Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nathnath
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 13:42

Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door nathnath »

Op Maandag 1 Mei heb ik een laptop besteld via MediaMarkt, omdat ik student ben en dringend een laptop nodig had heb ik in nood een laptop op afbetaling gekocht. Op de site van MediaMarkt kan het alleen geleverd worden in geval van afbetaling, elders moet je zelf naar het filiaal. Ik dacht naja oké, morgen komt ie toch al aan. Inderdaad, de volgende dag keurig een track &trace code gekregen, tussen 12:30 en 14:30 zou het geleverd worden. Rond 12:20 zie ik de bezorger aan mijn straat parkeren (mijn raam kijkt voor aan de straat uit, en zat vol spanning te wachten op mijn laptop, dus heb ik lekker mijn koffie en peuken gepakt en voor het raam gaan zitten), ik zie hem met een jongen praten, vervolgens levert ie een pakje af aan de overkant en rijdt ie weg. Ron 13:10 check ik mijn PostNL app en staat dat mijn laptop om 12:52 geleverd zou zijn. Ik alle buren afgegaan, maar niemand had mijn pakje in ontvangst genomen; wel is er een handtekening gezet.
Ik heb gelijk PostNL gebeld en tijdens mijn wachttijd zag ik de bezorger weer. Ik loop op hem af en vertel hem het geval, hij moest gelijk lachen (apart) en zei "laat me raden, dat en dat huisnummer zeker?" ik zeg verbaasd ja hoe weet jij dat? Hij zegt "ja gebeurt wel vaker" en gelijk daarna "jij hebt toch een kleine broertje?" ik zeg nee hoezo? Hij zegt ja ik werd aangesproken door een jonge en hij verwachtte ook een pakje voor dat en dat huisnummer. Toen ik vroeg of hij mijn pakje aan die jongen heeft gegeven, zegt ie dat hij van niet omdat hij alleen aan de andere kant van de straat bezorgd. Vervolgens zegt ie "maak je geen zorgen, ze zijn ervoor verzekerd, je krijgt wel een nieuwe" en hij gaat
Nou zou je denken dat het met een onderzoek geregeld zou moeten worden? Inmiddels is het verhaal heel absurd geworden:
Ik moest 24 uur wachten en dan PostNL en MediaMarkt benaderen voor een officiële onderzoek. Op de minuut dat 24 uur voorbij waren heb ik gebeld voor een onderzoek. Het werd opgestart en binnen enkele werkdagen zou het opgelost zijn. Dat was op 3 Mei, we zijn 12 Mei en ondertussen heb ik ook mails van beide bedrijven gehad dat het onderzoek in behandeling was. Vandaag dacht ik genoeg zo, eerst was het 2 werkdagen, toen 3 en uiteindelijk was het 7 werkdagen. Ik bel MediaMarkt en zij wachten op terugkoppeling van PostNL, dus mijn moeder belt PostNL (ik moest even weg) en raad eens wat zij te horen krijgt?!? Er is geen onderzoek, en sterker nog, het hele verhaal bestaat niet in het systeem, de medewerker beweert verder dat mijn case steeds op mute word gezet en het niet in behandeling komt. In het systeem zijn alle mailtjes die ik in de tussentijd heb ontvangen ook niet te vinden. Toen mijn moeder vroeg wat de oplossing was vroeg de medewerker mijn gegevens want mijn case is LEEG! Toen zij weer verbaasd vroeg waarom, wat blijkt er?! Alle mijn gegevens, inclusief mijn mail, waren niet bekend, en ook het verhaal niet, iemand had ze verwijderd! En het is ook niet dat mijn account nieuw is, ik bestel al jaren via PostNL en de app, dus hoe kan het dat mijn gegevens niet bestaan?
Dit brengt mij tot zoveel vragen, en ik vraag mij af: ben ik nu gewoon paranoïde, of ruikt iets hier heel verrot? Eerst staat er blijkbaar iemand voor mijn huis te wachten op mijn pakje bewerend mijn broertje te zijn (hoe weet deze persoon wat mijn track &trace is en wat er in het pakje zit?) Hheeft de bezorger wel of niet mijn pakje afgegeven? moest ie echt alleen aan de andere kant bezorgen of heeft hij het gewoon meegegeven?? als wel, is de bezorger dan gewoon te dom om zijn werk te doen of zit hij ook in "het spel", wat dit spel ook mag zijn?
Waarom wordt mijn case op mute gezet en zijn alle mijn gegevens uit het systeem? Is dit een computer foutje of zit er een criminele organisatie bij PostNL die met pakketjes handelt? Ben ik nou gek, of stinkt er hier iets behoorlijk?
In de tussentijd is de bezorger twee keer aan de deur geweest, ik was telkens niet thuis maar hij bleef vragen waar diegene is die een klacht heeft ingediend (klacht is raar genoeg wel te vinden in het PostNL systeem), en of mijn huisgenoten mijn telefoonnummer aan hem konden geven, waar hij het lef vandaan haalt bij mij aan de deur te komen, is ook een vraag.
All in all, hadden we vandaag niet gebeld, kon ik tot mijn pensioen op het "onderzoek" wachten. Ik ben dus 10 dagen verder, mijn herroepingsrecht van de lening loopt zo af, maar MediaMarkt kan daar niks aan doen want ze wachten op PostNL (lol). Dus geen laptop, wel een lening, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en een of andere dief weet waar je woont. Verder geeft MediaMarkt aan dat ze alleen intern kunnen doorgeven dat ik geen nieuwe levering wil maar dan zelf naar het filiaal ga, want het is alleen mogelijk het opnieuw via PostNL op te sturen, en het lijkt mij logisch dat ze begrijpen dat ik niet eens meer een milkshake geleverd wil krijgen door PostNL.
Lijkt wel een film…

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik was maar even naar buiten gestapt toen ik de bezorger zag komen.

Voor de rest moet u bij Mediamarkt zijn.

Seinhuis
Berichten: 2379
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Postbode moet altijd aanbellen.

Hoe dan ook, MediaMarkt is verantwoordelijk voor de levering. Zie www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/. Bij hun moet u een klacht indienen.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering (vraag aan uw ouders of hun een rechtsbijstandverzekering hebben, afhankelijk van manier van afsluiten kan voor iedereen in huishouding inclusief uitwonende studenten gelden) of met www.juridischloket.nl.

Ook kunt u contact opnemen met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2) of een bindend uitspraak (stap 3)

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Liet ik mij in een vorig onderwerp (Megekko verzending via PostNL) al niet zo positief uit over PostNL. Hier wordt het opnieuw bevestigd.

Dank voor uw verhaal wat inmiddels een duidelijk inzicht geeft over de werkwijze van sommige bezorgers bij dit bedrijf. Ze werken met tussenpersonen. Daarbij de redenatie “de verzender is toch verzekerd” en de criminele kring is rond. Pakje is inderdaad afgeleverd, handtekening, of die echt is of niet, is niet gezet door de postbezorger en voor PostNL is de kous af. Daarbij in aanmerking genomen dat MediaMarkt ook niet het meest klantvriendelijke bedrijf is, als koper ben je dan behoorlijk in de aap gelogeerd.

U heeft gelukkig op afbetaling gekocht en vanaf nu zou ik geen enkele termijn meer voldoen, totdat de door u bestelde laptop binnen is, waar MediaMarkt dat ding ook vandaag haalt of terug weet te vinden.

Tja, en dan dat PostNL. Eigenlijk geen zaak voor u als ontvanger, want u heeft helemaal geen contract tot bezorging vaneen pakket met PostNL, dat heeft MediaMarkt. Maar misschien wordt het eens tijd een case, waar zo duidelijk is hoe sommige bezorgers bij PostNL werken, toch eens aan de Geschillencommissie Post voor te leggen.

Ik hoop voor u dat u snel over een laptop kunt beschikken.

rwolters
Berichten: 1601
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door rwolters »

Als er een criminele organisatie binnen PostNL en andere bezorgers bezig zou zijn zouden veel meer zaken verdwijnen. En als gevolg daarvan zouden online bestellingen niet zo massaal gedaan worden (we hebben momenteel meer webwinkels dan stenen winkels). Ik denk toch echt dat dit incidenten zijn, waarbij de oorzaak van alles kan zijn. Als is het makkelijker om ongefundeerde beschuldigingen te doen…..

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Overal zijn rotte appels te vinden, maar alleen daar naar wijzen is inderdaad erg makkelijk. Nog niet zo lang geleden is er meer mis gegaan met zendingen van Media Markt. Op de een of andere manier wisten criminelen wat er besteld was en waar het geleverd zou gaan worden. Klinkt bijna zoals het verhaal hier. Is dat dan de schuld van PostNL? Zeker niet. Dat hier fouten gemaakt worden staat buiten kijf, maar om te denken dat zowel een aantal bezorgers en toevallig net diegene die op de klantenservice aan de telefoon onder 1 hoedje spelen is een gedachte die nergens op slaat.
Ja, het kan dat de bezorger onder 1 hoedje speelt met die jongen op straat. Het kan ook dat die jongen op straat de crimineel is en wist wat er kwam. En het kan ook dat de laptop op een verkeerd adres bezorgd is en die persoon blij is met een gratis laptop.
In alle gevallen staat de ontvanger hier buiten.

Fambauermann
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 09:50

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door Fambauermann »

Beste mensen

Ben zooo boos
Ik heb online 27-11 een ipad besteld bij
Mediamarkt voor kado kl kind
Zou bezorgd worden 28ste
Via track and trace zag ik de 29ste oke weer thuis blijven
Zag ik om 5 uur smiddags dat het bezorgd was … nou ja
Niet bij ons en ik heb er ook niet voor getekend
Ongelooflijk ik heb een teckel en die slaat echt aan dus niet bij mij aangebeld
Gebeld Dhl stuurde mij door naar mediamarkt zelf … eindeloos dezelfde standaard antwoorden uiteindelijk moest ik 2 dgn wachten op onderzoek toen werd het 7 dgn toen 24 dgn dat is nu vandaag 13-12…. Gebeld weer… moet nog steeds onderzoek afwachten
Heb dit bedrag gespaard van mijn aow
Voor mooi kado en krijg ik dit
Dit is om te huilen
Wat moet ik doen om mijn gespaarde geld terug te krijgen en ergens anders kopen
Want u begrijpt … ik kom nooit meer bij mediamarkt
Wat mij nog bozer maakt is.. dat wij steeds kontakt moeten opnemen en van hun kant NIKS
En alleen maar standaard antwoorden terug wel 20-25 keer zijn net robotten
Maar geen emphatie .. begrijpen ze niet
Dit had ik online gedaan voir de 2 de keer
Eerst rolgordijn bijhornbach ook niks
Nu dit … wij zijn er klaar mee met “online”
Maar wat zijn nu onze rechten en hoelang mogen ze dat geld vasthouden
Zou graag nieuwe ipad willen
Met vr groet boukje Wijkman

Seinhuis
Berichten: 2379
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen laptop, maar PostNL rond onderzoek niet af.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

DHL en PostNL zijn 2 andere bedrijven.

Hoe dan ook, de webwinkel is verantwoordelijk voor de levering, www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.

Na het onderzoek duurt maximaal 30 dagen. Daarna moet u binnen 14 dagen uw bestelling opnieuw bezorgd worden. Indien beide partijen akkoord gaan met geld terug behoort dit binnen 14 dagen na het onderzoek gestort te zijn.

Indien u niet eens bent met de oplossing neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u hulp vragen aan www.juridischloket.nl of www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (stap 1 en 2) of naar de geschillencommissie (stap 3) voor een bindend uitspraak.
Indien u betaalt hebt met uw creditcard dan kunt u contact opnemen met uw creditcard maatschappij voor aflevering garantie.

De zaak van Hornbach en mediamarkt moet u apart indienen.

Plaats reactie