Onfatsoenlijk telefoonbandje
Onfatsoenlijk telefoonbandje
Gisteren een bestelling gedaan via Thuisbezorgd.nl Halverwege de bestelling, net voor de betaling, bleef de site aanhangen en werd ik eruit gegooid. Geen probleem, ik probeerde het nog eens. Nu wel gelukt en bestelling meteen betaalt.
10 Minuten later belde het restaurant. Ze hadden twee bestellingen ontvangen en eentje annuleren was niet mogelijk, want dan moesten ze toch hun 16% provisie aan thuisbezorgd.nl betalen en een nog hoger percentage op de bezorgkosten. Ik kon het alleen oplossen door zelf naar thuisbezorgd.nl te bellen en bij hun de annulering te regelen.
Natuurlijk morde ik wel wat, maar besloot toch te bellen. Nergens op hun site een telefoonnummer te vinden. Uiteindelijk in de algemene voorwaarden van Takeaway.com (is dus thuisbezorgd.nl) een telefoonnumer in Enschede gevonden.
Ik belde dit nummer en kreeg het volgende bandje te horen "bent u een restauranteigenaar, druk dan 1. heeft u een bestelling via thuisbezorgd.nl gedaan, druk dan 2. Ik druk 2 en het bandje gaat verder "particulieren kunnen geen telefonisch contact met ons hebben, het gesprek wordt nu afgebroken...tuut tuut...tuut!
Ik kan een brief schrijven of wat anders, maar het bedrag was slechts 14,50. Dan laat je het maar, onfatsoenlijk is het wel!
P.S. Uiteindelijk na anderhalf uur is het door het restaurant opgelost, maar mijn onvrede was meer op het telefoonbandje. Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben. Maar of het mag dat daar een bandje op staat met 'val maar dood' lijkt mij niet gepast.
10 Minuten later belde het restaurant. Ze hadden twee bestellingen ontvangen en eentje annuleren was niet mogelijk, want dan moesten ze toch hun 16% provisie aan thuisbezorgd.nl betalen en een nog hoger percentage op de bezorgkosten. Ik kon het alleen oplossen door zelf naar thuisbezorgd.nl te bellen en bij hun de annulering te regelen.
Natuurlijk morde ik wel wat, maar besloot toch te bellen. Nergens op hun site een telefoonnummer te vinden. Uiteindelijk in de algemene voorwaarden van Takeaway.com (is dus thuisbezorgd.nl) een telefoonnumer in Enschede gevonden.
Ik belde dit nummer en kreeg het volgende bandje te horen "bent u een restauranteigenaar, druk dan 1. heeft u een bestelling via thuisbezorgd.nl gedaan, druk dan 2. Ik druk 2 en het bandje gaat verder "particulieren kunnen geen telefonisch contact met ons hebben, het gesprek wordt nu afgebroken...tuut tuut...tuut!
Ik kan een brief schrijven of wat anders, maar het bedrag was slechts 14,50. Dan laat je het maar, onfatsoenlijk is het wel!
P.S. Uiteindelijk na anderhalf uur is het door het restaurant opgelost, maar mijn onvrede was meer op het telefoonbandje. Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben. Maar of het mag dat daar een bandje op staat met 'val maar dood' lijkt mij niet gepast.
Laatst gewijzigd door geengast op 04 mar 2023 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Dat restaurant had beide bestellingen van mij mogen annuleren. Ik zou geen 2x betalen.
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er onfatsoenlijk is aan dat bandje. Takeaway is slechts ingericht op B2B zaken, niet op B2C. De contacten met de consument lopen via de restaurants waar ze een overeenkomst mee hebben.
Het onfatsoenlijke hier is dat hwt restaurant je met een kluitje in het riet stuurt. Als er verkeerd wordt afgerekend tussen restaurant en takeaway moeten zij dat zelf regelen.
Het onfatsoenlijke hier is dat hwt restaurant je met een kluitje in het riet stuurt. Als er verkeerd wordt afgerekend tussen restaurant en takeaway moeten zij dat zelf regelen.
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Ik heb op de website van thuisbezorgd.nl de bestelling gedaan, niet op de website van het restaurant.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Telefoonnummer ontbreekt bij grote webwinkels, ondanks verplichting - https://nos.nl/l/2466109
StevieNL81
vindt dit leuk
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Thanks weer wat geleerd!
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
U controleert niet uw rekening waarop te zien is dat het bedrag is afgeschreven?
En uw mail waarop u een bevestiging krijgt van de bestelling?
En uw mail waarop u een bevestiging krijgt van de bestelling?
-
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje
Heel vreemd dat de betaling niet gelukt was, maar kennelijk wel uitgegaan wordt van een "afgeronde" boeking ...... als je eruit gegooid wordt dan zou het boekingsysteem de boeking niet moeten registreren.