Nog een probleem met aangetekende post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aivanberkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2009 23:58

Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door aivanberkel »

Goed dat Radar aandacht besteed aan aangetekende post. Naast de bezorging bij de buren of gewoon, zonder handtekening, in de brievenbus gaat er nog iets mis met aangetekende post. Volgens de voorwaarden van PostNL moet de bezorger bij aangetekende post een briefje in de bus doen als de geadresseerde niet thuis is.
Op dat briefje staat dan dat het poststuk bij een ophaalpunt kan worden opgehaald. Sinds PostNL gestopt is met niet-thuis briefjes voor pakketten gaat dit eigenlijk altijd mis. Er wordt geen briefje in de bus gedaan waardoor de ontvanger zonder het te weten een aangetekend stuk volledig kan missen.
Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat er geen briefje in de bus wordt gedaan. Als je dus b.v. aangetekende post uit het buitenland krijgt en je weet niet dat de post komt, dan ben je compleet onwetend dat iemand probeert je aangetekende post te sturen. Het poststuk gaat naar een ophaalpunt, blijft daar zeven dagen liggen en wordt dan terug gestuurd.
De klantenservice van PostNL geeft aan dat de verzender mij een track-and-trace code had moeten sturen en dat het mijn verantwoordelijkheid is om in een app van PostNL via die code bij te houden of er een bezorgpoging is gedaan. Dit klopt niet met de voorwaarden op de site en is bovendien niet uitvoerbaar. Met enige goede wil, kan ik nog geloven dat PostNL mensen bij het versturen van aangetekende post in Nederland op het hart drukt dat ze de track-and-trace code moeten (moeten) delen met de ontvanger omdat anders niet gegarandeerd kan worden dat de post goed aankomt. Ik geloof geen moment dat PostNL heeft gezorgd dat hetzelfde gebeurt in alle buitenlandse postkantoren waar ook ter wereld.
Dit is een ernstig probleem met aangetekende post in Nederland. PostNL kan niet garanderen dat de ontvanger zelfs maar bewust is van een bezorgpoging van deze gevoelige post.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door sylvesterb »

aivanberkel schreef:
06 mar 2023 21:47
......Volgens de voorwaarden van PostNL moet de bezorger bij aangetekende post een briefje in de bus doen als de geadresseerde niet thuis is.
Op dat briefje staat dan dat het poststuk bij een ophaalpunt kan worden opgehaald.
Je meldt dit meermaals dat dit in de voorwaarden van PostNL staat maar ik kan dit niets vinden. Zoals jezelf ook aangeeft en dus ook kennis van hebt doen ze geen briefje meer in je bus.

Los daarvan spreek je over aangetekende post uit het buitenland hierop zijn de voorwaarden van PostNL niet van toepassing, maar die van de verzendende partij.

En waarom is de app installeren niet uitvoerbaar?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Har45 »

sylvesterb schreef:
09 mar 2023 17:21
aivanberkel schreef:
06 mar 2023 21:47
......Volgens de voorwaarden van PostNL moet de bezorger bij aangetekende post een briefje in de bus doen als de geadresseerde niet thuis is.
Op dat briefje staat dan dat het poststuk bij een ophaalpunt kan worden opgehaald.
Je meldt dit meermaals dat dit in de voorwaarden van PostNL staat maar ik kan dit niets vinden. Zoals jezelf ook aangeeft en dus ook kennis van hebt doen ze geen briefje meer in je bus.

Los daarvan spreek je over aangetekende post uit het buitenland hierop zijn de voorwaarden van PostNL niet van toepassing, maar die van de verzendende partij.

En waarom is de app installeren niet uitvoerbaar?
We bewaren je aangetekende post 14 dagen

Niet thuis als we een aangetekende brief komen bezorgen? Dan kun je je post binnen 14 dagen afhalen bij een PostNL-punt in de buurt.

Hoe werkt het?
Aangetekende post proberen we 1 keer bij je te bezorgen. We bezorgen deze post nooit bij de buren.

Ben je niet thuis? Dan krijg je per e-mail of in de PostNL-app een melding van ons.
Hebben we geen e-mailadres van je? Dan krijg je een niet-thuisbriefje op de deurmat.
Daarmee kun je de post binnen 14 dagen afhalen.
Neem het afhaalbericht en je legitimatiebewijs mee. Na 14 dagen sturen we je brief weer terug naar de afzender.
Link: https://www.postnl.nl/ontvangen/post-on ... stkantoor/

Amlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2023 01:22

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Amlin »

Op jullie uitzending van 6 maart wil ik nog reageren: in 2019 zou ik belangrijke documenten uit Canada ontvangen. Deze had ik aangetekend laten versturen. Die dag ben ik thuis. Ik had de (draadloze) bel naast me staan. Er is niet aangebeld. Ik zie opeens in de app van PostNL dat de brief is bezorgd. Ook kan ik daar zien dat er getekend is. Niet door mij, maar door de bezorger zelf. En de brief met documenten lag in de brievenbus. Ik was er snel bij maar zag geen bezorger of busje meer. Ik heb een klacht ingediend. De bezorger zou een waarschuwing krijgen, werd mij verteld. Maar dit is natuurlijk niet te controleren.. Daar betaalde ik dus ruim €8,- voor?! Echt heel slecht.

audie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2023 11:50

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door audie »

Zou gisteren een pakje krijgen maar nee hoor niks geen pakje en op mijn Postnl app stond dat het geleverd is op mijn huis adres. Er staat ook helemaal niks in of het wel bij de buren afgeven is of afhaalpunt ben de hele dag thuis geweest, normaal krijg je altijd een melding of het bij de buren etc..afgeven is en op mijn buiten camera die alles opneemt hij is niet eens langs geweest. Zo ga je toch niet met klanten om.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Moet het bericht aankomen en is dat enorm belangrijk voor je? Stuur dan een telegram. Die kan nooit in de brievenbus gepropt en wordt voorgelezen en persoonlijk uitgereikt.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Moneyman »

markmark1974 schreef:
12 mar 2023 19:52
Moet het bericht aankomen en is dat enorm belangrijk voor je? Stuur dan een telegram. Die kan nooit in de brievenbus gepropt en wordt voorgelezen en persoonlijk uitgereikt.
Als je dan toch een hoop geld uit gaat geven, laat het bericht dan via de gerechtsdeurwaarder betekenen. Veel meer waarborgen en dwingende bewijskracht op de koop toe.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een telegram dat wordt voorgelezen? Door een aanvallige juffrouw zeker, die zich onderwijl ontdoet van enkele kledingstukken?

Overigens lijkt mij een telegram geen handige oplossing als je een contract van enkele pagina's in duplo ter ondertekening aangetekend wil versturen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Om ook eens iets positiefs te melden: afgelopen donderdag iets verzonden als aangetekende brief. Werd vrijdagavond bezorgd, vandaag bevestiging gehad van de ontvanger dat het idd goed is aangekomen. Dus het gaat ook weleens goed😊

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat meestentijds goed.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Nog een probleem met aangetekende post

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
03 apr 2023 13:52
Het gaat meestentijds goed.
Toevallig had ik het item gezien bij Radar en daardoor had ik een beetje schrik of het wel goed zou gaan. Maar gelukkig dus wel.

Plaats reactie