Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door BasNarva »

Wanneer een pakket tijdens het vervoer met een koeriersdienst (DPD, Post.nl, UPS, DHL en dergelijke) verdwijnt, wie is er dan verantwoordelijk voor de schade? En zijn daar Europese richtlijnen voor?

Wilhelmina12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022 16:12

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door Wilhelmina12345 »

Mijn pakket is bij PostNL ook verdwenen. PostNL reageert met excuses en zegt dat half Amsterdam op zijn pakket zit te wachten. Mijn pakket was ingeleverd op een PostNL lokatie en dus binnen het bedrijf kwijtgeraakt. Excuses zijn dan wel erg makkelijk.

Thijs124
Berichten: 801
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De verzender, tenminste als hij het zonder verzekering heeft verstuurd.

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De verzender is verantwoordelijk. Deze moet dan ook een klacht indienen bij de koeriersdienst

Seinhuis
Berichten: 2385
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In de meeste gevallen is de verzender verantwoordelijk. Zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd

alfatrion
Berichten: 21931
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat TS niet wil weten wie verantwoordelijk is, maar wie aansprakelijk is. De Nederlandse postwet regelt dat een vervoerdienst niet aansprakelijk is, tenzij er een verzekering is afgesloten. Dit heeft te maken met de kosten van het vervoer. De afzender is eveneens niet aansprakelijk, tenzij daar een grondslag voor bestaat zoals een koopovereenkomst.

Plukkie44
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2014 20:50

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door Plukkie44 »

Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Plukkie44 schreef:
09 okt 2023 16:27
Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.
U moet ook bij de verzender klagen. Deze heeft PostNL ingehuurd en deze is verantwoordelijk.

Plukkie44
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2014 20:50

Re: Pakket verdwenen, wie is verantwoordelijjk?

Ongelezen bericht door Plukkie44 »

NeoDutchio schreef:
09 okt 2023 16:46
Plukkie44 schreef:
09 okt 2023 16:27
Ik weet niet of het in dit Topic past, maar dit is mijn ervaring met PostNL.
Wij zijn intussen al 4 pakketjes kwijtgeraakt, die zogenaamd bezorgt zijn in de brievenbus, zelfs 1 waar een handtekening voor geplaatst is (niet door ons), 1 x zelfs bij de brievenbus gestaan en bericht ontvangen dat hij bezorgt is, maar helaas geen postbezorger gezien.
Dan maar de POSTNL gebeld, tja dat is heel erg vervelend, maar wij hebben geen contact met de postbodes, kan wel een melding over gemaakt worden, maar wordt niet terug gekoppeld.
Je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, en je bestellingen zijn verdwenen!
Er zijn al eerder klachten ingediend, maar daar wordt niets mee gedaan.

U moet ook bij de verzender klagen. Deze heeft PostNL ingehuurd en deze is verantwoordelijk.
Die zeggen het pakketje is verstuurd, ze doen daar verder niets mee, plus dat er 2 pakketjes bij zijn van ali/expres
In de app van PostNL staat allemaal dat ze afgeleverd zijn in de brievenbus, wat niet kan ivm de grote van het pakket!

Plaats reactie