"Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:45
alfatrion schreef:
25 apr 2024 21:41
Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.
Dat. Of ik moet gewoon niets bestellen als ik weet dat ik niet thuis ben :mrgreen:
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 07:53
witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Over onzin gesproken. Dit is nu echte onzin!

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.

Ideaal. Als ik datzelfde via allerlei mail moet doen, kost dat veel meer zoeken en klikken en is het veel minder overzichtelijk.

Ik ben het wel met je eens dat bedrijven een app niet door de strot moeten drukken: een goeie app "verkoopt" zichzelf.

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 07:53
witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.

Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
26 apr 2024 08:53
Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.
Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
26 apr 2024 08:56
Lowieze schreef:
26 apr 2024 07:53
witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.

Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.
Persoonlijk? Laat me niet lachen. WA zegt zelf dat hij apps zooi vindt en dan toch weten dat die app niet werkt? En daar mag je niet op reageren omdat het WA is?
U weet net zo goed als ik dat het in duizenden gevallen gewoon goed gaat, alleen lees je dat nooit. Complimenten over een goede bezorging en de meldingen in de app daarover staan hier nooit.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zal ik dan een keer meldingen maken dat het goed gaat?
DPD dan wel naar toch, gaat al 3 keer gewoon precies op tijd.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
26 apr 2024 09:22
Zal ik dan een keer meldingen maken dat het goed gaat?
DPD dan wel naar toch, gaat al 3 keer gewoon precies op tijd.
3x :o :mrgreen:

Nee dan ben ik overtuigd :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 09:13
Persoonlijk? Laat me niet lachen. WA zegt zelf dat hij apps zooi vindt en dan toch weten dat die app niet werkt? En daar mag je niet op reageren omdat het WA is?
Het gaat er uiteraard niet om dat het WA is, het gaat erom dat je het persoonlijk maakt. En ik herken hetgeen WA beschrijft, terwijl ik wél de apps gebruik. Je grote woorden zijn dus onjuist.
Lowieze schreef:
26 apr 2024 09:13
U weet net zo goed als ik dat het in duizenden gevallen gewoon goed gaat, alleen lees je dat nooit. Complimenten over een goede bezorging en de meldingen in de app daarover staan hier nooit.
Onzin. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat het overgrote deel van mijn bestellingen gewoon goed gaat. En met mij een hele rits andere forumleden. Los daarvan betekent het feit dat het vaak goed gaat, niet dat je niet zou mogen klagen over dat wat er niet goed gaat.

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
26 apr 2024 09:05
Moneyman schreef:
26 apr 2024 08:53
Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.
Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.
Ja, vaak wel. Ik bestel veel online, ik krijg veel zakelijk post en pakketjes thuis, ik verzend veel, mijn printer bestelt zelf z'n toners (en dat zijn er soms ook 4 in één week). Er lopen dus veel dingen tegelijk en ook nog eens van verschillende emailadressen. Daarom zeg ik: ideaal, zo'n app.

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zodra een zending is aangemaakt komt deze direct in de app te staan. Met een verwachte leverdatum, een globale tijdsndicatie en de mededeling dat het pakket nog niet ontvangen is. Zodra het pakket bij PostNL afgegeven is is dit direct zichtbaar.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Mocht er iets tussen komen zie je dat ook meteen in de app zodat je kan anticiperen.

Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 apr 2024 09:44
Zodra een zending is aangemaakt komt deze direct in de app te staan. Met een verwachte leverdatum, een globale tijdsndicatie en de mededeling dat het pakket nog niet ontvangen is. Zodra het pakket bij PostNL afgegeven is is dit direct zichtbaar.
De ochtend nadat het pakket bij PostNL afgegeven is krijg je een tijdslot te zien. Met, in de meeste gevallen, de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodra het pakket op de rit zit, of als de verzender een aparte afspraak heeft met PostNL kan je het niet (meer) aanpassen.
Ja, dat is de bekende theorie: zo hoort het te gaan. De praktijk is echter vaak genoeg anders. Zo heb ik op dit moment twee pakketten die onderweg zijn, en al lang opgehaald zijn op het servicepunt, maar die in de app nog steeds op "pakket is nog niet door PostNL ontvangen" staan. Simpelweg onjuist. En een verzonden pakket wat al lang en breed ontvangen is, en waarvan ik het retourbedrag al heel lang op mijn rekening had, stond drie maanden lang als "kan niet afgeleverd worden" in de app.

Dus doe nou niet alsof alles altijd goed gaat - dat is evidente onzin.
NeoDutchio schreef:
26 apr 2024 09:44
Gezien de weerstand en woorden van anderen zou ik wel een andere app gebruiken of speciale functies hebben.
Die kans lijkt me klein. De kans dat je gewoon niet wilt zien of erkennen dat er ook wel eens zaken niet volgens het boekje gaan lijkt me een stuk groter.

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, op elke slak kan zout gelegd worden. En met die gedachtengang zal helemaal niets werken.
De app is een werkbaar systeem waarbij je, op een uitzondering na, direct informatie krijgt. Dus niets van:
*in dikke nevel gehuld tot bericht van de bezorger;
*dat het onzin is dat je bij het aanmelden van het pakket al info krijgt.
*zoals het zou moeten zijn terwijl de praktijk heel anders zou zijn.

Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 apr 2024 10:36
Tja, op elke slak kan zout gelegd worden. En met die gedachtengang zal helemaal niets werken.
Dat denigrerende toontje is echt niet nodig: fouten en problemen mogen gewoon benoemd worden.
NeoDutchio schreef:
26 apr 2024 10:36
Dat het wel eens fout gaat maakt het geen structureel onbruikbare app. Dat werd namelijk gesuggereerd. Het gaat vaker goed dan fout.
Ik vind het een prima hulpmiddel. Maar het is geen heilige graal.

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bijzonder dat, als iemand het niet eens met een ander, er gesproken wordt over ‘grote woorden’ en een ‘denigrerend toontje’.
Misschien eens in de spiegel kijken naar eigen gedrag.

Moneyman
Berichten: 30185
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je mist het punt. Het gaat niet om "niet eens zijn", het gaat om woordkeus.

Het afdoen van concrete, terechte fouten als "op elke zak zout leggen" is denigrerend. En het afdoen van terechte punten als "onwaar" en "onzin verkopen" zijn grote woorden. Dat zijn constateringen die los staan van de inhoud.

Maar goed, ik heb niet het idee dat ik je ga overtuigen.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

4e pakketje vandaag ook weer op tijd, netjes te volgen geweest. alleen inderdaad dhl en postnl gaat wel vaker fout, of ze leveren niet aan de deur. Wat dus er vervelend is voor mij.

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ik lees vanochtend, volgens mij voor het eerst, belangrijke kwalificaties als “meestal” en “dat het wel eens fout gaat”; dat vind ik al pure winst.

Waar het mij om ging en gaat, is dat mij op de website wordt meegedeeld dat ik app nodig heb om de bezorgtijd en -plaats aan te passen. Na, installatie van de app blijkt het daar ook niet te kunnen. Dan doet de app dus niet wat PostNL mij beloofd heeft.

De leverancier had kennelijk “aanbieden aan huis” verplicht. PostNL wist dat, maar was niet bereid mij dat te melden. Wel dat het een groot pakket is en dat ik maar beter kan zorgen dat ik thuis ben, “dat scheelt je een hoop gesjouw”. Kortom, als mij gebrekkige, onvolledige informatie wordt verstrekt over en in de app, ben ik niet enthousiast.

Voor de duidelijkheid, in de meeste gevallen gaat de bezorging hier gewoon goed, wat ik ook meermaals heb geschreven.

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Erthanax, had de leverancier u niet op de hoogte gesteld dat er alleen bezorging aan huis mogelijk was?

Plaats reactie