Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
H.Hong
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2023 00:04

Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door H.Hong »

Goedemorgen mensen,

Op 10 januari 2023 ben ik overgestapt van Vattenfal naar NextEnergy voor dynamische energie.

Op 12 feb 2023 zie ik geen verbruik meer op mijn app. Op 12 april heb ik een bericht gestuurd dat mijn verbruik niet zichtbaar was, maar kreeg geen antwoord. 16 april weer een bericht gestuurd dat mijn verbruik sinds 12 feb niet meer zichtbaar is. Ik krijg hier wel een bericht van Nextenergy dat mijn meter een foutcode 008 geeft en dat ik zelf contact moet opnemen met Liander. Liander gebeld, het meter geeft inderdaad een foutcode 008, het is een autoriteitsprobleem, en dat probleem moet volgens Liander de energieleverancier zelf oplossen.

19 april weer contact gezocht met Nextenergy en nu weten ze wel wat het probleem is, er is een uithuizing geweest. Nextenergy heeft dan een nieuwe contract gemaakt zonder de oude contract af te sluiten, hierbij kreeg ik dubbele termijn bedragen en meerdere aanmaningen. Ik heb met veel moeite en en meerdere keren contact met ze opnemen per week om alleen aan te geven dat ik teveel heb betaald , uiteindelijk zijn de bedragen wel teruggeboekt. Ik heb hier wel meerdere keren gevraagd om de eindnota van 10 jan t/m 20 april, maar ze blijven vragen of ik een factuur van Liander heb ontvangen ,als dat zo is, kan ze hiermee verrekenen.

In de tussentijd heb wel ik contact opgenomen met Liander, of ik er een boete krijg tussen de periode
12 feb t/m 20 april maar hier kom ik er achter dat Nextenergy zelf een uithuizing heeft doorgegeven op mijn adres op 10 feb. Liander geeft aan dat ze de factuur niet kunnen opmaken, aangezien ze de meterstanden niet weten. De reden waarom Nextenergy uithuizing op mijn adres heeft aangegeven is onbekend volgens Liander. Hier heb ik meteen contact opgenomen Nextenergy, waarom ze de uithuizinng aan Liander heeft doorgegeven, ze bieden alleen excuses aan en het was een systeemfout volgens hun. Ik eiste een Eindnota van het periode 10 jan tot en met 20 april en op 8 mei uiteindelijk een Eindnota ontvangen, maar helaas kloppen de berekening niet.

https://prnt.sc/6-sT5w7yp4Gm

Zoals u in de afbeelding ziet, zijn de voorschotten: jan '23 €400,91 feb '23 €1.035,65 mar '23 €1.035,65 apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00

In april en mei zijn er sprake van dubbele termijn bedragen dus de bedragen van apr '23 €1.035,65 mei '23 €800,00 mag ik zelf terugboeken, maar dan nog komt ik niet op het bedrag van €1.436,55.

Als ik kan rekenen is 400,91 +1.035,65 + 1.035,65 dan komt ik uit op een bedrag van €2472.21

HIer heb ik meteen op 8 mei een email gestuurd voor een helder uitleg en tot op heden niks ontvangen. op 15 mei weer contact opgezocht en kreeg de heer Hans aan de lijn, hij zei dat de afdeling ermee bezig is en dat het helaas even kan duren, verder kan hij niet veel doen.

Alles is nu chaotisch en onduidelijk. Ik heb gekozen voor dynamisch energie. en het is door hun fout niet mogelijk. Ik wil hier graag weten wat voor stappen dien ik hier te ondernemen om niet de dupe van te worden? Kunnen ze zomaar een vast tarief in de periode van de uithuizing zetten? En wie betaald de factuur van liander? Ik moet erbij vermelden dan het de adres van een winkel, dus ik neem aan dat voor ondernemers andere regels gelden. Bij voorbaat dank!!

Mvg,
Hong

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vind het een ingewikkeld verhaal. Misschien staat op www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overs ... contracten tips.

Indien u niet tevreden bent over het aangeboden oplossing kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak

H.Hong
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2023 00:04

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door H.Hong »

Bedankt voor uw suggesties Seinhuis! Het is inderdaad ingewikkeld, nextenergy heeft hier een potje van gemaakt. Gelukkig heb ik op tijd de onzichtbaarheid van mijn verbruik vermeld, anders had Liander mijn energie misschien stop gezet.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dynamisch energiecontract? U bent zelf vooral heel dynamisch bezig geweest om e.e.a. voor elkaar te krijgen.

HandigeHarrie
Berichten: 1391
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als u(w onderneming) officieel afgemeld is bij Liander dan had u een factuur van Liander gekregen (tegen een verhoogd tarief). U heeft dat verhinderd door uw (tamelijk late) melding, want eerst 2 maanden niks gedaan. Het is een fout van de leverancier, maar u had ook eerder kunnen reageren. U kunt vragen om een mild tarief voor de periode dat er geen registratie is geweest (ik neem aan ook niet bij de leverancier zelf, want die had u als klant geschrapt). Voorschotten zeggen niks, u moet een afrekening vragen die het verbruik van 10/1 t/m 12/2 waarvan wel een registratie bestaat (neem ik aan) en voor de periode van 12/2 - 20/4 waarvoor u een mild tarief verwacht. Vanaf 20/4 kan volgens het dynamisch tarief gefactureerd worden. Als liander kosten in rekening brengt dan is het redelijk dat de leverancier die betaald, want die hebben de fout gemaakt.

H.Hong
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2023 00:04

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door H.Hong »

Bedankt voor uw uitleg Harrie, het kwam eerder voor dat het verbruik van de app onzichtbaar is, ik heb helemaal niet gedacht aan een uithuizing eerder een software bug. Ergens in Januari had nextenergy ook aangekondigd dat het verbruik ontzichtbaar is (iest meer dan een week dacht ik). Op internet zie ik ook veel klachten over de App!
Nextenergy had mij geschrapt als klant , maar ik betaal lekker elke maand mijn termijnbedrag, als ze had gestopt met maandelijks incasseren, had er wel een belletje geringd

Het is de verbruik van 10/1 - 12.2 waar ze die eindnota had gemaakt, . in de periode heb ik totaal 757 Euro incl btw aan energie gebruik..
Ik heb totaal aan voorschotten 400,91 +1.035,65 + 1.035,65 €2472.21 betaald. .... dus als nextenergy beweert dat het €1.436,55..... dan krijg ik veel minder terug van de periode 10/1 - 12-2
Simpel rekensom
€2472.21 - 757 ..... dan krijg ik 1715.21 euro terug
€1.436,55. - 757 dan krijg ik 679 euro terug

https://prnt.sc/ESRbVd6DyUdW

Nextenergy maakt veel fouten , maar wel allemaal in zijn eigen voordeel! Ik wacht wel even op de factuur van liander, zou denk ik wel moeilijk worden dat nexenergy die betaald .

HandigeHarrie
Berichten: 1391
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik ging ervan uit dat de nota de hele periode tot in april betreft. De afsluiting is immers niet doorgezet (?); u betaalde gewoon de voorschotten .... het verbruik is alleen niet meer geregistreerd in de vorm van dynamisch verbruik.
De netbeheerder (liander) rekent voor zover ik weet een hoger tarief - als iemand geen contract heeft afgesloten is dat reeel (en mss ook een boete?). Die eventuele boete en het teriefsverschil zou u van uw leverancier terug kunnen verwachten

H.Hong
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2023 00:04

Re: Nextenergy: Zomaar uithuizing doorgeven aan Liander!

Ongelezen bericht door H.Hong »

Ik heb gevraagd voor de eindnota, Heb alleen de nota tot met 12 feb. ontvangen. De afsluiting is niet doorgezet, de nota van 13 feb t./m 20 april is nog een raadsel. zelf zo'n simpel nota met verbruik t/m 12 feb maken ze fouten, de nota van 13 feb tot 20 april heb ik geen hoge verwachtingen.

Ik ga geen hoog tarief betalen , de fout heeft nextenergy zelf gemaakt, daar zal ik vechten voor rechtvaardigheid.

Plaats reactie