Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kjr
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2023 17:34

Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door kjr »

Wij hadden een verstopping in ons riool en lieten daarvoor een bedrijf komen. Gevonden via Google, website: www.rioleringsbedrijf-laarhoven.nl. Het wc water kwam ondertussen door de putjes in onze tuin omhoog en met veel regen opkomst was de noodzaak groot om dit probleem op te lossen.

Zij (twee mannen, een slanke/schrale en een wat gezette met groezelig gezichtsbeharing, tussen de 25 a 35 jaar) gaven bij aankomst een prijsindicatie van 300 tot 500 euro. Afhankelijk van de heftigheid van de verstopping. Maar het zou mee vallen. Hier ben ik uit nood mee akkoord gegaan en heb een handtekeninggezet. Vond het duur, maar als t wc papier in je tuin drijft en er is slecht weer opkomst... afijn. Ik ben gewoon zo dom geweest. 

Binnen nog geen 40 minuten leek het probleem verholpen en kreeg ik van de 2 mannen te horen dat ik ze een bedrag van 2610,69 euro verschuldigd was.

De verstopping zou zeker wel 14 meter verser op hebben gezeten. Ik (vrouw) was in totale paniek van dat bedrag. Ze gaven aan dat, als ik in contanten zou betalen, ik korting kon krijgen. Ik heb dat geld niet. Niet contact en niet op mijn rekening. Dat gaf ik aan.

Ze werden zenuwachtig en ik moest dan maar een aanbetaling doen. Onder lichte dwang heb ik dit gedaan. Ik was alleen thuis met mijn tiener dochter. Ik was bang als ik dat niet deed er mischien iets zou gebeuren. Toen ik geld overgemaakte, stonden ze ineens achter mij over mijn schouder mee te kijken. Ik schrok daar heel hard van en dacht die hebben al mijn gegevens gezien. Ik heb bij mijn bank daarom gelijk mijn pas laten blokkeren. Mijn vertrouwen is compleet weg. Ik slaap slecht, ben er gewoon ziek van. 

De 2 mannen in kwestie hebben ons tot 3x maal toe een andere bedrijfsnaam gegeven en ook blijkt het emailadres niet te kloppen. Ze zeiden ja we worden ingehuurd via bedrijven. Niet geheel gek. Toen wij een lekkage hadden werd door de verzekering ook een bedrijf ingeschakeld die vervolgens eerst een ander bedrijf lieten komen. 

Het zijn ordinaire oplichters deze mannen, die mensen heel veel geld laten betalen voor dubieuze werkzaamheden. Ik ben zo stom geweest hier in te trappen. Mijn vertrouwen is compleet kapot en ik ben 610,96 euro kwijt. De politie gaf aan dat ik het resterende bedrag absoluut niet moet betalen, maar verder kunnen ze niks voor ons betekenen. Ik hoop nu door melding te doen dat andere gewaarschuwd zijn. Dit moet gewoon niet kunnen. Echt ik voel me zo besodemieterd gewoon. 

2 mannen in wit bestelbusje zonder logo.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2023 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wij hebben de privegegevens en het woord 'oplichting' verwijderd

Lady1234
Berichten: 27190
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan bent u er dus nog goed vanaf gekomen. Waarschuwen heeft geen zin, is al tientallen keren gedaan en men klaagt pas als het te laat is.

Ivo.w
Berichten: 1760
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wat heeft uw geslacht te maken met uw verhaal?

En wat heeft waarschuwen voor zin, als de mensen zoals uzelf de honderden waarschuwingen van afgelopen 10 jaar negeren en alsnog met dit soort malafide bedrijven zaken doen?

rwolters
Berichten: 1587
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door rwolters »

Wat is er tegenwoordig toch mis mee om gewoon een goed bekend staande lokale firma te bellen? Waarom via google iets vinden wat in de buurt gewoon bekend is?

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kjr schreef:
12 mar 2023 17:39
Ik hoop nu door melding te doen dat andere gewaarschuwd zijn. Dit moet gewoon niet kunnen. Echt ik voel me zo besodemieterd gewoon. 
Tja, dit is aan de orde van de dag en nagenoeg dagelijks zetten slachtoffers hun ervaring en waarschuwing op internet. Mosterd na de maaltijd dus. Voor uw gevoel is het wellicht beter om te denken dat u anderen waarschuwt, maar de 137 eerdere topics met waarschuwingen op dit forum hebben u ook niet bereikt.
Gelukkig bent u er nog redelijk goed afgekomen dat u slechts een gedeelte betaald hebt, maar wel een wijze les. Verzamel simpelweg een aantal namen, adressen en telefoonnummers van lokale loodgieters, slotenmakers, elektriciens, enz. Dat scheelt een hoop paniek en stress mocht er iets nodig zijn.

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Waarschuwen Rioleringsbedrijf

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Advies zet telefoonnummers van goede rioolratten, vonkenvreters, locksmiths, dakduiven en houtwurmen in je telefoon.

Plaats reactie