ook vaak genoeg dat kinderlokkers of pedofielen of verkrachters niet die enge mensen met maskers in de bosjes zijn maar vaak bekenden die ze vertrouwden.
Zakkenrollers idem dito, of dieven bij oudere mensen…zijn vaak de vertrouwde behulpzame mensen in hun omgeving.

Ik bedoel maar…

Bijzonder en inconsequent dat het woord 'figuren' nu ineens wel prima is.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
16 jun 2023 21:59
rwolters schreef:
16 jun 2023 21:12
Moneyman schreef:
15 jun 2023 15:53
Bewijs is er natuurlijk niet, maar het is een voor de hand liggende deductie. En als ik zie wat er allemaal voor figuren rondrijden in de postbezorgingsonderaanneming, dan snap ik die aanname zeker. En al helemaal als ik dat combineer met de grote hoeveelheid loonbeslagen die ik ten laste van dergelijke bezorgers leg.

Sorry, maar zo'n vooringenomen houding vind ik eerlijk gezegd onacceptabel voor een deurwaarder. Ik neem aan dat je het dan niet erg vindt dat we alle deurwaarders dubieus volk vinden omdat er wel eens een rotte appel tussen zit.....
Waar zegt moneyman het over ALLE bezorgers te hebben?
Niet, natuurlijk. Maar blijkbaar is het voor degenen die graag uit de heup schieten té moeilijk om even te lezen wat er echt staat- en in welke context.
angel1978 schreef:
16 jun 2023 22:07
Bijzonder en inconsequent dat het woord 'figuren' nu ineens wel prima is.
Zoals gebruikelijk geldt de meetlat alleen voor anderen.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
16 jun 2023 21:57
rwolters schreef:
16 jun 2023 21:14
alfatrion schreef:
16 jun 2023 21:06
Ik heb vanochtend ook wat online besteld. Er is geen datum afgesproken wanneer er ik thuis zou moeten zijn. Een paar uur later krijg ik een mail dat het pakker is verzonden. Ik blijf er morgen niet voor thuis.
Dus je laat de bezorger extra rijden voor die paar cent die hij er voor krijgt? Lekker asociaal.
Ze hebben er ook geen enkele moeite mee om.je de hele dag thuis te laten zijn en dan niet op te komen dagen. Waatom zou dat andersom dan wel zijn?
Het is onzin om te stellen dat ik de vervoerder laat rijden. Het is de verkoper die de vervoerder heeft ingeschakeld. Ik heb iets besteld en had bij het bestellen geen idee wanneer het geleverd zou gaan worden. Ik dacht zelf dat het enkele dagen zou duren. Als ik had geweten dat het zo snel zou gaan, dan had ik later besteld. Ik heb dit product begin september nodig. Wettelijk gezien moet er binnen 30 dagen worden geleverd, maar ik ga echt geen 30 dagen thuis blijven, dan een ingebrekestelling uitbrengen en nog eens een flink aantal dagen thuis blijven. Als het belangrijk is dat ik thuis ben, dan had daar gewoon afspraken over worden moeten gemaakt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 jun 2023 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
16 jun 2023 22:51
Het is onzin om te stellen dat ik de vervoerder laat rijden. Het is de verkoper die de vervoerder heeft ingeschakeld. Ik heb iets besteld en had bij het bestellen geen idee wanneer het geleverd zou gaan worden. Ik dacht zelf dat het enkele dagen zou duren. Als ik had geweten dat het zo snel zou gaan, dan had ik later besteld. Ik heb dit product begin september nodig. Wettelijk gezien moet er binnen 30 dagen worden geleverd, maar ik ga echt geen 30 dagen thuis blijven, dan een ingebrekestelling uitbrengen en nog eens een flink aantal dagen thuis blijven. Als het belangrijk is dat ik thuis ben, dan had daar gewoon afspraken over worden gemaakt.
Niemand zegt u dat u thuis moet blijven, maar wat gaat u doen om te zorgen dat u het pakket in handen gaat krijgen?

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat hangt er vanaf.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In ieder geval procederen of protesteren of what ever als het te laat komt.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 16 jun 2023 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Twee dagen geleden 2 artikelen besteld bij Bol.com zou morgen geleverd worden. Prima, zaterdag werk ik niet. Vanavond in de app: wordt maandag geleverd, tja dan werk ik wel. Oh ja, artikelen waren al door Postnl ontvangen, dus vertraging ligt aan Postnl.

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Deckchair besteld. Kreeg netjes van de vervoerder een voorstel voor bezorgen.
Wat kunnen mensen toch miepen.

J. Deltoer
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Morgan le Fay schreef:
17 jun 2023 08:45
Deckchair besteld. Kreeg netjes van de vervoerder een voorstel voor bezorgen.
Dat is fijn voor u dat het zo netjes geregeld kan worden.
Morgan le Fay schreef:
17 jun 2023 08:45

Wat kunnen mensen toch miepen.
Dat zijn de mensen voor wie het niet netjes geregeld wordt.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door angel1978 »

Morgan le Fay schreef:
17 jun 2023 08:45
Deckchair besteld. Kreeg netjes van de vervoerder een voorstel voor bezorgen.
Wat kunnen mensen toch miepen.
Als toch eens elke vervoerder op die manier te werk ging.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Het mooie van alles is dat veel mensen maar blijven zeuren en klagen dat pakketjes nooit of te laat bezorgd worden en ze niet thuis willen blijven wegens tijdsgebrek en de bezorgers niet vertrouwen en de bezorgdiensten bar slecht vinden en alles weer retour blijven sturen met hetzelfde riedeltje weer. Pakketje blijft ergens hangen, track and tracé klopt niet, geld niet snel genoeg retour enz. enz.

Maar ze blijven wel steeds bestellen, al is het maar voor 1 doosje spijkertjes.

Ze zeggen wel eens dat een ezel zich niet 2x tegen dezelfde steen stoot. Wij willen geen ezel genoemd worden maar ik schat die ezels toch wel hoger in dan.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
17 jun 2023 10:14
Morgan le Fay schreef:
17 jun 2023 08:45
Deckchair besteld. Kreeg netjes van de vervoerder een voorstel voor bezorgen.
Wat kunnen mensen toch miepen.
Als toch eens elke vervoerder op die manier te werk ging.
Hoe ziet u dat voor u? Neem als voorbeeld weer Bol.com. Deze verstuurd gemiddeld 1.000.000 pakjes per dag. Hoe kan je met iedereen afspraken maken?

Roepen dat het allemaal zo slecht is is helemaal niet zo moeilijk. Nadenken over wat dat wel een werkbare oplossing is dan weer wel.
Miljoenen pakjes per dag gaan goed, om voor een klein percentage meer kosten te maken als het verlies nu zal nooit gaan gebeuren. En zo lang mensen niet snappen dat ze zelf de macht in handen hebben zal er ook niets veranderen.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door gosewijn »

NeoDutchio schreef:
17 jun 2023 11:24
angel1978 schreef:
17 jun 2023 10:14
Morgan le Fay schreef:
17 jun 2023 08:45
Deckchair besteld. Kreeg netjes van de vervoerder een voorstel voor bezorgen.
Wat kunnen mensen toch miepen.
Als toch eens elke vervoerder op die manier te werk ging.
Hoe ziet u dat voor u? Neem als voorbeeld weer Bol.com. Deze verstuurd gemiddeld 1.000.000 pakjes per dag. Hoe kan je met iedereen afspraken maken?

Roepen dat het allemaal zo slecht is is helemaal niet zo moeilijk. Nadenken over wat dat wel een werkbare oplossing is dan weer wel.
Miljoenen pakjes per dag gaan goed, om voor een klein percentage meer kosten te maken als het verlies nu zal nooit gaan gebeuren. En zo lang mensen niet snappen dat ze zelf de macht in handen hebben zal er ook niets veranderen.
Sorry Neo , zijn er maar 500 duizend perdag .

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Liefde moet van 2 kanten komen en dat is bij steeds meer mensen erg moeilijk, overmorgen bestellen en eergisteren bezorgen. :mrgreen:

Plaats reactie