Computer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Computer

Ongelezen bericht door brunoennicky »

Wie kan mij helpen, mijn oude computer slaat ineens helemaal uit,en moet ik hem weer opstarten en na pakweg 10minuten slaat hij weer uit.wat kan of moet ik doen zodat hij aan blijft..gaarne hulp bij dit

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36
Beste antwoord
Gekozen door brunoennicky

Re: Computer

door BreejKC » 12 okt 2023 19:19

Ik mag het hier niet zeggen, omdat ik een deel van de regelmatig reagerenden hier dan over me heen krijg, omdat ik gewoon iemand probeer te helpen. Toch probeer ik het voor u.

Inderdaad, probeer eerst een back-up van uw meest belangrijke gegevens te maken, als dat nog lukt. Voor alle zekerheid.

Voor zover ik het hier kan beoordelen is de batterij (knoopcel) die op uw moederbord zit leeg. Dan kun je dit soort problemen krijgen. Die batterij (knoopcel), het juiste type staat erop, kunt u eenvoudig zelf vervangen. Kijk wel uit met de statische elektriciteit van uw lichaam. Neem daarvoor voorzorgsmaatregelen.

Is dit niet de oplossing, bezoek dan de Facebookgroep: Computer problemen en vragen. Stel daar uw vragen, plaats er wat foto's bij over eventuele meldingen die u krijgt. De pc-deskundigen in die groep, waarvan ik o.a. de beheerder goed ken, zullen u proberen zo goed mogelijk te helpen en mogelijk uw pc weer werkend krijgen.
BL2
Berichten: 4853
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Computer

Ongelezen bericht door BL2 »

In elk geval zo spoedig mogelijk een complete back-up maken van alles op je computer.

witte angora
Berichten: 30892
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Computer

Ongelezen bericht door witte angora »

Twee identieke topics. Zullen we in het andere verder gaan? Dan kan deze eventueel dicht.

diversen-f1/computer-t201421.html

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Computer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb ik ook gehad. Tijd om af te schrijven. Einde verhaal dus. En verder wat BL2 zegt.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Computer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
12 okt 2023 16:31
Twee identieke topics. Zullen we in het andere verder gaan? Dan kan deze eventueel dicht.

diversen-f1/computer-t201421.html
Ik stel voor om in deze verder te gaan en die andere dicht te gooien. In deze topic zijn al enkele verstandige opmerkingen geplaatst.

Dus ik heb die andere ff gemeld.

Lady1234
Berichten: 27195
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Computer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die andere was allang gemeld.

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Computer

Ongelezen bericht door Methusalah »

101 redenen waardoor dat kan. Je voeding is op, je systeem moet van stof ontdaan worden (want hij wordt te warm), je RAM houd het voor gezien, etc.

Als je geen verstand hebt van PC's, breng hem weg voor een check-up of koop een nieuwe.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Computer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
12 okt 2023 17:13
Die andere was allang gemeld.
Ik heb die andere gemeld. Beschuldigt u me ervan een leugenaar te zijn?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik mag het hier niet zeggen, omdat ik een deel van de regelmatig reagerenden hier dan over me heen krijg, omdat ik gewoon iemand probeer te helpen. Toch probeer ik het voor u.

Inderdaad, probeer eerst een back-up van uw meest belangrijke gegevens te maken, als dat nog lukt. Voor alle zekerheid.

Voor zover ik het hier kan beoordelen is de batterij (knoopcel) die op uw moederbord zit leeg. Dan kun je dit soort problemen krijgen. Die batterij (knoopcel), het juiste type staat erop, kunt u eenvoudig zelf vervangen. Kijk wel uit met de statische elektriciteit van uw lichaam. Neem daarvoor voorzorgsmaatregelen.

Is dit niet de oplossing, bezoek dan de Facebookgroep: Computer problemen en vragen. Stel daar uw vragen, plaats er wat foto's bij over eventuele meldingen die u krijgt. De pc-deskundigen in die groep, waarvan ik o.a. de beheerder goed ken, zullen u proberen zo goed mogelijk te helpen en mogelijk uw pc weer werkend krijgen.

Onkruid71
Berichten: 2733
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Computer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BreejKC schreef:
12 okt 2023 19:19
Ik mag het hier niet zeggen, omdat ik een deel van de regelmatig reagerenden hier dan over me heen krijg, omdat ik gewoon iemand probeer te helpen. Toch probeer ik het voor u.

Inderdaad, probeer eerst een back-up van uw meest belangrijke gegevens te maken, als dat nog lukt. Voor alle zekerheid.

Voor zover ik het hier kan beoordelen is de batterij (knoopcel) die op uw moederbord zit leeg. Dan kun je dit soort problemen krijgen. Die batterij (knoopcel), het juiste type staat erop, kunt u eenvoudig zelf vervangen. Kijk wel uit met de statische elektriciteit van uw lichaam. Neem daarvoor voorzorgsmaatregelen.

Is dit niet de oplossing, bezoek dan de Facebookgroep: Computer problemen en vragen. Stel daar uw vragen, plaats er wat foto's bij over eventuele meldingen die u krijgt. De pc-deskundigen in die groep, waarvan ik o.a. de beheerder goed ken, zullen u proberen zo goed mogelijk te helpen en mogelijk uw pc weer werkend krijgen.
Pas op he, je maakt reclame. 😂🤣😂

Ach als ze daar iemand kunnen helpen is dat geen probleem.
Tweakers is vaak te moeilijk voor computer problemen, omdat je OP behoorlijk compleet moet zijn, en dat is voor mensen die niet echt veel verstand hebben van computers en besturingssystemen vaak te moeilijk

kuklos
Berichten: 9801
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Computer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
12 okt 2023 19:33
Tweakers is vaak te moeilijk voor computer problemen, omdat je OP behoorlijk compleet moet zijn, en dat is voor mensen die niet echt veel verstand hebben van computers en besturingssystemen vaak te moeilijk
Eens. Maar laten we eerlijk, met de informatie die TS geeft heeft niemand voldoende informatie om te kunnen helpen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dit ìs geen reclame, Onkruid. Maar meldt mij gerust bij de moderatie, op het gevaar af dat u met dit soort verdachtmakingen zelf een ban krijgt.

Degenen die de door mij genoemde Facebookgroep runnen zijn pure vrijwilligers. Vanwege hun grote kennis over dit vakgebied stellen zij zich ter beschikking om gratis en voor niks mensen met met hun computerproblemen en vragen te helpen.

Zeker niet altijd is het bij storingen nodig de pc direct maar te dumpen en meteen maar nieuw te kopen. Zie het als een soort gratis repair-group voor pc's.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 12 okt 2023 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2733
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Computer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BreejKC schreef:
12 okt 2023 19:47
Dit ìs geen reclame, onkruid. Degenen die deze groep runnen zijn pure vrijwilligers. Vanwege hun grote kennis over dit vakgebied stellen zij zich ter beschikking om gratis en voor niks mensen met met hun computerproblemen en vragen te helpen.
Ik weet dat wel hoor. Vandaar die smileys erachter.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Oke, even voor de duidelijkheid.

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Computer

Ongelezen bericht door brunoennicky »

Ik dank u alle voor u antwoorden, ik ga er na kijken..

Klaas van Steen
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2023 10:43

Re: Computer

Ongelezen bericht door Klaas van Steen »

Welk model is het? en van welk merk? Al geprobeerd om hem contstant in de lader te houden?

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Computer

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
12 okt 2023 19:19
Ik mag het hier niet zeggen, omdat ik een deel van de regelmatig reagerenden hier dan over me heen krijg, omdat ik gewoon iemand probeer te helpen. Toch probeer ik het voor u.

Inderdaad, probeer eerst een back-up van uw meest belangrijke gegevens te maken, als dat nog lukt. Voor alle zekerheid.

Voor zover ik het hier kan beoordelen is de batterij (knoopcel) die op uw moederbord zit leeg. Dan kun je dit soort problemen krijgen. Die batterij (knoopcel), het juiste type staat erop, kunt u eenvoudig zelf vervangen. Kijk wel uit met de statische elektriciteit van uw lichaam. Neem daarvoor voorzorgsmaatregelen.

Is dit niet de oplossing, bezoek dan de Facebookgroep: Computer problemen en vragen. Stel daar uw vragen, plaats er wat foto's bij over eventuele meldingen die u krijgt. De pc-deskundigen in die groep, waarvan ik o.a. de beheerder goed ken, zullen u proberen zo goed mogelijk te helpen en mogelijk uw pc weer werkend krijgen.
Klinkt juist niet als een CMOS batterij die leeg is. Dat geeft namelijk hele andere symptomen omdat de BIOS instellingen niet meer bewaard worden. Het zorgt er iig niet voor dat je PC pas na 10 minuten uitvalt. Een lege CMOS geeft voornamelijk boot errors, verkeerde datum instellingen, problemen met randapparatuur of waarschuwingspiepjes.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het zou kunnen, maar bij een wat oudere pc kan het geen kwaad de CMOS batterij toch te controleren, c.q. deze preventief te vervangen.

Verder kan Google uw vriend zijn. Tik daar eens in: "pc valt steeds uit", u krijgt dan meerdere hits met diverse zaken die u zelf kunt controleren. Pas ze toe en u leert uw pc ook weer iets beter kennen.

Cro
Berichten: 2080
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Computer

Ongelezen bericht door Cro »

Hoewel goed bedoeld, ik zou mensen toch niet heel graag naar Facebook sturen. Heeft die computer groep geen eigen website waar informatie en advies te verkrijgen is zonder dat je hoeft te betalen met je privé gegevens aan Meta en dus je privacy weggooit. Juist van mensen die bedreven zijn met IT / computers zou je toch eigenlijk verwachten dat deze verre van Facebook en consorten blijven.

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Computer

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
13 okt 2023 12:03
Het zou kunnen, maar bij een wat oudere pc kan het geen kwaad de CMOS batterij toch te controleren, c.q. deze preventief te vervangen.

Verder kan Google uw vriend zijn. Tik daar eens in: "pc valt steeds uit", u krijgt dan meerdere hits met diverse zaken die u zelf kunt controleren. Pas ze toe en u leert uw pc ook weer iets beter kennen.

Laten we er vanuit gaan dat ik dit beter weet dan jij. Ik bouwde ook mijn eigen PC's. En dat is niet de manier hoe je goede resultaten krijgt met zoeken op google. Want zoals eerder aangegeven, voor het uitvallen van een pc zijn er ontelbare mogelijkheden en de CMOS batterij staat redelijk onderaan die opties. Die batterij is er om te zorgen dat hij goed opstart en zijn instellingen vast houd. Na het opstarten heeft die batterij geen functie meer. Dus als hij pas na 10 minuten uitvalt dan heeft dat 0,0 te maken met die batterij.

Het is dan ook zinloos om de batterij te vervangen als het aan de andere hardware ligt en je nog niet hebt vast gesteld wat er exact mankeert. Misschien is het gewoon het einde van deze PC. De batterij vervangen is dan gewoon geld weg gooien.

Plaats reactie