LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkopers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vaagje

Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Vaagje »

Er wordt vaak nogal onbeschoft gereageerd op telefonische verkopers. Het zou prettig zijn als wij, klanten daar ook eens rekening mee hielden. Deze mensen zijn ook maar ingehuurd en doen gewoon hun werk. Lekker als je dan steeds wordt afgesnauwd.

Wij verkopers moeten de juiste informatie verschaffen en ingaan op vragen. Als ze niet af en toe een beetje aandringen verkopen ze niets, dus daar is niets mis mee.

Het valt mij op dat veel mensen documentatie en brochures willen ontvangen. Niet echt milieuvriendelijk, dacht ik zo.

zip

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door zip »

:o Misschien kunnen ze eens ophouden om ongevraagd mensen lastig te vallen en een vak gaan leren!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben geen klant.
Ik ben een potentiele klant.
Klant is koning en als koning wens ik niet te worden lastig gevallen.

ejwedje

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door ejwedje »

Ik ben er niet van gediend dat ik na een harde werkdag en dan tijdens het avondeten een op andere miep aan de telefoon krijg of ik niet iets wil waar ik niet om vraag. Ik ben 50 jaar en verstandig genoeg om zelf te bepalen wanneer ik iets nodig heb. En als ik iets nodig heb hoef ik me niets op te laten dringen.
Overigens als er gebeld wordt vraag ik of men een ogenblikje heeft, leg de telefoon neer en ga lekker verder met eten

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Zitten jullie toch niet te zeuren, die mensen doen ook hun werk en als je er niet van gediend ben zeg je vriendelijk geen interesse en klaar en nu niet gaan zeggen ik word iedere haverklap gebeld, want dat is gewoon niet zo, dus niet overdrijven want daar zijn we goed in.
Stop met dat overdreven gedoe. :!: :!: :!:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Kristina »

Helemaal mee eens!
Ik vind het ontzettend moedig wat de telefonische verkopers doen.
De meeste potentiële klanten zijn sowieso al onbeschoft aan de lijn.

Ga vooral zo door telemarketeers!!!

karr-1

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ga vooral zo door? Stop ermee en ga een vak leren, in plaats van mensen lastig te vallen onder het eten of op momenten dat je niet gestoord wil worden.
Ben je net lekker aan het eten of zit je midden in een spannende film en daar gaat de telefoon weer of je geen verzekering/spaarplan/abonnement of wat dan ook wil. NEE dat wil ik niet en als ik het wil dan vraag ik er wel om.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Kristina »

Het is ook een vak!
En als je tijdens het eten niet gestoord wilt worden, dan zeg je toch vriendelijk dat je niet geïnteresseerd bent.
Simpel zat toch.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen zijn er dol op om te zeggen dat ze minstens drie keer per dag gebeld worden, en het liefst meer. Als je dan ook nog als reden aan geeft dat je toch echt niet gestoord kan worden omdat je zo'n belangrijk persoon bent omdat je de hele dag hard gewerkt heb, dan wordt het echt een beetje ongeloofwaardig. Als het na een werkdag te veel is om de de telefoon op te nemen zou ik toch eens na gaan denken om ander werk te nemen, misschien dat het te zwaar is. Word call center agent, volgens velen is dat toch geen baan. Heerlijk toch! Ben je ook meteen van die telefoontjes af, je bent toch niet thuis! :wink:

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 04 Sep 2004 19:47 door Vaagje

Het zou prettig zijn als wij, klanten daar ook eens rekening mee hielden.

Wij verkopers moeten de juiste informatie verschaffen
Jammer voor vaagje dat ie eerst begint als zogenaamde "klant" en daarna verder gaat als telefonische verkoper.
Alweer een bewijs dat die telefonische verkopers je eerst naar de mond praten en dan de "aap uit de mouw" laten komen. Niet te vertrouwen dus.
Geplaatst op 05 Sep 2004 23:45 door Kristina

De meeste potentiële klanten zijn sowieso al onbeschoft aan de lijn.
Als je dat al zo stellig weet, zul je ook wel tot die telf. verkopers behoren, maar dan snap ik niet waarom jij of anderen dan nog bellen. De meeste potientiële klanten zijn toch al sowieso onbeschoft.....
Als ik van tevoren al weet dat ik onbeschoft te woord wordt gestaan, waarom zou ik dan überhaupt contact zoeken met zo'n iemand?
Of zouden mensen juist onbeschoft reageren omdat ze op een onbeschofte manier benaderd worden?

Ik hoop dat er binnenkort ook zoiets op de markt komt als een spamfilter voor de pc, maar dan voor de telefoon. Ja, ik weet dat er een adres is waar je je voor dit soort ongein kunt afmelden, en ja, er is een dienst nummermelder waarop je dus niet altijd kunt zien dat je door een verkoper gebeld wordt.

Tips om er vanaf te komen en lekker te geinen:

Ik heb inmiddels wel door dat sommige verkopers een lijstje afwerken dat blijkbaar voor hen staat. Gooi op een onverwachts moment (vroeg in het gesprek) ZELF een vraag er tussendoor die NIETS met het onderwerp te maken heeft. Wedden dat ze na 2 vragen de draad helemaal kwijt zijn?

Wanneer je gebeld wordt, neem het gesprek over door zelf ook iets onbenulligs te koop aan te bieden. En vast blijven houden en het artikel aan blijven prijzen! Wedden dat het gesprek spoedig beëindigd wordt?

Nog een leuke: Zeg dat je NU even geen tijd hebt en vraag of ze over een half uurtje je terug kunnen bellen op je 06-nummer. Geef dan het 06-nummer van een familielid of kennis die bijv. in Nieuw Zeeland, Australië of Amerika wonen (om maar eens een paar overzeese gebieden te noemen).

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ze doen hun werk.
Waar halen ze het recht vandaan mij te storen.
Waarom heb ik de plicht me af te melden? Zij willen mij toch storen, laat er maar een opt-in rgeleing in plaats van een iopt-out regeling komen.

Adam

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 04 Sep 2004 19:47 door Vaagje


--------------------------------------------------------------------------------

Er wordt vaak nogal onbeschoft gereageerd op telefonische verkopers. Het zou prettig zijn als wij, klanten daar ook eens rekening mee hielden. Deze mensen zijn ook maar ingehuurd en doen gewoon hun werk. Lekker als je dan steeds wordt afgesnauwd.

eigen schuld dikke bult!
dan moeten ze maar niet ongevraagd mensen lastig vallen!
wat denken ze eigenlijk wel, laat ze ff heel gauw opsodemieteren!
gisteravond rond 20.30u. werd ik g.v.d. opgebeld door KPN mobiel, je voelt wel ik heb meteen de hoorn erop gedonderstraald.
dan wil jij nog dat de klant of een potentiele klant zich behoorlijk gedraagt tegenover zo'n clown, ga toch weg?!
haal niks aan!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Adam,

Prima dat ze om 20.30 uur bellen. Ze leren het tenminste.
Wat wel irritant is dat ze bellen tussen 18.00 en 19.00 uur als iedereen nog zit te eten Dat is irritant, maar 20.30 uur niet Prima

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wel irritant is dat ze bellen tussen 18.00 en 19.00 uur als iedereen nog zit te eten Dat is irritant, maar 20.30 uur niet Prima
Helemaal niet bellen is nog beter!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik roep iedereen op om zo onbeschoft op die zeurpieten te reageren als maar mogelijk is. Zo onbeschoft dat we binnen een jaar van hun terreur verlost zijn. Zo onbeschoft dat niemand dit verschrikkelijke werk nog wil doen.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

hoe dommer je tegen ze doet, hoe meer je ze je op terugbellen zetten. lompe aktie dus

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ja waar slaat dit op onbeschoft doen :!: :!: :!:
Doe normaal zeg geen interesse en klaar.
Waarom onbeschoft?

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 05 Sep 2004 23:45 door Kristina


--------------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens!
Ik vind het ontzettend moedig wat de telefonische verkopers doen.
De meeste potentiële klanten zijn sowieso al onbeschoft aan de lijn.
Niemand hoeft onbeschoft te gaan reageren want volgens telefonische verkoper/verkoopster Kristina zijn we al onbeschoft aan de lijn!!

Ik heb geen abonnement genomen om door dergelijke telefoontjes lastig gevallen te worden en waarom moet IK me afmelden voor iets waar IK NIET OM VRAAG???????
Telefoonterreur is het!!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Kristina slaat de spijker op zijn kop.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Kristina »

Niemand hoeft onbeschoft te gaan reageren want volgens telefonische verkoper/verkoopster Kristina zijn we al onbeschoft aan de lijn!!

Dat heb je even verkeerd gezien gast. Ik ben geen tel. verkoopster.
Maar dat mensen bij voorbaat al onbeschoft doen..ja dat vind ik wel.
Gewoon netjes afhandelen..meer niet, of is dat een té grote uitdaging voor jou?
De telemarketers doen ook alleen maar hun werk.

Gesloten