Garantie omvormer zonnepanelen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Krewinkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2023 13:25

Garantie omvormer zonnepanelen

Ongelezen bericht door Krewinkel »

Ik heb 5 jaar gelden ( 2018 )zonnepanelen aangeschaft bij Volta Solar Limburg, met een fabriek garantie van 10 jaar op de zonnepanelen en omvormer, ik heb dus nog 5 jaar fabriek garantie op de panelen en omvormer.
Vanaf 16-12-2022 functioneert de omvormer niet meer, dat is te zien op het display van de omvormer en via de app.
Ik heb op 23-12-2022 mijn eerste melding gemaakt bij Volta Solar Limburg, telefonisch en via hun side waar je een storing kunt melden.
Helaas werden naar ongeveer 8 x melding te maken pas op 3 februari 2023 contact met mij opgenomen om een afspraak met de monteur van Volta Solar Limburg te maken. De monteur is op 6 februari komen checken en hij stelde vast dat de omvormer defect is en een nieuwe omvormer geplaatst moest worden, dit werd dan ook zo doorgegeven bij de leverancier van de zonnepanelen / omvormer Volta Solar Limburg.
13 februari kreeg ik een mail van de persoon die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de storing van de omvormer. Het merk van de omvormer is Omnik, de Firma die deze produceert, is failliet gegaan in 2021.
Wij hebben 10 jaar fabriek garantie op onze zonnepanelen en omvormer, maar doordat de producent (Omnik) failliet is gegaan zou ik de omvormer niet vervangen krijgen via de fabriek garantie en moet ik de nieuwe omvormer ( van een ander merk) zelf of gedeeltelijk betalen? Is dat correct ? of is Volta Solar Limburg daarvoor verantwoordelijk?

Dit is de Email van Volta Solar Limburg:
Op locatie is geconstateerd dat uw Omnik omvormer defect is. Helaas is Omnik in 2021 getroffen met een faillissement. Hierdoor kunnen wij in veel gevallen geen garantieclaim indienen. Wij hebben momenteel een aanvraag ingediend, onzeker wat de uitkomst hiervan gaat zijn. Wanneer er geen garantie verleend kan worden op de defecte omnik omvormer kunnen wij u een goodwe string omvormer aanbieden voor een aangepaste prijs.

Verder heb ook nog een service contract met Volta Solar Limburg afgesloten welk 13,00 € per maand kost, waarin is vastgelegd dat als er een storing is betreffende het systeem ( zonnepanelen en Omvormer ) er direct gereageerd zou worden door Volta Solar Limburg. Verder zouden er regelmatig checks worden doorgevoerd door Volta Solar Limburg, beide contract afspraken worden niet nageleefd.
Volta Solar Limburg is heel vaak telefonisch niet bereikbaar en dan wordt je doorgeschakeld naar her moederbedrijf Volta Limburg, hun maken dan een ticket aan en sturen dit aan Volta Solar Limburg, maar dan krijg je ook weer geen respons.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Garantie omvormer zonnepanelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn 2 verschillende soorten garantie:
  • Wettelijke garantie. De verkoper is verantwoordelijk voor de uitvoering van de garantie.

    Buiten wettelijke garantie. Na de wettelijke garantie krijgt u langer garantie, meestal van de fabrikant.

Indien het gaat om buiten wettelijke garantie dan bent u afhankelijk van de afspraken die met u gemaakt zijn.


Bij een faillissement is de kans aanwezig dat u nergens de garantie kunt claimen. Dit kan alleen als bij een doorstart of overname de partij de garantievoorwaarden mee neemt.

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, die kan voor u controleren waar u recht op heeft.


alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie omvormer zonnepanelen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
16 feb 2023 10:07
Er zijn 2 verschillende soorten garantie:
  • Wettelijke garantie. De verkoper is verantwoordelijk voor de uitvoering van de garantie.

    Buiten wettelijke garantie. Na de wettelijke garantie krijgt u langer garantie, meestal van de fabrikant.
De wettelijke garantie is doorgaans langer dan de fabrieksgarantie.

Plaats reactie