Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Charly-Baas14
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2022 19:30

Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Charly-Baas14 »

Mag Ardanta de premie van de uitvaartverzekering ongevraagd verdubbelen. Van 54 euro nasr 106 euro per maand. Met een verhoging van een verzekerd bedrag van net 1000 euro?

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Charly-Baas14 schreef:
13 jan 2023 14:17
Mag Ardanta de premie van de uitvaartverzekering ongevraagd verdubbelen. Van 54 euro nasr 106 euro per maand. Met een verhoging van een verzekerd bedrag van net 1000 euro?
Ja.

Maar je kunt beter gewoon sparen met deze bedragen. Binnen een jaar heb je hetzelfde bij elkaar gespaard.

Robert117
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:22

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Robert117 »

Ardanta lijkt wel een criminele organisatie daar zou ik dus maar niet je uitvaartverzekering afsluiten je wordt afgelegd letterlijk en figuurlijk

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door k2p »

Charly-Baas14 schreef:
13 jan 2023 14:17
Mag Ardanta de premie van de uitvaartverzekering ongevraagd verdubbelen. Van 54 euro nasr 106 euro per maand. Met een verhoging van een verzekerd bedrag van net 1000 euro?
Interessant. Dus ik google op "uitvaartverzekering prijsverhoging", en Ardanta prijkt als eerste hit. En daar lees ik "Een verhoging is niet verplicht, u kunt zelf kiezen of u dit wilt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u over een aantal jaar meer spaargeld heeft. U kunt er dan voor kiezen om een deel van uw spaargeld te gebruiken voor uw uitvaart." Verder hebben ze de opties om jaarlijks met een fixed percentage te verhogen, of met de consumentenprijsindex mee te gaan. Dus een plotselinge verdubbeling is wel merkwaardig.

Ik snap de opmerking van @moneyman wel een beetje, maar dat laat dan wel onderbelicht dat je de afgelopen jaren voor niks de verzekering hebt zitten betalen, en dat deze nu je hem meer nodig hebt (want je bent jaren verder richting je dood), hij op zo een manier wordt ontnomen. Want de premies over de voorgaande jaren krijg je nu niet terug voor je spaarpotje.

Bel Ardanta even, en zeg dat je geen verhoging wilt, en wijs ze op hun eigen teksten. Mocht je er zo niet uitkomen, sla dan de algemene voorwaarden er op na.

Vraagje: per wanneer heb jij je polis al lopen?

Lady1234
Berichten: 27188
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je de indexering stopt, ben je niet het verzekerde bedrag kwijt.

ZeerPrivé
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

k2p schreef:
18 jan 2023 11:49
Charly-Baas14 schreef:
13 jan 2023 14:17
Mag Ardanta de premie van de uitvaartverzekering ongevraagd verdubbelen. Van 54 euro nasr 106 euro per maand. Met een verhoging van een verzekerd bedrag van net 1000 euro?
Interessant. Dus ik google op "uitvaartverzekering prijsverhoging", en Ardanta prijkt als eerste hit. En daar lees ik "Een verhoging is niet verplicht, u kunt zelf kiezen of u dit wilt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u over een aantal jaar meer spaargeld heeft. U kunt er dan voor kiezen om een deel van uw spaargeld te gebruiken voor uw uitvaart." Verder hebben ze de opties om jaarlijks met een fixed percentage te verhogen, of met de consumentenprijsindex mee te gaan. Dus een plotselinge verdubbeling is wel merkwaardig.

Ik snap de opmerking van @moneyman wel een beetje, maar dat laat dan wel onderbelicht dat je de afgelopen jaren voor niks de verzekering hebt zitten betalen, en dat deze nu je hem meer nodig hebt (want je bent jaren verder richting je dood), hij op zo een manier wordt ontnomen. Want de premies over de voorgaande jaren krijg je nu niet terug voor je spaarpotje.

Bel Ardanta even, en zeg dat je geen verhoging wilt, en wijs ze op hun eigen teksten. Mocht je er zo niet uitkomen, sla dan de algemene voorwaarden er op na.

Vraagje: per wanneer heb jij je polis al lopen?
Zoals de lady ook al schrijft, door alleen de indexering stop te zetten, ben je natuurlijk het verzekerde bedrag niet kwijt. Je stopt daarmee wel de extreme premieverhoging.

Bellen is echt nergens voor nodig, in "Mijn Ardanta" kun je heel simpel de indexering stopzetten, heb ik voor 2 kennissen ook gedaan.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door k2p »

Ja, dat is wat ik ook schrijf: geef aan dat je geen verhoging wilt, zoals op de site van Ardanta staat.

Wat ik zei is, dat als je de verzekering stop/beëindigt, zoals ik @moneyman interpreteerde, je het opgebouwde bedrag kwijt bent. Want je kunt de polis niet afkopen.

Lady1234
Berichten: 27188
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk kan je de polis wel afkopen. Is meestal zeer onverstandig.

Je kunt hem ook premievrij maken. Kan verstandig zijn als je zelf de eventuele meerkosten van de uitvaart kunt betalen.

Je kunt ook gewoon de indexering stopzetten. Dan staat het verzekerde bedrag vast en kan je daarmee rekening houden.

Moneyman adviseerde het bedrag van de verhoging zelf te sparen.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door k2p »

Lady1234 schreef:
18 jan 2023 12:45
Natuurlijk kan je de polis wel afkopen. Is meestal zeer onverstandig.
Ik meen dat in de algemene voorwaarden staat dat dat niet kan.
Lady1234 schreef:
18 jan 2023 12:45
Moneyman adviseerde het bedrag van de verhoging zelf te sparen.
Wellicht.

Lady1234
Berichten: 27188
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voorwaarden nog nog maar eens nalezen dan.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Lady 1234,

Mij valt op dat u zeer actief(frequent) en defensief reageert op deze Ardanta-topic. Wat is uw betrokkenheid hierbij?, heeft u zelf ook klachten over de premieverhogingen van Ardanta of spelen er misschien andere belangen?. Behartigt u soms de belangen van Ardanta/ASR?, of heeft u een andere rol/functie op dit forum? Graag uw transparantie hierover want ik denk dat alle betrokkenen hier wel recht op hebben als zij steeds weer uw zeer stellige adviezen over deze Ardanta/ASR-problemen lezen. Alvast zeer bedankt voor uw reactie !.

Lady1234
Berichten: 27188
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@betonrot

Bedankt voor uw reactie, ik had nog niet gelachen vandaag. Nu wel.
:D :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 13:39
Beste Lady 1234,

Mij valt op dat u zeer actief(frequent) en defensief reageert op deze Ardanta-topic. Wat is uw betrokkenheid hierbij?, heeft u zelf ook klachten over de premieverhogingen van Ardanta of spelen er misschien andere belangen?. Behartigt u soms de belangen van Ardanta/ASR?, of heeft u een andere rol/functie op dit forum? Graag uw transparantie hierover want ik denk dat alle betrokkenen hier wel recht op hebben als zij steeds weer uw zeer stellige adviezen over deze Ardanta/ASR-problemen lezen. Alvast zeer bedankt voor uw reactie !.
Ik heb zojuist even naar Ardanta gebeld, er werkt geen enkele lady bij hun organisatie.

Erthanax
Berichten: 9728
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 13:39
(...) Mij valt op dat u zeer actief(frequent) en defensief reageert op deze Ardanta-topic. (...) Graag uw transparantie hierover want ik denk dat alle betrokkenen hier wel recht op hebben als zij steeds weer uw zeer stellige adviezen over deze Ardanta/ASR-problemen lezen. Alvast zeer bedankt voor uw reactie !.
Die "zeer stellige" adviezen komen voort uit kennis, ervaring en bovenal het lezen van de voorwaarden. Het zijn dan ook zeer goede adviezen en ik zie er geen enkele verdediging van Ardanta in.

In ruim vijf jaar tijd heeft zij tal van kundige adviezen gegeven, vooral op het gebied van verzekeringen, sociale zekerheid en inkomstenbelasting. Doe er uw voordeel mee!

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Erthanax,

Sympathiek dat u de behoefte had om voor Lady1234 te reageren, maar helaas heeft u geen enkele vraag van mij aan Lady1234 beantwoord. Derhalve hierbij nogmaals mijn vragen aan Lady1234 zelf;

Vragen aan Lady1234:
Mij valt op dat u zeer actief(frequent) en defensief reageert op deze Ardanta-topic.
1)Wat is uw betrokkenheid hierbij?,
2)Heeft u zelf ook klachten over de premieverhogingen van Ardanta of spelen er misschien andere belangen?.
3)Behartigt u soms de belangen van Ardanta/ASR?, of heeft u een andere rol/functie op dit forum?

Het lijkt mij dat Lady1234, gezien haar vele eerdere posts op dit forum, zelf wel in staat geacht kan worden om deze vragen te beantwoorden.
Ik bedank Lady1234 alvast zeer voor de door haar te nemen moeite. Mijn verwachting is dat wanneer zij volledige antwoorden geeft het niet meer nodig is dat anderen voor haar in de bres hoeven te springen

ZeerPrivé
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Betonrot: niemand, dus ook @lady1234 niet, is hier verplicht op dergelijke vragen te antwoorden.

Erthanax
Berichten: 9728
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Beste Betonrot, neem gerust even de moeite om via het profiel van Lady1234 wat te grasduinen in haar oudere berichten, dan zal u het u duidelijk worden.

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 15:48
Beste Erthanax,

Sympathiek dat u de behoefte had om voor Lady1234 te reageren, maar helaas heeft u geen enkele vraag van mij aan Lady1234 beantwoord. Derhalve hierbij nogmaals mijn vragen aan Lady1234 zelf;

Vragen aan Lady1234:
Mij valt op dat u zeer actief(frequent) en defensief reageert op deze Ardanta-topic.
1)Wat is uw betrokkenheid hierbij?,
2)Heeft u zelf ook klachten over de premieverhogingen van Ardanta of spelen er misschien andere belangen?.
3)Behartigt u soms de belangen van Ardanta/ASR?, of heeft u een andere rol/functie op dit forum?

Het lijkt mij dat Lady1234, gezien haar vele eerdere posts op dit forum, zelf wel in staat geacht kan worden om deze vragen te beantwoorden.
Ik bedank Lady1234 alvast zeer voor de door haar te nemen moeite. Mijn verwachting is dat wanneer zij volledige antwoorden geeft het niet meer nodig is dat anderen voor haar in de bres hoeven te springen
Als dit de manier is waarop je denkt andere forumleden te kunnen benaderen, dan denk ik dat je niet thuis hoort in het concept "forum". Richt je op de inhoud in plaats van op de persoon.

Lady1234
Berichten: 27188
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@betonrot

Omdat u het zo vriendelijk vraagt, hier de antwoorden.

Ik ben al een flink aantal jaren “bejaard” , dus alle tijd om frequent op dit forum aanwezig te zijn, waar ik ook plezier aan beleef.

Ik heb geen banden met welke verzekeringsmaatschappij dan ook, net zo min als dat ik daar belangen in of bij heb.

Wat ik wel heb, is eigenlijk de “pest” aan verzekeringen. Ik vind ze een noodzakelijk kwaad. Maar helaas zijn veel Nederlanders geneigd alles maar te verzekeren.

Wat ik ook wel heb, is verstand van verzekeren, en vandaar uit geef ik mijn vrijblijvende adviezen aan topicstarters.

Ik hoop dat uw nieuwsgierigheid nu bevredigd is.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Nogmaals erg sympathiek deze steunbetuiging voor Lady 1234, maar ik ga toch echt over mijn eigen vragen. Waarom zou ik op stellige adviezen van iemand moeten vertrouwen als ik niet weet wat zijn of haar positie/belang in deze discussie is?.
Ik lees dat Lady1234 slechts kan lachen om mijn vragen, vreemd als je geen transparantie wenst of durft te geven. Wat is dan nog de waarde van de adviezen die je geeft?. Volgens mij is Radar ooit in het leven geroepen om transparantie te scheppen in consumentenzaken. Diegenen die dit proberen te verhinderen hebben hier veelal een (zakelijk )belang bij, zo is mijn ervaring en dienen ontmaskerd te worden als het gaat om hun ware bedoelingen.
Ik roep Lady 1234, ten behoeve van alle volgers op dit forum, op om antwoord te geven op mijn, in mijn ogen fatsoenlijke, vragen. Als u dit niet durft te doen dan hebben uw adviezen m.i. geen enkele waarde op dit forum. Alle volgers op dit forum hebben recht op uw transparantie.

Plaats reactie