Frank energie rekent kosten voor salderen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door jdevrie »

Frank Energie rekent bij salderen een inkoopvergoeding per kwh. Eentje die zelfs hoger is dan de inkoopvergoeding op de energiemarkt :cry: :cry: .
Volgens mij moet er bij salderen gewoon precies het tarief van levering gerekend worden en mogen er geen kosten daarbij gerekend worden.
Het leveringstarief is bij hun per uur verschillend omdat het een dynamisch contract is dus berekenen ze het tarief van teruglevering ook per uur maar daar trekken ze vervolgens hun zogenaamde inkoopvergoeding vanaf en dat mag volgens mij niet. Ze zouden gewoon het leveringstarief van dat uur moeten vergoeden.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je een rekenen voorbeeld? Als ze doen wat ik denk, dan mag dat inderdaad niet.

Frank Energie geeft aan alleen te verdienen aan de maandelijkse vaste vergoeding ad €7,-. Klopt dat niet?

Maar zou met zonnepanelen niet liever elders willen zitten. Je mag ook alleen overstappen met elektriciteit. Je kan ook een SAP aansluiting laten installeren en de stroom uit de zonnepanelen verkopen. Ik geloof dat er partijen zijn die 60 cent bieden per kWh. De maandelijkse vaste vergoeding komt er dan natuurlijk wel bij.
Artikel 31c Elektriciteitswet
1. Voor afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, die duurzame elektriciteit invoeden op het net, berekent de leverancier het verbruik ten behoeve van de facturering en inning van de leveringskosten door de aan het net onttrokken elektriciteit te verminderen met de op het net ingevoede elektriciteit, waarbij de vermindering maximaal de hoeveelheid aan het net onttrokken elektriciteit bedraagt.

2. Voor afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, die niet-duurzame elektriciteit invoeden op het net, berekent de leverancier het verbruik ten behoeve van de facturering en inning van de leveringskosten door de aan het net onttrokken elektriciteit te verminderen met de op het net ingevoede elektriciteit, met een maximum van 5000 kWh aan op het net ingevoede elektriciteit, voor zover het saldo van de aan het net onttrokken minus de op het net ingevoede elektriciteit niet minder dan nul bedraagt.

3. Indien de door de afnemer, bedoeld in het eerste en tweede lid, op het net ingevoede hoeveelheid elektriciteit groter is dan de hoeveelheid die ingevolge die leden in mindering wordt gebracht op de aan het net onttrokken elektriciteit, betaalt de leverancier aan de betreffende afnemer voor het meerdere een redelijke vergoeding.
Bijlagen
2023-03-02 15_20_01-Window.png
(86.02 KiB) 138 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door jdevrie »

Een rekenvoorbeeld is niet nodig het staat gewoon op hun website, lees maar:

Als gevolg van een flinke stijging van genoemde kosten, zijn we genoodzaakt de inkoopvergoeding vanaf 1 februari te verhogen. Hieronder tref je de opslag die vanaf die datum geldt.

Gas: € 0,2657/m³
Stroom: € 0,0254/kWh
Teruglevering: € 0,0351/kWh

Bovenstaande tarieven zijn inclusief 21% btw.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
02 mar 2023 15:22
Je kan ook een SAP aansluiting laten installeren en de stroom uit de zonnepanelen verkopen. Ik geloof dat er partijen zijn die 60 cent bieden per kWh. De maandelijkse vaste vergoeding komt er dan natuurlijk wel bij.
Ik kan me niet voorstellen dat er een aanbieder 60ct/kwh biedt. Teruglevering gebeurt alleen als de zon schijnt, op die momenten is de prijs fors lager.

xflorisx
Berichten: 390
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Er zijn op dit moment mensen die nog veel meer beuren voor hun terug geleverde stroom. Maar die contracten zijn niet meer af te sluiten. Veel boven de 30 cent krijg je niet meer. (gelukkig maar)

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Frank energie rekent kosten voor salderen

Ongelezen bericht door jdevrie »

Nadat ik opgezegd heb en aan heb gegeven dat dat was vanwege de hoogte van de inkoopvergoedingen omdat die voor gas veel lager was dan bij de ANWB namelijk 25,5 cent versus 8 cent is de inkoopvergoeding voor gas naar 8 cent gegaan bij Frank Energie.

Plaats reactie