LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen bijdrage thuiszorg

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rivala

eigen bijdrage thuiszorg

Ongelezen bericht door rivala »

12 februari heb ik mijn enkel gebroken en moest geopereerd worden.
Thuis heb ik 2 kinderen ( 3 en 5 jaar). Tot eind maart mag de voet niet belast worden en omdat mijn man overdag werkt dachten we aan thuiszorg.
De jongste is immers de hele dag thuis.

Maar tot onze schrik moet je eerst het intakegesprek betalen, en als je dan recht hebt op thuiszorg heb je een eigen bijdrage van 5-11 euro per uur.
Ik zou ongeveer voor 4 weken hulp nodig hebben, maar dat is toch niet te betalen???
Stel ik zou 2 uur per dag hulp krijgen, dat wil zeggen dat ik minimaal 10 euro per dag moet betalen, voor 20 dagen is dat 200 euro!! Maar 2 uur zou erg weinig zijn dus dit is minimaal wat ik bereken.
Gelukkig zijn er vrienden en familie die af en toe komen maar dit is toch belachelijk! Wat moeten mensen wel niet die erg weinig verdienen en hulp nodig hebben....

Waar gaat het toch heen met d egezondheidzorg in dit land????

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: eigen bijdrage thuiszorg

Ongelezen bericht door heuve319 »

Ik las zojuist dat de gezondheidszorg (als je het nog zo noemen mag) 15 miljard kwijt is MINDER NIET !!!
Dit moeten wij nu met z'n allen nogmaals gaan betalen, WIE ANDERS ??
Met zulke bedragen zou de hele Nederlandse economie een flinke oppepper kunnen krijgen, maar hier zijn ze het doodgewoon kwijt.
Ongeloofelijk.

jonker

Re: eigen bijdrage thuiszorg

Ongelezen bericht door jonker »

Ikzelf zit momenteel met een bekkenprobleem thuis (+ overige zwangerschapsproblemen). Tot nu toe hielp mijn moeder me elke dag, maar ik wil haar ontlasten en denk aan thuiszorg. Ik vind de prijzen ook stomweg waanzinnig. En vind het binnen de gehele gezondheidszorg belachelijk hoe het momenteel gaat. Zelf werk ik ook in de zorg en zie dan de lonen van oa fysio en verpleging. Wat denk je wie verdient meer? Wie doet er zwaarder werk: lichamelijk en psychisch?

Waar moet het heen en wanneer komt oa de regering ook tot besef dat er meer aandacht aan de zorg moet komen en duidelijkheid.

Gesloten