Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
DirkAbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2006 10:23

Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door DirkAbb »

Zaterdag 11 nov Amazon pakket aangenomen voor iemand in de buurt.
Zondag pakket gebracht er was niemand thuis de buren reageerden dat de mensen vanaf september waren vertrokken.
Amazon gebeld deze kon geen Retour ticket aanmaken omdat er geen tr@Tr of bestel nummer op staat alleen het huis-adres en streepjes codes.
Volgende advies probeer de Amazon afhaalpunten, hier geweest ook zij kunnen het pakket niet terugsturen er staat ook GEEN vervoerder op.

Heeft iemand een idee ?? ik wil het pakket niet bewaren.

Met Groeten,
Dirk Abbink

Dagkoers
Berichten: 586
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Huur een detective in en ik hoop dat hij erachter komt waar die mensen nu wonen.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even bij de nieuwe bewoners de contactgegevens opvragen of hen even laten bellen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Tenzij het een huurwoning betreft, dan kunt u dit bij de WBV aangeven dat er bij u een pakketje ligt die door dhr. of mevr. …. is besteld die tot een tijd geleden op adres: ….. woonde en of zij contact met deze mensen kunnen opnemen.

Wel vreemd dat mensen een pakketje bestellen en op hun oude adres laten bezorgen.

Thijs124
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je het niet wilt bewaren gooi je het weg na.............. Verjaringstermijn?

witte angora
Berichten: 30894
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

WeerIemandanders schreef:
14 nov 2023 00:15
Wel vreemd dat mensen een pakketje bestellen en op hun oude adres laten bezorgen.
Valt wel mee. Dan hebben ze hun adresgegevens op die site nog niet veranderd. Ik mag hier al meerdere jaren wonen, toevallig een week of twee geleden checkte ik een site waar ik al jaren niet op ben geweest, en jawel. Een bestelling zou hier nooit goed aankomen.

HandigeHarrie
Berichten: 1393
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als u niet voor het pakje getekend heeft, dan is er niets aan de hand. Mocht iemand het komen halen dan zou ik een ID vragen en daar een foto van maken, voor 't geval de afzender het bij u komt opeisen.

jochemd
Berichten: 150
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door jochemd »

Ik ga meestal bij een pakketpunt van de aanbieder langs, loop de hele rij voorbij, leg het op de balie met de melding "Dit is verkeerd bezorgd" en loop weer weg.

BL2
Berichten: 4855
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
13 nov 2023 20:59
Even bij de nieuwe bewoners de contactgegevens opvragen of hen even laten bellen.
Zijn er nieuwe bewoners dan, dat verzin je zelf erbij.....
Veel mensen zijn wel eens 2 maandjes elders, zo ook wij bijvoorbeeld.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
14 nov 2023 13:30
Moneyman schreef:
13 nov 2023 20:59
Even bij de nieuwe bewoners de contactgegevens opvragen of hen even laten bellen.
Zijn er nieuwe bewoners dan, dat verzin je zelf erbij.....
Veel mensen zijn wel eens 2 maandjes elders, zo ook wij bijvoorbeeld.
Maar dan spreek je normaliter niet over "vanaf september vertrokken". Dat suggereert niet bepaald dat men nog terugkomt. Ik ging dus uit van de logische uitleg dat men verhuisd is.

Ron5300
Berichten: 295
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Vrij simpel, het pakket was niet voor u bestemd en uit netheid heeft u het pakket in ontvangst genomen.
Als dan blijkt dat die mensen zeg maar met de noorderzon vertrokken zijn zet dan het pakket voor de deur van die woning neer met op het pakket de datum zonder uw naam en adres.
Het is niet aan u om de geadresseerde te achterhalen en u bent ook niet verplicht om het pakket voor die mensen te bewaren.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
14 nov 2023 14:56
Vrij simpel, het pakket was niet voor u bestemd en uit netheid heeft u het pakket in ontvangst genomen.
Als dan blijkt dat die mensen zeg maar met de noorderzon vertrokken zijn zet dan het pakket voor de deur van die woning neer met op het pakket de datum zonder uw naam en adres.
Het is niet aan u om de geadresseerde te achterhalen en u bent ook niet verplicht om het pakket voor die mensen te bewaren.
Da's helaas te makkelijk. Door het pakket aan te nemen is er sprake van zaakwaarneming. En dat brengt een zorgplicht met zich mee. Het pakket alsnog op de stoep zetten bij een adres waarvan je weet dat betrokkene er is vertrokken kan dus niet.

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik neem aan dat je de naam hebt van de besteller? En misschien ook wel hun van gezicht kent. Als je een facebook account hebt, misschien dat je ze daar kan vinden en bereiken.

Speedy123
Berichten: 1288
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

WeerIemandanders schreef:
14 nov 2023 00:15
Tenzij het een huurwoning betreft, dan kunt u dit bij de WBV aangeven dat er bij u een pakketje ligt die door dhr. of mevr. …. is besteld die tot een tijd geleden op adres: ….. woonde en of zij contact met deze mensen kunnen opnemen.

Wel vreemd dat mensen een pakketje bestellen en op hun oude adres laten bezorgen.
Dat is niet zo vreemd hoor. Ik heb het helaas ook gehad. Na mijn verhuizing getracht overal mijn nieuwe adres door te geven, verhuis service post.nl gebruikt en post.nl betaald om de post nog zes maanden door te sturen. Leek allemaal goed te gaan.
Totdat ik bij Nespresso een grote bestelling plaatste omdat ze dan een gratis nieuwe machine kreeg.

Bleek dat helaas de enige partije te zijn waar ik niet mijn gegevens had aangepast en werd dus twee maanden na mijn verhuizing bezorgd bij de buren van mijn vorige adres. Gelukkig had ik een goede relatie met hun dus lieten zij mij weten dat ze het pakket in ontvangst genomen hadden.

Ik wil maar zeggen, het kan de beste overkomen :wink:

BL2
Berichten: 4855
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
14 nov 2023 14:36
Maar dan spreek je normaliter niet over "vanaf september vertrokken". Dat suggereert niet bepaald dat men nog terugkomt. Ik ging dus uit van de logische uitleg dat men verhuisd is.
Onze buren van een perceel verderop waren ook vertrokken in oktober, en na vijf weken waren ze gewoon weer terug :)
En dat vond ik heel logisch.......

rwolters
Berichten: 1598
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door rwolters »

WeerIemandanders schreef:
14 nov 2023 00:15


Wel vreemd dat mensen een pakketje bestellen en op hun oude adres laten bezorgen.
Amazon heeft one-click-shopping. Dan kan het gebeuren dat je hebt besteld en niet direct door hebt dat je oude adres nog in de accountgegevens staat.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
14 nov 2023 20:45
Moneyman schreef:
14 nov 2023 14:36
Maar dan spreek je normaliter niet over "vanaf september vertrokken". Dat suggereert niet bepaald dat men nog terugkomt. Ik ging dus uit van de logische uitleg dat men verhuisd is.
Onze buren van een perceel verderop waren ook vertrokken in oktober, en na vijf weken waren ze gewoon weer terug :)
En dat vond ik heel logisch.......
Ja, ik vertrek zo ook om de kliko buiten te zetten. Vind ik heel logisch.

Cyberaad
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2023 09:07

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door Cyberaad »

Ik zou er geen tijd meer aan besteden, het is immers niet jouw fout dat zij het verkeerde adres hebben doorgegeven, hou het pakket nog enkele maanden vast mischien komen die mensen er nog om, daarna gooi je het weg of kijk je of je er zelf iets mee kan.

DirkAbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2006 10:23

Re: Amazon pakket aangenomen voor iemand anders kan pakket niet terugsturen

Ongelezen bericht door DirkAbb »

Wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn vraag over het Amazon pakket.

Nogmaals contact met Amazon opgenomen, ik ben het er niet mee eens dat het pakket niet retour kan!!!!
Amazon geeft geen opening.

Neem het advies vanuit het Forum over om het pakket een paar maanden te bewaren, daarna zie ik wel!

Groeten

Plaats reactie