Problemen met huurder

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door kuklos »

@manila, je schrijft ontzettend onduidelijk waardoor het onvoldoende duidelijk wat nu precies is afgesproken en vastgelegd. Waardoor ook geen advies te geven is.

manila
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2023 20:06

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door manila »

Ik weet niet wie is de domme grietje , hier gaat hierom persoon die zich als dom houd wetend van contract voorwaarden en toch probeert tegen de wettelijke voorwaarden van contract te werken . Mensen kunnen van alles iets vinden en menen en de wet en contract is het belangrijkste , ja en iedereen moet zich aan houden .
Ik zie dat ik hier geadviseerd wordt om mijn geld ergens anders te halen , ik ben niet daarvoor niet hier en is de kern van het verhaal hier kwijt en waarover gaat .

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees de reactie van @moneynan van 10.52 uur nog eens door. Duidelijker kan het niet zijn.

Schijnbaar is het huurcontract helemaal niet éénduidig.

manila
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2023 20:06

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door manila »

Als het contact was niet goed , dan had de advocaat en zijzelf stevig in schoenen gezetten en hadden ze geen regelen mij gevraagd over betaling - ik met mijn gebrekkig Nederlands ben tegen hun gestaan zonder hulp van buitenaf en ja wat stond in contract was goed en moet ze betalen . Denk dat zou de mis standen weg nemen en alles twijfels over contract , regeling enz, weg nemen.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

manila schreef:
02 nov 2023 13:08
... ik met mijn gebrekkig Nederlands ben tegen hun gestaan zonder hulp van buitenaf...
Maar dat is natuurlijk jouw keuze en verantwoordelijkheid. Als jij de taal niet machtig genoeg bent, moet je zorgen dat je iemand bij je hebt die daar wel toe in staat is.
manila schreef:
02 nov 2023 13:08
... en ja wat stond in contract was goed en moet ze betalen...
Wat is dan-concreet!- het probleem?

rwolters
Berichten: 1602
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door rwolters »

manila schreef:
02 nov 2023 13:08
Als het contact was niet goed , dan had de advocaat en zijzelf stevig in schoenen gezetten en hadden ze geen regelen mij gevraagd over betaling - ik met mijn gebrekkig Nederlands ben tegen hun gestaan zonder hulp van buitenaf en ja wat stond in contract was goed en moet ze betalen . Denk dat zou de mis standen weg nemen en alles twijfels over contract , regeling enz, weg nemen.
Er zijn ongeveer genoeg (vastgoed)adviseurs die buitenlandse investeerders willen helpen met zaken die specifiek met de Nederlandse markt hebben te maken. Maak daar een afspraak mee.

Bezorgdeburger
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

witte angora schreef:
02 nov 2023 10:51
Nog even dit: je spreekt hier een dame aan die de pensioenleeftijd al heel wat jaren geleden is gepasseerd. 'Domme grietje' vind ik ronduit ongepast.
@witte angora even reactie off topic. Jij bent toch een man? Of verzin je gewoon maar wat per onderwerp?

HandigeHarrie
Berichten: 1394
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Zoals Moneyman al schreef : bepalingen die in het contract staan maar wettelijk niet toegestaan, zijn ongeldig.
Iemand merkte al op dat het zeer ongebruikelijk is dat bij een zelfstandige woning gas/water/licht etc. op naam van de verhuurder staan.
Als het een onzelfstandige woning is dan is er misschien een gezamelijk verbruik dat verdeeld moet worden over twee huishoudens.

Manila, misschien kan je deze vragen beantwoorden en de tekst over de "servicekosten" overtypen zodat wij weten wat er precies in het huurcontract staat hierover ?
Dan weten we waar we het over hebben.

Nijogeth
Berichten: 10055
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
02 nov 2023 14:11
witte angora schreef:
02 nov 2023 10:51
Nog even dit: je spreekt hier een dame aan die de pensioenleeftijd al heel wat jaren geleden is gepasseerd. 'Domme grietje' vind ik ronduit ongepast.
@witte angora even reactie off topic. Jij bent toch een man? Of verzin je gewoon maar wat per onderwerp?
Lady werd een 'domme grietje' genoemd, niet WA.

Bezorgdeburger
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
02 nov 2023 14:51
Bezorgdeburger schreef:
02 nov 2023 14:11
witte angora schreef:
02 nov 2023 10:51
Nog even dit: je spreekt hier een dame aan die de pensioenleeftijd al heel wat jaren geleden is gepasseerd. 'Domme grietje' vind ik ronduit ongepast.
@witte angora even reactie off topic. Jij bent toch een man? Of verzin je gewoon maar wat per onderwerp?
Lady werd een 'domme grietje' genoemd, niet WA.
Ik lees nergens dat @lady1234 die term 'domme grietje' gebruikt in dit onderwerp.

Is ook niet belangrijk maar het viel me gewoon op.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb die term ook niet gebruikt, maar de Ts. Ik denk naar aanleiding van mijn zin dat een verhuurder de lusten en de lasten heeft van het verhuren van een woning.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
02 nov 2023 15:39
Nijogeth schreef:
02 nov 2023 14:51
Bezorgdeburger schreef:
02 nov 2023 14:11
@witte angora even reactie off topic. Jij bent toch een man? Of verzin je gewoon maar wat per onderwerp?
Lady werd een 'domme grietje' genoemd, niet WA.
Ik lees nergens dat @lady1234 die term 'domme grietje' gebruikt in dit onderwerp.
:roll: lees nou eerst gewoon eens wat er geschreven wordt voor je reageert... :roll: want wat jij er steeds van maakt, klopt van geen kant.

TS schreef dit:
manila schreef:
02 nov 2023 10:33
En dat zou je lasten de lusten noemen ? Ik niet . Domme grietje spelen .
N.a.v. deze (volkomen terechte) opmerking van Lady:
Lady1234 schreef:
01 nov 2023 09:47
Als u voor huisbaas wilt spelen, hebt u de lusten, maar ook de lasten.

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact. En dáár reageerde ik op, de sneer van TS richting Lady.. En als je mijn reactie leest dan is het ook wel duidelijk wat ik bedoel.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig werd ik geen domme hansje genoemd. 😁

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

manila schreef:
02 nov 2023 13:08
Als het contact was niet goed , dan had de advocaat en zijzelf stevig in schoenen gezetten en hadden ze geen regelen mij gevraagd over betaling - ik met mijn gebrekkig Nederlands ben tegen hun gestaan zonder hulp van buitenaf en ja wat stond in contract was goed en moet ze betalen . Denk dat zou de mis standen weg nemen en alles twijfels over contract , regeling enz, weg nemen.
Ik vermoed zo dat je zelf geen idee hebt wat er precies in het contract staat, is het wel? Je communicatie hier is in ieder geval al ronduit onduidelijk, en soms zelfs onbegrijpelijk.

En ook al wil je het niet horen: ik denk nog steeds dat je er beter aan doet de woning te verkopen en het geld op de bank te zetten, of te gaan beleggen. Momenteel zijn er al deposito's die 3% opleveren. Iemand die het Nederlands zo slecht beheerst, en die kennelijk onvoldoende kennis heeft van het Nederlands recht, moet gewoon niet in dit soort ingewikkelde constructies stappen. Die woning gaat jou alleen maar geld kosten, als ik het zo bekijk. Maar goed, dat is je eigen keuze.

Bezorgdeburger
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Wat een opmerking als 'domme grietje' al niet te weeg kan brengen. 🥵

@manila aannemende dat je je huurcontract en de algemene voorwaarden hebt op laten stellen met hulp van een Nederlandse jurist lijkt mij dat je zeker over de servicekosten een terecht punt hebt. Je kan bij de huurcommissie als verhuurder voor ik dacht € 300,-- een onderzoek laten doen. Als je het wint krijg je de kosten terug. Als je het verliest ben je dat geld kwijt plus €25,-- dat de huurder moet betalen. Plus misschien juridische kosten maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

manila
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2023 20:06

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door manila »

Dank je voor goede advies om naar huurcommissie te stappen als nodig is , voor nu niet nodig , ja contract is door goede jurist opgesteld en ik hoef hier me niet verantwoorden voor contract en wat erin zet , we dwalen van het kern af zei ik in de forum, ik ben niet hier om uit te zoeken wat mag in contract en wat niet , alles is wettelijk bepaald en daar moet de huurder zich aan houden , dat was mijn bedoeling , hier de meeste reacties zijn of mijn contract deugt of niet of die en andere bepaling juist is . Dat zijn dingen dat ik heb voor het contract aangaan onderzocht heb en als daar staat ; punt 1 - huur 2- staat voorschoot service kosten , samen te betalen . Dat moet ook betaald woorden en daar de huisbaas als huurder zich moet aanhouden . De vraag was ook waarom doet de huurder dat niet ? Zich aan contract houden . De advocaat dat haar bijstaat heeft mij een regeling voor betaling verzocht , als er iets niet klopte denk je dat ze komen tot een regeling dan ? Maar dat kostte mij veel tijd , mails en schrijven en schrijven .
We moeten even stil bij staan , waarom ik moet zoveel energie , tijd besteden aan uitleg en uitleg en uitleg en verwijzing naar huurcontract als alles is vastgelegd en geregeld is en ze wil gewoon eigen zin krijgen , wat tegenstrijdig is met voorwaarden van het contract . Omdat veel mensen denken dat die gaat naar de zak van eigenaar en ze is op eigen voordeel uit , nee hoor die gaat naar Essent , enz.. en dat heeft huurder ook daadwerkelijk gebruikt en verbruikt .

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door kuklos »

manila schreef:
02 nov 2023 19:58
.............. en ik hoef hier me niet verantwoorden voor contract en wat erin zet , we dwalen van het kern af zei ik in de forum, ik ben niet hier om uit te zoeken wat mag in contract en wat niet
Als jij niet wil aangeven wat er in het contract kunnen we je verder ook niet helpen. Want om te weten wat er aan de hand is moeten we dat weten.
manila schreef:
02 nov 2023 19:58
We moeten even stil bij staan , waarom ik moet zoveel energie , tijd besteden aan uitleg en uitleg en uitleg en verwijzing naar huurcontract als alles is vastgelegd en geregeld is en ze wil gewoon eigen zin krijgen , wat tegenstrijdig is met voorwaarden van het contract . Omdat veel mensen denken dat die gaat naar de zak van eigenaar en ze is op eigen voordeel uit , nee hoor die gaat naar Essent , enz.. en dat heeft huurder ook daadwerkelijk gebruikt en verbruikt .
Omdat de Nederlandse wet de huurders enorm beschermt en de verhuurder veel minder. Waardoor het als het misgaat erg duur kan zijn om juridische hulp in te schakelen als je maar weinig panden in de verhuur hebt.

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Manila, wat wil je nu precies hier bereiken? Je klaagt over je huurder, maar wat verwacht je van ons? De inhoud van het contract wil je niet delen, je hebt duidelijk een verkeerd beeld van je rechten en beperkingen - wat wil je nu?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Problemen met huurder

Ongelezen bericht door moederslink »

manila schreef:
31 okt 2023 20:51
**Nieuwe badkamer beschimmeld door nattigheid , niemand maakt het droog na het douchen , keuken vol olie spatten . Tuin verwaarloosd , enz.
____________
**en nog erger betalen ze de service kosten niet omdat ze beweren dat ze al inc, contract hebben . Bij uitleg dat het niet zo is en staat niet in u contract , schakelt ze de gratis advocaat dat haar bijstaat
Je hoopt als vérhuurder dat ze de woning en de tuin netjes onderhouden.
Echter...... dit kun je níet afdwingen!
Daar , in dat huis, is nu eenmaal de huurder de baas.....en kun je als vérhuurder niet zomaar binnen lopen!

Alles inclusief : is dat inclusief gas-water-licht ?
Staat in het contract dan ook inclusief servicekosten?
Zo niet : staat er dan éxclusief servicekosten en staan deze servicekosten dan überhaupt wel vermeld , te betalen bóvenop de huur?

Ik zeg je dit :
wanneer het contract hier niet echt duidelijk over is..... én over gas-licht-water-servicekosten....
kun je niks en wanneer je het niet wilt delen met het forum kunnen wij verder je niet adviseren , helaas.

TIP :
bij een volgende nieuwe huurder : laat je hiermee helpen door een deskundige, zodat je een waterdicht contract kunt laten ondertekenen.

Plaats reactie