DIGID app verplicht bij sommige overheden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

En jij ziet aan de balie op het schermpje van de medewerkster het verschil tussen het drukken op de knop "opslaan" en het drukken op de knop "verzenden"...?

Maar goed, het gaat niet om jouw ene afspraak - het gaat natuurlijk om het grote geheel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
09 aug 2023 17:55
(...)Ze gaan geen onderscheid maken bij het versturen van een herinnering. (...)
Nee hè hè, snap ik :lol: .

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan ook problemen zoeken.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
09 aug 2023 18:02
En jij ziet aan de balie op het schermpje van de medewerkster het verschil tussen het drukken op de knop "opslaan" en het drukken op de knop "verzenden"...?

Maar goed, het gaat niet om jouw ene afspraak - het gaat natuurlijk om het grote geheel.
Joh.... droom lekker verder. Was je erbij dan?

Eigenlijk verbaast de hele discussie hier mij nogal. Kennelijk wil een aantal mensen mij ergens van overtuigen waar ik niet van overtuigd zal worden. Familietrekje: je zal met heel goede argumenten moeten komen, en die heb ik niet gezien. En daar wordt dan nogal wat tijd, energie, en klikken op de laptop/tablet/telefoon in gestopt. Het bijzondere is dat ik met de betreffende instanties dit soort discussies helemaal niet aanga. Ik zeg enkel dat ik die mail niet hoef, en klaar. Dat is m.i. voldoende om iets te accepteren waarvan ik het nut niet in zie omdat ik heus wel weet dat de wereld zich niks van mij aantrekt. Maar goed, die wereld stort eerdaags toch wel in elkaar. Is het niet door het klimaat, dan barst in De Haag de bom, of de Russen trekken binnen, of wat er ook maar gebeuren kan. Dan zijn mensen blij met het beetje contant geld dat ze nog hebben... :wink:

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
09 aug 2023 18:03
Lowieze schreef:
09 aug 2023 17:55
(...)Ze gaan geen onderscheid maken bij het versturen van een herinnering. (...)
Nee hè hè, snap ik :lol: .
Als u dat begrijpt, waarom zegt u dit dan: “Toch krijg ik tóch weer of een herinnering mail óf een herinnering sms. Niet nodig! “

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Was min of meer als grap bedoeld....vrouwen hebben genoeg aan een zakagenda in hun tas, mannen hebben de telefoon :D
Ik hóef geen herinnering, ik noteer de afspraak direct in mijn agenda :D .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
09 aug 2023 18:36
(...)Maar goed, die wereld stort eerdaags toch wel in elkaar. Is het niet door het klimaat, dan barst in De Haag de bom, of de Russen trekken binnen, of wat er ook maar gebeuren kan. Dan zijn mensen blij met het beetje contant geld dat ze nog hebben... :wink:
Zo is het maar net! :mrgreen:
Data-data-data_______alles wordt opgeslagen en Big Brother kijkt mee.
In Peking weten ze nu wanneer jij een afspraak hebt bij de tandarts... :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 aug 2023 18:49
Was min of meer als grap bedoeld....vrouwen hebben genoeg aan een zakagenda in hun tas, mannen hebben de telefoon :D
Ik hóef geen herinnering, ik noteer de afspraak direct in mijn agenda :D .
Dan ga ik er maar vanuit dat de 1e zin ook als grap bedoeld is. Waarom een zakagenda als je een smartphone hebt?

Het heeft geen enkele zin om aan de baliemedewerkster te melden dat je geen herinneringsmail wilt, is gewoon een geautomatiseerd proces. Door die herinnering kunnen mensen in ieder geval niet meer aankomen met de smoes dat ze het vergeten zijn, op vakantie waren enz. als de no-show factuur in de (digitale) brievenbus valt.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
09 aug 2023 18:54
In Peking weten ze nu wanneer jij een afspraak hebt bij de tandarts... :lol:
Nee, die moet ik nog maken.. :oops:

Maar nu je het over Peking hebt: van het weekend een wax-hoedje gekocht van Barbour, typisch Brits merk. Bekend van de wax-jassen. Kijk je thuis even naar het etiket: 'made in China'. :shock:

Naja, als de Chinezen denken dat ze een stortbui over dit land uit kunnen gieten: ze weten nu ongetwijfeld door allerlei geheime zenders in de rand/achter het etiket/in het borduurwerk dat mijn kop droog blijft... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
09 aug 2023 18:57
moederslink schreef:
09 aug 2023 18:49
Was min of meer als grap bedoeld....vrouwen hebben genoeg aan een zakagenda in hun tas, mannen hebben de telefoon :D
Ik hóef geen herinnering, ik noteer de afspraak direct in mijn agenda :D .
Dan ga ik er maar vanuit dat de 1e zin ook als grap bedoeld is. Waarom een zakagenda als je een smartphone hebt?
Ik schrijf nu eenmaal graag :lol: en de smartphone heb ik nog maar net en daar ben ik nog niet echt heel erg handig mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
09 aug 2023 19:03
Maar nu je het over Peking hebt: van het weekend een wax-hoedje gekocht van Barbour, typisch Brits merk. Bekend van de wax-jassen. Kijk je thuis even naar het etiket: 'made in China'. :shock:
:lol: :lol: die Chinezen toch.... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
09 aug 2023 18:57
Het heeft geen enkele zin om aan de baliemedewerkster te melden dat je geen herinneringsmail wilt,
Het gaat niet om een herinneringsmail, maar een bevestigingsmail. Bij mij zit er maar liefst twee maanden tussen het plannen en de afspraak, daar gaat die bevestiging echt niet bij helpen. Zat overigens voldoende goed in de kop, toen ik vorige week gebeld werd met de vraag of de afspraak een uurtje verzet kon worden. Dat kon, en weer de vraag: 'wilt u een bevestiging via de mail'? 'Nee, niet nodig'. En toch versturen. Als het allemaal zo automatisch gaat, waarom wordt dan de vraag gesteld?

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@ML: als je nu alle afspraken die nu nog in je zakagenda staan, invoert in de digitale agenda, heb je voldoende geoefend om het onder de knie te hebben. :wink: Oefening baart kunst toch?

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat kon, en weer de vraag: 'wilt u een bevestiging via de mail'? 'Nee, niet nodig'. En toch versturen.
In dat geval zou ik de medewerkster de volgende keer vragen waarom ze eigenlijk die vraag stelt, want je krijgt m toch als je nee zegt.

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou het niet gewoon uit beleefdheid kunnen zijn? En wat is het probleem van het ontvangen van een mail.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeg maar " nee" dan krijg je er twee 🤣

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
09 aug 2023 19:21
Zou het niet gewoon uit beleefdheid kunnen zijn? En wat is het probleem van het ontvangen van een mail.
Het probleem is dat ik niet alles uit de kast wil halen om een mail te lezen waarvan ik de inhoud al ken. En beleefdheid? Is dat weer een van die 'social talks' van neurotypicals? Voor mij is het simpel: als je een vraag stelt, kun je ook een antwoord verwachten. Wil je het antwoord niet horen, stel dan ook de vraag niet.

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, nou, alles uit de kast halen. Wat een ramp. U krijgt toch geen tien bevestigingsmailtjes per dag?

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
09 aug 2023 10:54
Onlangs kreeg ik via de mail een afspraakbevestiging van een zorgverlener; het bericht staat achter een of andere muur. Om te lezen wat je net al hebt afgesproken moet je aardig wat capriolen uithalen. Slaat dus helemaal nergens op, dat is volkomen doorgeschoten. Temeer omdat je twee dagen van tevoren ook nog eens een normale sms ter herinnering krijgt.
Dat is in dit topic Gebruik beveiligde mail binnen de zorg langsgekomen.

Persoonlijk hou ik een voorkeur voor DigiD, omdat het redelijk makkelijk werkt.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
09 aug 2023 18:36
Moneyman schreef:
09 aug 2023 18:02
En jij ziet aan de balie op het schermpje van de medewerkster het verschil tussen het drukken op de knop "opslaan" en het drukken op de knop "verzenden"...?

Maar goed, het gaat niet om jouw ene afspraak - het gaat natuurlijk om het grote geheel.
Joh.... droom lekker verder. Was je erbij dan?
Niet natuurlijk, daarom stel ik juist de vraag :wink:

Plaats reactie