DHL komt niet aan de deur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
janvr
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2023 11:34

DHL komt niet aan de deur

Ongelezen bericht door janvr »

Het gebeurt maar al te vaak. DHL zegt , dat je niet thuis was en dat de chauffeur het niet aandurfde om het pakket 'onbeheerd' achter te laten. En dit terwijl er niemand aan de deur is geweest. Een klacht bij de chatbot geventileerd en gevraagd: Wat nu? Emailadres,T&T code en postcode doorgegeven en dat was het dan. De chatbot, zonder een antwoord op de vraag te geven, zei nog: "Prettige dag" en weg was ze! De ervaring heeft geleerd dat het bijbehorende telefoonnummer (niet gratis) na lang wachten, dezelfde vragen stelt, ook zonder oplossing. Daar heb je dus niets aan. Zeg dan bijvoorbeeld: "We hadden het zo druk, morgen komt U met prioriteit aan de beurt", in plaats van het bovenstaande. Dat klinkt anders dan het probleem bij mij leggen. Ik was immers thuis! Het is inmiddels 12 uur. Ik krijg net een email van DHL, dat ze eraan komen. Tussen 12.30 en 14.30 (over minimaal een half uur dus). Ik heb natuurlijk mijn dag al ingedeeld. Tjonge jonge. Als ik toch zo mijn brood moest verdienen...

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL komt niet aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet niet bij DHL klagen maar bij de verzender. Deze is klant van DHL.
De reden “niet thuis” kan verschillende oorzaken hebben. De bezorger staat bij een verkeerd huis, hij heeft er geen zin in, of ze komen niet toe aan de bezorging. Helaas kent het systeem geen optie “geen zin” of “te druk”. Om een pakket weer opnieuw in het sorteerproces te laten komen komt er “niet thuis” bij te staan zodat deze weer op het depot verwerkt kan worden.

Nevyn
Berichten: 1296
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: DHL komt niet aan de deur

Ongelezen bericht door Nevyn »

Net als Neo zegt, je moet bij de verzender zijn.
Echter heb ik als ontvanger al 3x met succes een klacht ingediend bij Post.nl.
Ook ik kreeg het bericht van Post.nl, u was niet thuis. Kon ik het een dag later ophalen bij een afhaalpunt.
Heb een Ring deurbel en een aflevercontainer voor het huis staan met hier een schriftelijke toestemming tot deponeren erop. Ik was gewoon thuis.
Heeft me een bos bloemen een reep chocolade opgeleverd.
Maar goed ik had liever de bestellingen thuis geleverd gehad.
Met DHL gisteren voor het eerst een gelijke ervaring gehad.

hinarren
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2023 23:05

Re: DHL komt niet aan de deur

Ongelezen bericht door hinarren »

Ik heb ook zo'n actie gehad. Gewoon thuis maar krijg ook de melding niet thuis te zijn. Pakket gaat naar pakketwand en ik krijg de ophaalcode. Dit is reeds anderhalve week geleden en het pakket is nog steeds niet aangekomen in de pakketwand.
Leverancier laat ook niets meer horen en wil op mijn voorstellen niet ingaan. Slechte service van zowel van leverancier en DHL. :x :oops:

Plaats reactie