LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkopers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor weer zo'n lastpak.

Lees de discussie eens:

Waarom moeten wij actie ondernemen?

Waarom draai je de wereld om? Telefoon niet meer opnemen als er een onbekend nummer belt?

Waar zorgen dit soort telefoonterroristen er niet voor dat we pas gebeld worden als we ons aanmelden?

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Waar zorgen dit soort telefoonterroristen er niet voor dat we pas gebeld worden als we ons aanmelden?
Kinderen die in een school worden vermoord, onschuldige mensen die in een trein worden opgeblazen, dat is terreur. Hoe durft u een paar telefoontjes terreur te noemen?? Ik zou me diep schamen als ik zo'n opmerking zou hebben gemaakt. :shock:

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Kinderen die in een school worden vermoord, onschuldige mensen die in een trein worden opgeblazen, dat is terreur. Hoe durft u een paar telefoontjes terreur te noemen?? Ik zou me diep schamen als ik zo'n opmerking zou hebben gemaakt.
Ik zou me diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken welke woorden hij/zij wel of niet mag gebruiken.
En ik zou me ook diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken hoeveel telefoontjes hij heeft ontvangen.
En ik zou me diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken wat hij/zij ervaart.

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door drahcir »

:shock: Hoi Gast

Jammer dat je je naam niet vermeld erbij,wij mogen wel bekend zijn jullie houden van je privency.
Koop ik een toestel met abo en een pre-paid,gebeurd het nog dat er naar mij gevraagd wordt,als mijn vrindin opneemt.
Er wordt gevraagd of ik even 2 min heb,ze doen zich voor dat het lijkt dat het over een pc gaat,kom ik er na 30 sec a8ter dat het de onderbroeken truc was,ik was nog heel netjes :arrow: verbaasd nog dat ze mijn naam wisten,ik heb nooit mijn naam verzonden voor de 10€ terug gaven.
Toen ik zei stuur uw boxer shorts maar op naar de ramp gebieden,dom.rep werdt het heel stil aan de andere kant en werd er opgehangen.
Ik noem het aantasting van mijn privency,wanneer er iemand op sterven ligt in de fam. zit je er echt niet te w8ten op een gratis boxershort,nou ja gratis.
Ik kan er wel mee leven wanneer ze netjes zeggen wie ze zijn en welk onderzoek,wanneer dit voor een gezamelijk goed doel is en dus hout snijd,wil ik er wel even aan mee doen.
Als er geld wordt verdiend aan mijn naam,die ze verkopen vergeet het dan maar,ik neem niet voor niets een "geheim" nr zo geheim dat ik toch ooit ergens een spoor a8ter liet,zodat ze mij nog weten te vinden.
Het verkopen van je naam moet verboden worden.
Wat betreft de papier handel,het gaat haast nooit over iets waarvoor ze anders folders maken,ze verdienen er geld mee en dat drukken van folders is veel duurder dan een telefoontje per klant,ik ben veel blijer met een week folders dan een ongewenst telefoontje,mij kan je uit de lijst schrappen 06-167askme.
De bellers hebben ook nog eens hun nummer weergave uit staan,er wordt aan die kant alles aangedaan dat je ze niet zomaar met een telefoontje kan a8ter halen,er is totaal niets waaraan je kan zien dat waar jij aan mee doet,jezelf kan verenigen.
Wanneer het niet al bekend was dat je die boxershort bewoon moet betalen trap je er zo in want je wordt overvallen,je verw8 een heel ander telefoontje en voor je het weet zeg ik ja is goed
Elk voordeeel heeft ook zijn nadeel.
Je kan dus van alles verw8ten wanneer je de baan aanneemt,de meesten zijn er niet van gediend,je hoort ook wel eens op tv dat ex medewerkers toe geven dat ze dingen moesten doen waar van ze wisten dit klopt niet.Als ze niet aandringen en een beetje liegen verkopen ze nixs,je zegt het eigenlijk zelf al,buiten dat liegen maar dat gebeurd ook volop.
Nog veel succes ermee ik zou niet heel de dag afgewezen wilen worden zou er dood moe van worden.

Gegroet.,Drahcir

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door drahcir »

:shock: Wij zijn geen domme mensen,wij weten alleen de zon gaat voor niets op,en dat gebeurd ook niet te vaak hier.

Louter omdat je overvallen wordt TRAP je erin,het heeft hetzelfde effect als wanneer ze ineens met een microfoon/camera voor je staan.
Dat is hun kracht,de verrasings methode noem ik het,ik zelf ga niet schelden of bek niemand af,maar kan mij heel goed voorstellen dat mensen,het na het zoveelste ongewenste telefoontje het hun teveel wordt en dat zij even zichzelf niet zijn.
Je krijgt zomaar iets gratis,ondersteund door hun goede verhaal,zij zijn nl. wel op de hoogte wat ze kunnen verwachten,wat ze moeten zeggen.

Het zou een hoop uit maken om te zeggen wilt u zo nog even terug bellen,dan is het effect weg en bellen ze ook niet meer terug.

En uit hun lijst laten schrappen je weet vaak niet eens wie je aan de lijn hebt gehad,ze ratelen zo snel dat je de naam van het bedrijf niet eens goed hoort,zij moeten je niet eens op bellen dit is de omgekeerde wereld.

Je kan heel goed merken wie er in de tele branche werken hier op het forum :arrow: er staat dan ook om de zoveel berichten Gast.
Zelf willen ze niet bekend worden,laat dan ook andere met rust of maak jezelf bekend.

Gegroet.Drahcir

Linda33

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Linda33 »

Ik werk ook voor een callcenter. Maar ik bel naar mensen die al een abbonement hebben bij een bepaald bedrijf.
Niet zo gek toch als je dan gebeld wordt voor een aanbieding? Dan zeg je dus dat je namens dat bedrijf belt en of je wel gelegen belt en verteld dat je een aanbieding hebt.

Als je dan helemaal verrot gescholden wordt is dat ook niet helemaal juist vind ik. Want als ik niet gelegen bel vraag ik altijd of het op prijs wordt gesteld dat we een andere keer terugbellen. Als dat niet kan dan halen we de persoon netjes uit het bestand.

Bij ons staat beleefdheid hoog in het vaandel, mogen wij dat dan ook van de mensen verlangen? JA! ik vind van wel hoor!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou me diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken welke woorden hij/zij wel of niet mag gebruiken.
En ik zou me ook diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken hoeveel telefoontjes hij heeft ontvangen.
En ik zou me diep schamen als ik voor een ander zou uitmaken wat hij/zij ervaart.
Hahaha, u doet nu precies hetzelfde, er zou een minimun IQ eis moeten komen op dit forum...

Adam

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 02 Oct 2004 20:28 door Linda33


--------------------------------------------------------------------------------

Ik werk ook voor een callcenter. Maar ik bel naar mensen die al een abbonement hebben bij een bepaald bedrijf.
Niet zo gek toch als je dan gebeld wordt voor een aanbieding? Dan zeg je dus dat je namens dat bedrijf belt en of je wel gelegen belt en verteld dat je een aanbieding hebt.

Als je dan helemaal verrot gescholden wordt is dat ook niet helemaal juist vind ik. Want als ik niet gelegen bel vraag ik altijd of het op prijs wordt gesteld dat we een andere keer terugbellen.
zo hoort het ook Linda, het gaat dan ook niet om mensen zoals jij maar die gasten die jou ongevraagd bellen; terwijl je niks met ze te maken hebt.
als jij mij zou bellen, krijg je netjes antwoordt van mij, maar alle anderen............
dat word wat anders.
laatst werd ik gebeld door een callcentre over een pensioenplatform, die dame die mij belde vroeg keurig netjes aan mij of het mij gelegen kwam, ik zei nee enzovoort, gesprek beëindigt, pensioenplatform; ik zat meteen aan iets te denken waarbij ik geen goed gevoel kreeg, dus einde gesprek.
maar om niet teveel uit te wijden, het werd mij keurig netjes gevraagd, dan blijf ik ook een heer.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Hahaha, u doet nu precies hetzelfde, er zou een minimun IQ eis moeten komen op dit forum...
Gast, leg eens, wat deed ik precies hetzelfde?
Wat zou dan de IQ eis moeten zijn?

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Hahaha, u doet nu precies hetzelfde, er zou een minimun IQ eis moeten komen op dit forum...

dan val jij af!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

[/quote]dan val jij af!

Jeetje, wat een niveau hier.... echt een orignele opmerking, die ook nog eens niets met het onderwerp te maken heeft. Echt kinderachtig.

Ik moet zeggen dat ik geen slechte ervaring heb met telemarketing. Ik word zo nu en dan gebeld, maar als ik het product niets vind maak ik dat heel beleefd kenbaar, en tot nu toe hebben ze het gesprek meteen afgerond. Ik kan wel vervelendere dingen bedenken.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Linda, het is mooi dat jij netjes mensen van een lijst afhaalt als ze dat willen.
Maar de meeste van jouw collega's doen dat niet.
En dan moeten de goeden dus lijden onder de kwaden.

schriani
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2004 20:57

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door schriani »

Je gegevens komen op allerlei manieren bij een callcenter terecht: geld terug acties, invullen van een consumenten-enquete ( vul uw adresgegevens in en u maakt kans op een prijs), telefoongids, enz.
Op callcenters is "scoren" belangrijk: geen resultaat en je vliegt eruit. Een terugbelafspraak geldt bij sommigen ook als resultaat, dus al zegt de klant NEE, klik je op terugbellen...Ook wordt er per "project" een nieuw adressenbestand in de computer gezet en ja misschien bent u dan opnieuw de pineut!
Gelukkig bel ik alleen klanten van het eigen bedrijf... :lol:
Laatst gewijzigd door schriani op 26 okt 2004 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gannef

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gannef »

Als het goed is vragen telemarketeers ALTIJD of het telefoontje gelegen komt.

hukje

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door hukje »

Als het goed is dan wordt gevraagd of ik tijd heb...
Als het goed is ja...
Jammer genoeg trekken vele verkopers hier zich niets van aan..
Sommigen blijven beleefd, maar dat is een kleine groep,de meesten draven door en willen mij middels beledigingen aan de lijn houden, alsof ik niet een weldenkend mens ben die in staat is zijn eigen beslissingen te nemen.
Het feit dat ik niet geinteresseerd ben in hun product is vaak al snel aanleiding tot opmerkingen dat ik dom ben om niet in te gaan op hun aanbod etc.

Als het goed is wordt er vriendelijk gereageerd op mijn afwijzing maar nogmaals, de meeste tel. verkopers vertonen een agressief beleid en daar zit ik niet op te wachten.
Hoewel ik het zelf een onbeleefd gebaar vindt om de verbinding te verbreken wordt ik soms genoopt tot deze beslissing door het gedrag van de meeste verkopers.

bodejos

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door bodejos »

Reactie voor Linda,

Jij weet hoe het hoort. Als benaderde persoon hoor je in principe gewoon fatsoenlijk te blijven. Er is in principe niets mis met het verkopen van spullen, als het maar op een eerlijke manier gebeurt.

Maar als je keer op keer, en steeds grover wordt benaderd door die halve zolen van Tono, Socks, Miriale, Body, Front International, dan zou je kunnen begrijpen dat sommige mensen er radeloos van worden, want dat is echt niet leuk.

Die firma is nou een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet: mensen belazeren, mensen lastig blijven vallen, bestoken met niet gevraagde troep, aanmaningen, berichten van incassobureau Intrum Justitia. En als je onverhoopt wel zelf iets besteld hebt, volhouden dat je niet hebt betaald, en je desondanks blijven bestoken met rekeningen.

Zolang je geld kunt verdienen met spullen aan anderen te verkopen, zullen er figuren zijn die de boel belazeren. Die zorgen ervoor dat degenen die worden opgebeld door mensen die te goeder trouw alleen maar hun werk doen, hun geduld een beetje verloren hebben met de telemarketeers. Helaas voor de goedwillenden onder jullie.

Zij verpesten het voor zoveel anderen, bedrijven die je wel op een nette manier benaderen.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Dus is het een moeilijk keuze.

bodejos

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door bodejos »

Wat is een moeilijke keuze, Gast?

Zolang beide partijen netjes blijven naar elkaar toe, en hun verantwoordelijkheid nemen wanneer het mis gaat, is er niets aan de hand. Linda is een voorbeeld hoe het ook kan.

Net had ik er weer een aan telefoon, het ging om een najaarrs-actie van een bdrijf waar ik nog nooit van had gehoord. Ze drongen zich gewoon op, ze waren van plan om mij maandag rond 7 uur te bezoeken, en wanneer me dat niet uitkwam, of ik dan een nieuwe afspraak wilde maken.

Bij nader inzien gaf de man de naam van de firma prijs: Hamburg Mannheim. Ja hoor, weer zo'n oplichter aan de lijn. Dan word ik ook pisnijdig. kijk er de berichtgeving over HM maar eens op na hier op het forum.

Maar als men zich netjes meldt, en zegt dat men graag iets wil verkopen, dan heb ik de kans te zeggen dat ik er niet op in wil gaan, of juist wel. Wanneer ik na drie keer vragen, geen antwoord heb op mijn vraag namens welke firma men belt, en wat het doel is van het telefootje, zeg ik dat ik binnen 3 tellen de verbinding verbreek, en ongeacht of ze uitgepraat zijn: ik houd mijn woord.

De man was van het hardnekkige soort, hij deed 4 nieuwe belpogingen.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door santygo »

Ik vraag me wel eens af waarom er in de telefonie, zowel vast als mobiel, geen service bestaat zoals in het e-mail verkeer. Ik bedoel zoiets als afzender blokkeren. Technisch moet dat kunnen, zeker sinds de invoering van nummerherkenning. En als de beller zijn nummer geblokkeerd heeft tegen herkennen: altijd afwijzen.
:idea:

bodejos

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door bodejos »

het probleem is dat je ook wel eens gewenste telefoontjes kunt krijgen, van mensen die om persoonlijke redenen hun nummer geheim willen houden. En daar kan een centrale geen schifting maken. Die kan alleen technische voorzieningen treffen, en geen persoonlijke keuze maken, namelijk.

In de praktijk zou het betekenen dat mensen die een geheim nummer hebben, en die ervoor hebben gezorgd dat het niet op andermans nummermelder zichtbaar wordt, niet meer zouden kunnen bellen met iemand die een nummermelder heeft.

Het is namelijk zo, dat een nummermelder een geheim nummer doorgeeft, tenzij de beller daar maatregelen tegen heeft genomen. Het zou dus eigenlijk andersom moeten zijn.

Op die manier zou jezelf een schifting kunnen maken, maar dan zou je bijvoorbeeld een oproep vanuit een telefooncel ook niet meer beantwoorden?????

Gesloten