Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
20 jan 2023 20:54
Sorry, "af te zeuren'' moet natuurlijk zijn ''af te zeuren''.
:lol: :lol: Gewoon geen woorden gebruiken die Radar als ongewenst beschouwt.
Betonrot schreef:
20 jan 2023 20:54
Maar ik zit niet langer op uw commentaren en die van uw vaste bereidwilligers te wachten.
Uitloggen en niet meer terugkomen is dan dé oplossing.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@beto rot

Misschien is Twitter dan iets voor u. Veel beschuldigingen uiten en loze kreten slaken.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Sorry, Moeneyman moet natuurlijk Moneyman zijn.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste ZeerPrivé,

Als u mijn bijdrage geen topic wilt noemen maar slechts een bijdrage vind ik dat ook prima, ik ben niet zo'n bedreven forumbezoeker. Ik ben gezien mijn leeftijd namelijk nog van de pre-digitale generatie.
Overigens werd mijn premie plotseling ook meer dan verdubbeld door Ardanta/ASR na 63 jaar trouw maandelijks betaald te hebben.
Onderstaand treft u daarom mijn bijdrage/topic nogmaals aan.

"Ook ik heb de afgelopen 2 jaar een premieverhoging gehad van 53% op mijn uitvaartverzekering bij Ardanta. Mijn polis loopt al sinds 1959, hiervoor heb ik 63 jaar maandelijks onafgebroken premie betaald. Mijn vraag (naam van persoon aan wie de vraag gericht is, verwijderd door moderatie), is: moeten wij ons zorgen maken over het voortbestaan van Ardanta?. Vanwaar deze extreme premieverhogingen?, op het internet zie ik dat nog vele anderen(honderden/duizenden?) met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ik beschouw uw absurde premieverhogingen als het betonrot aan de fundamenten van onze maatschappij, zeker in deze huidige tijd. M.i. wordt het hoog tijd dat een aantal consumentenorganisaties uw wijze van handelen aan de kaak gaat stellen".

Ook u zeer bedankt voor uw inhoudelijke bijdrage.
Ik neem aan dat nu alle overige zeer bereidwillige vrijwilligers weer hun bijdrage gaan leveren?.
Met vriendelijke groet,

Betonrot

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot, heeft u inmiddels de polis premievrij gemaakt? Of de indexatie geweigerd?

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Erthanax,

Ik heb al eerder gereageerd op een post van u. Graag verwijs ik u naar de Ardante-posts van Ton Quichot op dit forum. Ook ik heb geen behoefte aan discussies over discussies. In mijn eerdere bijdragen heb ik reeds kenbaar gemaakt hoe ik denk over het na 63 jaar premievrij moeten maken ten ge volge van extreme premieverhogingen alsmede het laten vervallen van indexaties.
Mijn vraag aan u is, wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta/ASR-polis ?, wellicht dat uw reactie ons samen kan verbinden.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste ZeerPrivé,

Ook voor u heb ik een vraag.
Wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta/ASR-polis ?, wellicht dat uw reactie ook ons samen kan verbinden.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
21 jan 2023 19:58
(...) Mijn vraag aan u is, wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta/ASR-polis ?, wellicht dat uw reactie ons samen kan verbinden.
ik heb geen klachten over mijn Ardanta-polissen. Die heb ik twee jaar geleden alle premievrij laten maken, omdat er geen noodzaak meer is uitvaartkosten te verzekeren. Nu hoeven er geen premies meer betaald te worden en is er toch nog een redelijke uitkering bij overlijden.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
21 jan 2023 18:46
… ik ben niet zo'n bedreven forumbezoeker. …
Da’s al heel lang heel duidelijk. Anderen, waaronder de Lady, zijn dat echter wél. Misschien goed om je eigen onervarenheid en gebrek aan bedrevenheid in je achterhoofd te houden alvorens je je niet-aflatende stroom verwijten aan anderen hervat.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Moneyman en Erthanax,

Ik begrijp best dat het ook voor u erg teleurstellend is dat ik en een aantal andere forumleden niet zitten te wachten op uw ongevraagde commentaren en zeker niet willen discussiëren om het dicussiëren. Dat heeft iemand anders u onlangs ook al proberen duidelijk te maken. Uw streven op zich is erg nobel om anderen te willen helpen maar ik heb er op deze wijze geen enkele behoefte aan. Blijkbaar komt dit niet in u op.
Daarom stel ik ook aan u de vraag: wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta-polis?. Wat beweegt u bij deze Ardanta-topic?.
Als u nu eens goed leest wat mijn problemen zijn met mijn Ardanta/ASR-polis dan begrijpt u ten minste wat mijn werkelijke vragen zijn op dit forum namelijk:
1) Wat beweegt Ardanta/ASR in hemelsnaam om tot deze extreme premieverhogingen(zie vele voorbeelden van verdubbelingen en meer) te komen?. Wat zijn de werkelijke problemen met deze producten, kan dit in kaart gebracht worden?
2) Wat is er aan de hand bij Ardanta/ASR, hoe groot is de nood om dit te doen?. moeten we vrezen voor het voortbestaan van Ardanta?.
3)Waarom zijn er zoveel mensen ontevreden over de verklaringen hiervoor van Ardanta/ASR?, alle klachten op het internet zijn toch niet te missen?.
4)Welke consumentenorganisatie is bereid om namens al deze mensen de discussie aan te gaan met Ardanta/ASR?, want individueel maken deze mensen toch geen vuist tegen deze grote organisatie.
Dus bespaar me s.v.p. uw oneliners en vervelende opmerkingen op vragen die ik niet gesteld heb en stop met uw standaardriedeltje met vragen en opmerkingen om uw dominantie te laten gelden op dit forum.
Als u gewoon luistert naar de vragen van mensen en hier serieus op antwoord dan kunnen we misschien met elkaar in gesprek gaan en verbinden. Ik ben echter bang dat veel reacties op dit forum helemaal niet komen van mensen die willen verbinden omdat ze zelf helemaal geen belang bij deze topic hebben, niet anders dan dat ze gewoon aanwezig willen zijn. Zeg maar discussiëren om het discussiëren. Dit laatste heeft iemand anders u recentelijk ook al duidelijk proberen te maken want dit werkt uitsluitend polariserend.
Tot slot, ik zit op dit forum om in contact te komen met mede Ardanta-slachtoffers, daar wil ik mijn problemen mee delen maar niet met de groep zogenaamde bereidwillige adviseurs die zelf helemaal geen Ardanta-probleem (meer) hebben. Zo sta ik er in, maar voel u vooral vrij om u te richten tot hen die wel behoefte hebben aan discussies met u. Afsluitend herhaal ik mijn eerdere vraag aan u: wat zijn precies uw eigen klachten over uw Ardanta-polis?

16again
Berichten: 16139
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door 16again »

Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
1) Wat beweegt Ardanta/ASR in hemelsnaam om tot deze extreme premieverhogingen(zie vele voorbeelden van verdubbelingen en meer) te komen?. Wat zijn de werkelijke problemen met deze producten, kan dit in kaart gebracht worden?
Als je een product niet meer wil leveren, dan maak je het gewoon onredelijk duur.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
Beste Moneyman en Erthanax,

Ik begrijp best dat het ook voor u erg teleurstellend is dat ik en een aantal andere forumleden niet zitten te wachten op uw ongevraagde commentaren en zeker niet willen discussiëren om het dicussiëren. Dat heeft iemand anders u onlangs ook al proberen duidelijk te maken.
Ik ben in het geheel niet teleurgesteld dat iemand niet op mijn advies of dat van welk forumlid dan ook zit te wachten. Wat iemand doet met welk advies dan ook, moet hij zelf weten. Ik vind het, in algemene zin, wel onverstandig een goed advies in de wind te slaan.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
Uw streven op zich is erg nobel om anderen te willen helpen maar ik heb er op deze wijze geen enkele behoefte aan. Blijkbaar komt dit niet in u op.
Aangezien u zelf de moeite hebt genomen een reactie te plaatsen in een topic, is dat inderdaad niet bij mij opgekomen.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
Daarom stel ik ook aan u de vraag: wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta-polis?. Wat beweegt u bij deze Ardanta-topic?.
Ik heb geen problemen met mijn Ardanta polissen, die ik, zoals u inmiddels weet, twee jaar geleden premievrij heb gemaakt.
Door mijn ervaring daarmee in dit topic te delen, hoop ik andere Ardanta-klanten te helpen, door ze te wijzen op deze mogelijkheid. Zo houden ze een zekere dekking, zonder premiebetaling.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
Als u nu eens goed leest wat mijn problemen zijn met mijn Ardanta/ASR-polis dan begrijpt u ten minste wat mijn werkelijke vragen zijn op dit forum namelijk:
1) Wat beweegt Ardanta/ASR in hemelsnaam om tot deze extreme premieverhogingen(zie vele voorbeelden van verdubbelingen en meer) te komen?. Wat zijn de werkelijke problemen met deze producten, kan dit in kaart gebracht worden?
Deze vraag moet u eigenlijk aan Ardanta stellen, maar het antwoord ligt voir de hand: de rentabiliteit van de onderneming.
Waarom zouden er een andere reden -- of zelfs "werkelijke problemen"! -- moeten zijn? En wat moet er precies in kaart gebracht worden? Ardanta zal haar actuariële berekeningen vast niet openbaar maken.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
2) Wat is er aan de hand bij Ardanta/ASR, hoe groot is de nood om dit te doen?. moeten we vrezen voor het voortbestaan van Ardanta?.
Als ik het laatste jaarverslag lees van ASR Nederland NV, is er niets bijzonders aan de hand, is er geen sprake van dat de nood hoog is en hoeven "we" niet te vrezen voor het voirtbestaan van de onderneming.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
3)Waarom zijn er zoveel mensen ontevreden over de verklaringen hiervoor van Ardanta/ASR?, alle klachten op het internet zijn toch niet te missen?.
Mensen zijn ontevreden omdat ze (veel) meer moeten betalen en het antwoord (alles wordt duurder) niet willen geloven.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
4)Welke consumentenorganisatie is bereid om namens al deze mensen de discussie aan te gaan met Ardanta/ASR?, want individueel maken deze mensen toch geen vuist tegen deze grote organisatie.
Daarop kan geen van de forumleden een antwoord geven. U zult dit aan die consumentenorganisaties moeten vragen.
Betonrot schreef:
21 jan 2023 22:13
Dus bespaar me s.v.p. uw oneliners en vervelende opmerkingen op vragen die ik niet gesteld heb en stop met uw standaardriedeltje met vragen en opmerkingen om uw dominantie te laten gelden op dit forum.
Als u gewoon luistert naar de vragen van mensen en hier serieus op antwoord dan kunnen we misschien met elkaar in gesprek gaan en verbinden. Ik ben echter bang dat veel reacties op dit forum helemaal niet komen van mensen die willen verbinden omdat ze zelf helemaal geen belang bij deze topic hebben, niet anders dan dat ze gewoon aanwezig willen zijn. Zeg maar discussiëren om het discussiëren. Dit laatste heeft iemand anders u recentelijk ook al duidelijk proberen te maken want dit werkt uitsluitend polariserend.
Tot slot, ik zit op dit forum om in contact te komen met mede Ardanta-slachtoffers, daar wil ik mijn problemen mee delen maar niet met de groep zogenaamde bereidwillige adviseurs die zelf helemaal geen Ardanta-probleem (meer) hebben. Zo sta ik er in, maar voel u vooral vrij om u te richten tot hen die wel behoefte hebben aan discussies met u. Afsluitend herhaal ik mijn eerdere vraag aan u: wat zijn precies uw eigen klachten over uw Ardanta-polis?
Op die laatste vraag heeft u al tweemaal antwoord van mij gekregen. Uit wellevendheid zal ik op uw overige opmerkingen niet reageren.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Ik heb respect en medeleven voor alle mensen die na jarenlang premie betaald te hebben geconfronteerd worden met absurde premieverhogingen van Ardanta .Zij dienen ondersteund te worden. U begrijpt dat ik over mijn eigen antwoorden ga, als u dat niet bevalt dan logt u maar uit. Mijn mening over hoe dit forum gebruikt wordt, wie hier op domineren en waarom, alsmede de wijze van handelen van Ardanta heb ik duidelijk gemaakt. Ik heb geen behoefte om in herhalingen te vervallen. Leest u de topic Feedback van Radar zelf eens.

rwolters
Berichten: 1601
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door rwolters »

Betonrot schreef:
21 jan 2023 18:46
… ik ben niet zo'n bedreven forumbezoeker. …
Net als in het echte leven is er ook etiquette op internet. Daar zijn vast wel boeken of cursussen voor te vinden. Stel het eens voor als activiteit in de bejaardensoos.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
22 jan 2023 09:38
Ik heb geen behoefte om in herhalingen te vervallen.
Dat is tot nu toe niet gebleken. Maar wellicht is dit een kantelpunt.

En, om het constructiever te maken: wat vind je inhoudelijk van de inmiddels verkregen antwoorden?

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Moneyman,

''Vragen over de feiten leidt alleen maar tot discussie om discussie. Dat voegt niets toe''. Dit was wat Ton Quichot in zijn Ardanta-post van 20 jan aan u schreef naar aanleiding van uw zogenaamde brijgage. Ik zou hetzelfde tegen u willen zeggen.
Overigens wil u mij nu opnieuw uitdagen om met u zogenaamd inhoudelijk te gaan discussiëren, echter het moet blijkbaar wel gaan over de inhoud van Etharnax en niet uw eigen inhoudelijke bijdrage want op mijn vraag wat precies uw klachten over uw eigen Ardanta-polis zijn heb ik u natuurlijk niet meer gehoord. Ik heb de indruk dat u graag vanaf de zijlijn de discussies van anderen opstookt. Zoals gezegd, daar heb ik dus geen enkele behoefte aan en verwijs u graag naar mijn eerdere bijdragen waar alles in staat. U bent het type dat discussies bewust probeert kapot te discussiëren. Grote vraag hierbij voor mij is wiens belangen u hiermee wenst te dienen, die van de Ardanta-slachtoffers, Ardanta of uzelf?.

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik had het woord "inhoudelijk" onderstreept én cursief gemaakt. Helaas is het kwartje niet gevallen.

Het patroon is topt nu toe: je stelt vragen, je krijgt antwoorden, maar weigert vervolgens erop te reageren. Wat wil je in vredesnaam bereiken met deze manier van discussiëren?

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste RWolters,

Ik stel het zeer op prijs dat u de rol van bewaker van de etiquette in deze beschaving op zich neemt, zeker na alle beledigende opmerkingen(met smilies !) van het slachtoffer zelf gericht aan mijn adres, ik zou zeggen lees alles posts hierover nog eens terug.
Uw opmerking heeft mij echter ook wel wat zelfreflectie opgeleverd, waarvoor mijn oprechte dank.
In het vervolg zal ik op dit forum het woord diarree niet meer gebruik maar in plaats daarvan dat dure woord daarvoor , wat was dat nou ook al weer...?
Mijn excuses hiervoor, maar wel jammer dat dit soort posts weer eens afleidt van datgene waar het werkelijk om zou moeten gaan, namelijk de slachtoffers van de Ardanta-producten zelf en niet de zogenaamde bereidwillige vrijwilligers aan de zijnlijn die zelf geen Ardanta-producten hebben maar wel graag zelf in het spotlicht staan. Overigens, als ik vragen mag, wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta-polis?

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
22 jan 2023 15:19
(...) echter het moet blijkbaar wel gaan over de inhoud van Etharnax (...)
Dat hoeft niet, het mag wel; maar zelfs dat zit er kennelijk niet in. Heeft u bv het jaarverslag van ASR Nederland en de paragrafen daarin over Ardanta al doorgenomen? Heeft u dat enigszins gerustgesteld of ziet u daarin aanwijzingen voor "werkelijke problemen" bij Ardanta?

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Voor betonrot geldt maar een ding: horende doof en ziende blind! En betonrot, voor U daarover begint: ik ben, net als meerdere forum leden hier, ook van de pre digitale generatie . Mocht nog een X86 kopen in een pc prive project voor 2000 Gulden met zo'n 5'25 floppy. U weet wel (of niet) met DOS (Disk Operating System) als besturingssysteem. Maar in tegenstelling tot U ben ik WEL met de tijd mee gegaan, bouw ik zelf mijn computers, en struin ik dagelijks het internet af om mijn kennis op peil te houden.
Ja, uitvaartverzekeraars hebben het moeilijk. Kennelijk snapt U niet dat Uw energiekosten wel stijgen maar als de schoorsteen bij het crematorium moet
blijven roken dat dat niet (veel) meer kost. Maar ook prijzen in de bouwmarkt stijgen en dus ook de kosten van het vervaardigen van een kist. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De rouwauto rijdt ook niet op benzine van 60 ct/ltr. De catering en de drukker en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaa. Dus ja dan kan indexering, net als inflatie, wel eens tegenvallen. Er zijn U diverse suggesties gedaan (Indexering schrappen, premievrij maken) maar daar reageert
U dan weer niet op . U bent bang voor het Yarden effect. Maar als U jaarverslagen niet leest (of ze niet begrijpt) dan kan het zinvol zijn anderen te raadplegen. Of lees eens Jaarrekening-lezen-voor-dummies. Die vindt U, GRATIS, hier: https://graydon.nl/nl/resources/blog/cr ... or-dummies. Let wel, hiervoor heeft U wel Adobe Reader nodig (ook gratis).

Plaats reactie