Computer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Onkruid71
Berichten: 2724
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Computer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:45
TV = TeamViewer, je zou toch denken dat dit duidelijk is, want daar hebben we het de hele tijd over.
Dan nog, het kan ook zonder TV iemand helpen.
Jarenlang gedaan, of via bellen, maar makkelijker is vaak via screenshots die je in beeld krijgt.

kuklos
Berichten: 9799
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Computer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
14 okt 2023 16:44
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:45
TV = TeamViewer, je zou toch denken dat dit duidelijk is, want daar hebben we het de hele tijd over.
Dan nog, het kan ook zonder TV iemand helpen.
Jarenlang gedaan, of via bellen, maar makkelijker is vaak via screenshots die je in beeld krijgt.
Vooral als je volslagen onbekende toegang geeft tot je computer op basis van hetgeen een lid van het Tros Radar forum zegt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Onkruid71 schreef:
14 okt 2023 16:44
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:45
TV = TeamViewer, je zou toch denken dat dit duidelijk is, want daar hebben we het de hele tijd over.
Dan nog, het kan ook zonder TV iemand helpen.
Jarenlang gedaan, of via bellen, maar makkelijker is vaak via screenshots die je in beeld krijgt.
Precies! En laten al diegenen, die zo graag afgeven op de door mij genoemde Facebookgroep, die groep maar een keertje bezoeken. Dan zien zij vanzelf de werkwijze die in deze groep veelvuldig wordt gehanteerd.

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Computer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
14 okt 2023 16:44
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:45
TV = TeamViewer, je zou toch denken dat dit duidelijk is, want daar hebben we het de hele tijd over.
Dan nog, het kan ook zonder TV iemand helpen.
Jarenlang gedaan, of via bellen, maar makkelijker is vaak via screenshots die je in beeld krijgt.
Dat klopt, doe ik zelf ook wel bij bekenden. Probleem met bellen met volslagen digibeten is dat ze vaak nauwelijks in staat zijn de problemen goed over te brengen.

kuklos
Berichten: 9799
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Computer

Ongelezen bericht door kuklos »

@BreejKC, ik zal nooit onbekenden toegang geven tot mij computer, ongeacht hoe vaak jij die Facebook groep hier aanprijst.

Ongetwijfeld zijn het goedwillende mensen die geen kwaad in de zin hebben, uiteindelijk zijn het onbekenden.

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Computer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Anyway, mochten mensen gratis en voor niets mijn p.c. hulp nodig hebben, kunnen ze mij contacten via pb, los ik het probleem via TeamViewer wel even op... :roll: :roll:

P.S. Ik ben 100% betrouwbaar hoor. :mrgreen:

PGros
Berichten: 1143
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Computer

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:14
Wil deze beheerder helpen eventueel via Team Viewer, wat overigens weinig voorkomt, dan vraagt hij daar uitdrukkelijk toestemming voor aan de persoon die hij helpt.
Ja, hèhè, dat moet wel anders werkt TeamViewer niet. Maar ook oplichters krijgen dus in blind vertrouwen toestemming van onwetende gebruikers.
Het is natuurlijk wel iets anders als je zelf met vragen bij die groep komt en dan terecht komt dat ze je helpen via teamviewer of dat er een willekeurig iemand uit het niets jou wil helpen met teamviewer. Een oplichter komt zomaar uit het niets met verhalen zoals iemand van Windows die vertelt dat er iets mis is.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
12 okt 2023 19:19
Voor zover ik het hier kan beoordelen is de batterij (knoopcel) die op uw moederbord zit leeg. Dan kun je dit soort problemen krijgen.
Een lege knoopcelbatterij veroorzaakt dit niet. Ik zou het als eerste zoeken in de voeding.

witte angora
Berichten: 30885
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Computer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 17:24
Anyway, mochten mensen gratis en voor niets mijn p.c. hulp nodig hebben, kunnen ze mij contacten via pb, los ik het probleem via TeamViewer wel even op... :roll: :roll:

P.S. Ik ben 100% betrouwbaar hoor. :mrgreen:
Doorgaans ben ik het meest voorzichtig met degenen die als eerste de hand opsteken en keihard roepen dat ze de beste zijn, het allemaal zo goed weten en zo betrouwbaar zijn... :!:

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Computer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 okt 2023 18:08
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 17:24
Anyway, mochten mensen gratis en voor niets mijn p.c. hulp nodig hebben, kunnen ze mij contacten via pb, los ik het probleem via TeamViewer wel even op... :roll: :roll:

P.S. Ik ben 100% betrouwbaar hoor. :mrgreen:
Doorgaans ben ik het meest voorzichtig met degenen die als eerste de hand opsteken en keihard roepen dat ze de beste zijn, het allemaal zo goed weten en zo betrouwbaar zijn... :!:
Dus jij schakelt ook die FB groep niet in. Verstandig.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Computer

Ongelezen bericht door BreejKC »

ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 20:13
witte angora schreef:
14 okt 2023 18:08
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 17:24
Anyway, mochten mensen gratis en voor niets mijn p.c. hulp nodig hebben, kunnen ze mij contacten via pb, los ik het probleem via TeamViewer wel even op... :roll: :roll:

P.S. Ik ben 100% betrouwbaar hoor. :mrgreen:
Doorgaans ben ik het meest voorzichtig met degenen die als eerste de hand opsteken en keihard roepen dat ze de beste zijn, het allemaal zo goed weten en zo betrouwbaar zijn... :!:
Dus jij schakelt ook die FB groep niet in. Verstandig.
Beslist niet doen ZP en vele anderen die dit niet vertrouwen. Zo veel meer ruimte en tijd is er voor de >4.000 geabonneerden die zich wel hebben aangesloten bij deze groep.

Uiteraard hoop ik voor u dat uw elektronische apparatuur zoals pc's, laptops en meer van dat spul, langdurig goed blijft werken en u nooit daarbij de hulp van derden hoeft in te roepen. Mocht dit niet zo zijn, breng het beslist naar dure computerwinkels die vast en zeker tegen forse tarieven uw kleine, vaak groot gemaakte, problemen zal oplossen.

Onkruid71
Berichten: 2724
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Computer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik snap ook die aversie niet tegen facebook. Als je in de juiste groepen zit is er meer informatie te halen als op forums.

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Computer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BreejKC schreef:
14 okt 2023 22:59

Beslist niet doen ZP en vele anderen die dit niet vertrouwen. Zo veel meer ruimte en tijd is er voor de >4.000 geabonneerden die zich wel hebben aangesloten bij deze groep.

Uiteraard hoop ik voor u dat uw elektronische apparatuur zoals pc's, laptops en meer van dat spul, langdurig goed blijft werken en u nooit daarbij de hulp van derden hoeft in te roepen. Mocht dit niet zo zijn, breng het beslist naar dure computerwinkels die vast en zeker tegen forse tarieven uw kleine, vaak groot gemaakte, problemen zal oplossen.
Het is je waarschijnlijk ontgaan, maar ik los eventuele problemen met mijn laptop gewoon zelf op. Overigens hoeft het ook niet langdurig mee te gaan, ik vervang laptops en smartphones iedere 3 jaar. Maak ik een ander weer happy met mijn oude spullen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 15 okt 2023 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30885
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Computer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 20:13
witte angora schreef:
14 okt 2023 18:08
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 17:24
Anyway, mochten mensen gratis en voor niets mijn p.c. hulp nodig hebben, kunnen ze mij contacten via pb, los ik het probleem via TeamViewer wel even op... :roll: :roll:

P.S. Ik ben 100% betrouwbaar hoor. :mrgreen:
Doorgaans ben ik het meest voorzichtig met degenen die als eerste de hand opsteken en keihard roepen dat ze de beste zijn, het allemaal zo goed weten en zo betrouwbaar zijn... :!:
Dus jij schakelt ook die FB groep niet in. Verstandig.
Nou nee, het was meer een algemene, serieuze, reactie op jouw - vermoed ik - enigszins sarcastische bijdrage. Ik sta best open voor hulp, maar het hangt er zeker van af hoe de hulpverlener op me overkomt

Wat facebook betreft - ik heb niet altijd de meest positieve ervaringen mbt groepen, helaas. Toch wel te vaak mensen die denken dat ze heel wat zijn en heel wat te vertellen hebben terwijl ze feitelijk geen idee hebben waar het over gaat. Kan me de autisme groepen nog wel herinneren - niet-autistische ouders, meestal de moeders, die om het hardst roepen dat ze van ons willen leren, en ondertussen steen en been klagen hoe verschrikkelijk zwaar ze het hebben met hun autistische kinderen/partners, en ons beledigen tot op het bot. En vooral: van alles voor ons invullen hoe wij dingen voelen en ervaren. En ruzie als je er tegen in gaat, want zij weten het beter... :shock: De discussie 'autist-persoon met autisme' kwam toch echt niet vanuit de autisten, integendeel... dat kwam vooral van de niet-autisten die dachten dat ze rekening met onze gevoelens moesten houden en ons wel even zouden vertellen dat we geen autisten zijn maar 'personen met autisme'. Terwijl er voor de meesten wel andere, veel grotere issues spelen.

Maar goed, fb is net als dit forum een afspiegeling van de maatschappij. Dus er zullen heus wel groepen zijn waar mensen oprecht anderen proberen te helpen. Dat zie je in de maatschappij exact zo.

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Computer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
15 okt 2023 00:00
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 20:13
witte angora schreef:
14 okt 2023 18:08
Doorgaans ben ik het meest voorzichtig met degenen die als eerste de hand opsteken en keihard roepen dat ze de beste zijn, het allemaal zo goed weten en zo betrouwbaar zijn... :!:
Dus jij schakelt ook die FB groep niet in. Verstandig.
Nou nee, het was meer een algemene, serieuze, reactie op jouw - vermoed ik - enigszins sarcastische bijdrage. Ik sta best open voor hulp, maar het hangt er zeker van af hoe de hulpverlener op me overkomt

Wat facebook betreft - ik heb niet altijd de meest positieve ervaringen mbt groepen, helaas. Toch wel te vaak mensen die denken dat ze heel wat zijn en heel wat te vertellen hebben terwijl ze feitelijk geen idee hebben waar het over gaat. Kan me de autisme groepen nog wel herinneren - om het hardst roepen dat ze van ons willen leren, en ondertussen steen en been klagen hoe verschrikkelijk zwaar ze het hebben met hun autistische kinderen/partners, en ons beledigen tot op het bot. En vooral: van alles voor ons invullen hoe wij dingen voelen en ervaren. En ruzie als je er tegen in gaat, want zij weten het beter... :shock: De discussie 'autist-persoon met autisme' kwam toch echt niet vanuit de autisten, integendeel... dat kwam vooral van de niet-autisten die dachten dat ze rekening met onze gevoelens moesten houden en ons wel even zouden vertellen dat we geen autisten zijn maar 'personen met autisme'. Terwijl er voor de meesten wel andere, veel grotere issues spelen.

Maar goed, fb is net als dit forum een afspiegeling van de maatschappij. Dus er zullen heus wel groepen zijn waar mensen oprecht anderen proberen te helpen. Dat zie je in de maatschappij exact zo.
Die reactie van mij was 100% niet serieus. Ik ging ervan uit dat het wel duidelijk was. Er zijn bepaalde mensen die ik wel help met o.a. hun pc problemen, maar ik bied nooit zelf mijn hulp aan, niet persoonlijk en al helemaal niet online.

witte angora
Berichten: 30885
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Computer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, dat was ook wel redelijk duidelijk.

Methusalah
Berichten: 1191
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Computer

Ongelezen bericht door Methusalah »

:)
PGros schreef:
14 okt 2023 17:27
ZeerPrivé schreef:
14 okt 2023 15:14
Wil deze beheerder helpen eventueel via Team Viewer, wat overigens weinig voorkomt, dan vraagt hij daar uitdrukkelijk toestemming voor aan de persoon die hij helpt.
Ja, hèhè, dat moet wel anders werkt TeamViewer niet. Maar ook oplichters krijgen dus in blind vertrouwen toestemming van onwetende gebruikers.
Het is natuurlijk wel iets anders als je zelf met vragen bij die groep komt en dan terecht komt dat ze je helpen via teamviewer of dat er een willekeurig iemand uit het niets jou wil helpen met teamviewer. Een oplichter komt zomaar uit het niets met verhalen zoals iemand van Windows die vertelt dat er iets mis is.

Een beetje zoals die malafide loodgieters en slotenmakers dus? Of elke oplichters webwinkel?

Dat mensen er zelf naar toe gaan zegt natuurlijk helemaal niets.

En ik zal nooit zeggen dat er geen eerlijke mensen zijn. Maar wat ik wel zeg is dat je dat op social media niet kan controleren. Dus het is gewoon onverstandig om je daar toe te wenden.

Plaats reactie