DHL pakket kwijt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AppeltjeEitjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2023 22:00

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door AppeltjeEitjes »

DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

AppeltjeEitjes schreef:
08 nov 2023 11:56
DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Welke instanties?
Hoeveel pakketten?
Op welke aantallen?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

AppeltjeEitjes schreef:
08 nov 2023 11:56
DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Heb je de pakketpolitie al benaderd?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door kuklos »

AppeltjeEitjes schreef:
08 nov 2023 11:56
.............. want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Hoeveel precies? En wat is je bron voor deze cijfers?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ben ik zeker de witte raaf. Kreeg verleden week nog een pakje door DHL bezorgd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AppeltjeEitjes schreef:
08 nov 2023 11:56
DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Heel toevallig gister een pakje van DHL in handen gekregen. Een mooi praktijkvoorbeeld. Iemand verkoopt iets op marktplaats en pakt een doos om het te verzenden. Pakt een doos waar een oude DHL sticker op zit, maakt deze niet onleesbaar en plakt aan de andere kant van de doos een nieuwe sticker. Gevolg, op 1 van onze zakelijke adressen word dat pakket bezorgd. De ontvanger zal het niet krijgen en zal zien dat de laatste scan is dat het afgehaald is bij het DHL punt.

En zo gebeurd het vaker dat er oude stickers op een doos zit, stickers slecht geplakt worden, verpakkingen zo slecht zijn dat ze het niet overleven. Allemaal niet de schuld van DHL.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Dirkie »

Via Marktplaats kun op 2 manier verzenden. De ene is met een normaal label waar barcodes en adres gegevens op staan.
De andere is iets goedkoper maar dan krijg je een zogenaamde QR code. Als je het pakket inlevert wordt er een code opgeplakt. Maar verder staan er geen adres gegevens op het pakket meer. Wij versturen regelmatig via Marktplaats en de ervaring is dat het bij pakketten met een QR code heel vaak mis gaat. Deze verdwijnen ergens en dan kost het veel moeite en tijd om bijvoorbeeld geld terug te krijgen.
Wij stellen dan ook altijd voor om iets meer te betalen voor een normaal label of via een andere pakket dienst te versturen.

Emile1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2017 13:25

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Emile1965 »

Ik had december 2023 een mooie Paul&Shark trui tweedehands gekocht via Marktplaats voor € 50,- + verzendkosten € 6,35 . De verkoper heeft het keurig weg gebracht en laten verzenden door DHL. DHL raakt het pakket kwijt maar dat was geen probleem want ik kreeg een vergoeding ervoor. Dat gaat dan per kilo. Ik kreeg € 3,40 wat me al aardig boos maakt.
Nu ben ik van mening dat ik ook de verzendkosten van € 6,35 terug wil.
Ze hebben die dienst tenslotte toch niet uitgevoerd.
Maar dat kan ik zelfs vergeten en dan vind ik het onrecht echt heel groot.
Het kan toch niet waar zijn dat je een beloning ontvangt voor iets wat je niet hebt uitgevoerd. Maar ja als klein duimpje vechten tegen de grote DHL vergeet het maar!

Ik heb dan het geluk dat ik aan de andere kant een verkoper heb getroffen die het ook werkelijk heel vervellend vind en mij aanbied om de helft van de schade te betalen. Echt heel netjes van hem Chapau.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Emile1965 schreef:
02 jan 2024 11:40
De verkoper heeft het keurig weg gebracht en laten verzenden door DHL. DHL raakt het pakket kwijt maar dat was geen probleem want ik kreeg een vergoeding ervoor. Dat gaat dan per kilo. Ik kreeg € 3,40 wat me al aardig boos maakt.
Nu ben ik van mening dat ik ook de verzendkosten van € 6,35 terug wil.
U hoort alles terug te krijgen. U bent geen partij voor DHL. De verkoper hoort u alles terug te betalen.
Emile1965 schreef:
02 jan 2024 11:40
Ze hebben die dienst tenslotte toch niet uitgevoerd.
Het ligt er maar helemaal aan waar de fout ligt. Alles gaat geautomatiseerd, daar zou niet veel fout in kunnen gaan. Het gaat pas fout als de verzender niet goed verpakt, niet goed de sticker plakt, geen duidelijke gegevens op de doos zet, de zending gestolen word na het inleveren of het bij een verkeerd adres afgeleverd word. Veel oorzaken is niet de schuld van de vervoerder. U kunt op de track en trace zien waar het pakket voor het laatst geweest is.
Emile1965 schreef:
02 jan 2024 11:40
Het kan toch niet waar zijn dat je een beloning ontvangt voor iets wat je niet hebt uitgevoerd. Maar ja als klein duimpje vechten tegen de grote DHL vergeet het maar!
De juiste persoon zou moeten klagen. U hebt DHL niet betaald en u hebt DHL niet gevraagd om iets te verzenden.

Aard1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2024 13:59

Re: DHL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Aard1966 »

Ff geduld was bij mij de oplossing.
Op dhl.com/nl-nl/home/tracking/tracking-parcel.html kon ik met het trackingnummer zien dat PAS NA 5 DAGEN de status werd veranderd in: "Gescand in het landelijke sorteercentrum".
Een dag later was de status "Bezorgd bij DHL ServicePoint, je pakket ligt klaar om op te halen" en kon ik het 'gewoon' afhalen :-)

Plaats reactie