LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De belastingdienst komt vanwege haar multifunctionaliteit kennelijk danig onder druk te staan en wel zodanig dat wij voor 2007, na deze in 2006 keurig iedere maand te hebben ontvangen, geen nieuwe beschikking hebben ontvangen. 22/12/2006 Telefonisch contact met de dienst opgenomen met als antwoord: "Meneer dan moet u die opnieuw aanvragen." De formulieren worden u binnen veertien dagen toegezonden. 04/01/2007 Telefonisch contact met de belastingdienst opgenomen en navraag willen doen. Antwoord: Meneer ik zet u even in de wacht om uw dossier erbij te halen. Na enkele minuten werd ik doorgeschakeld met de computer. U hoord nu vier keuzemogelijkheden. Vervolgens nogmaals en toen kreegn ik een beleefde manspersoon aan de telefoon die verder nergens om vroeg en me afsnouwde met de mededeling dat ik rustig moet afwachten waarna deze de verbinding verbreekt. Goede staat van dienst!!!
En wij? Wij hebben nog steeds geen formulieren ontvangen en nog steeds geen zorgtoeslag!

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door flepp »

Zorg toeslag loopt toch gewoon door met de gegevens die bij de belasting al bekend zijn, of is er iets anders aan de hand?.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door mylo1 »

Chanmaster...u heeft toch een computer?..En uw werk is het toch?
Ik zou zeggen gauw naar de belasting site ...en snel opnieuw aanvragen!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen dat heb ik allemaal gedaan maar bleek zinloos.
Ik zal er echt zelf naartoe moeten en dat gaat maandag a.s. gebeuren.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door mylo1 »

Maar chanmaster...je weet toch ook dat het minimaal 8 weken duurt voor dat je bericht krijgt?

flora
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door flora »

heb vandaag gebeld met de belastingdienst geen huurtoeslag gekregen heb het op 20-12-2005 aangevraagt eerst papieren kwijt hoezo kwijt heb het aangevraagt op het belastings kantoor in amsterdam via de pc van de belastingdienst mocht na 8 weken pas terug om te vragen wat er was weer aangevraagt weer 8 weken wachten tros radar gebeld in middels is het april nog geen huurtoeslag uit eindelijk na bemiddeling van tros radar een spoed betaling gehad in junie weer geen huurtoeslag het is nu januarie 2007 weer geen huurtoeslag weten niet wat er aan de hand is hebben het op nieuw aangevraagt in november heb ik mijn laatste huurtoeslag gekregen ook vanaf november heb ik geen salaris meer gehad ben op 31-12-2006 ontslagen heb een wao uitkering van 500 euro net zo veel als de huur die ik moet betalen want je moet van de uwv ook weken wachten voor dat je geholpen wordt ik ben een alleenstaande moeder en ik weet niet hoe ik deze maand moet leven dankzij de geweldige belastingdienst en de hele goede zorg van de uwv ps mijn uitkering heb ik op 27 november aangetekend op gestuurd nu 22 januarie nog niet geregeld kom in aanmerking voor toeslagen enz omdat ik beneden het bijstands niveau zit wie oh wie kan mij helpen flora

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, balen... Mijn probleem valt daarbij in het niet... Mijn probleem is namelijk dat ze mijn zorgtoeslag en huurtoeslag maar niet stoppen, terwijl ik wel het nieuwe inkomen heb doorgegeven... ach ja, is minder erg dan het niet krijgen als je er wél recht op hebt.

flora
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door flora »

heb vandaag woningbouw gebeld geven uitstel van betaling heb bij de nationale onbudsman een klacht in gedient krijg binnen 14 dagen bericht zij gaan contact op nemen met de belastingdienst hoop dat dat wat opleverd anders zou ik het ook niet meer weten flora

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vandaag getracht via de belastingtelefoon contact te krijgen met de belastingdienst om eens te vragen waar of de aanvraagformulieren blijven die mij eind december binnen twee weken nadien zouden worden toegezonden en nu op 27 januari 2007 nog steeds niet zijn ontvangen.
Hing daarbij 10 minuten aan de telefoon te luisteren naar een vriendelijke meneer die zei: "Een ogenblik geduld a.u.b.". Heb neergelegd, hopelozen toestand. Hebben geen zorgtoeslag.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wij hebben niks opnieuw aangevraagd en toch vorige week de zorgtoeslag ontvangen.

Lieske

flora
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door flora »

heb vorige week 2 maanden huur toeslag gekregen hoera maar het is niet zeker of dat ik in maart huurtoeslag krijg dus maar weer afwachten ik heb nu wel een rechtsstreeks nummer van iemand die over de klachten gaat zo zie je maar de ombudsman dat heeft wel gewerkt de persoon van de belasting dienst is nu voor 5 weken op vakantie dus ik zie de bui al weer hangen maar ja er is nog hoop mensen niet opgeven dat doe ik ook niet

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door bot321 »

Mooier kunnen ze het niet maken.
Krijg net bericht U zorgtoeslag over heel 2006 is 65 euro.
Vervolgens staat er toeslag per mnd.65 euro.
Krijg er meteen een bericht achteraan. Teruggaaf zorgtoeslag
34 euro.Let wel krijg ik terug is al reeds gestort.Begrijpt U
het nog.Nou ik begrijp er geen bliksem van en laat het maar
op mij afkomen.Wie weet wordt ik toch nog rijk op mijn oude dag. :wink:

Goozzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2007 03:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Goozzz »

Ik heb vorig jaar per 1 februari zelf mijn huur- en zorgtoeslag stopgezet, omdat ik dusdanig meer zou gaan werken (dus verdienen) dat ik vermoedde dat aan het eind van het jaar zou blijken dat ik geen recht meer had op die toeslagen. Logisch gevolg daarvan zou zijn dat ik de teveel ontvangen toeslagen vast nog wel eens terug zou moeten betalen, en mezelf kennende zou dat na een jaar nog wel eens een probleem kunnen worden. 1 feb dus digitaal aangegeven dat ik per 1-1 ALLES stop wilde zetten....kreeg er een keurige bevestiging van thuis, maar wat doen die sufferds ? maken toch nog tot mei de toeslagen over, om vervolgens een maand later een brief te sturen met het verzoek om binnen een maand zo'n dikke € 950,00 terug te betalen !!!!
Gelukkig was ik er enigszins op voorbereid, en had ik niet al dat onrechtmatige geld opgemaakt ( hoe moeilijk dat ook was ),en heb ik dat na een paar maanden ook maar terugbetaald......maar wat blijkt nu, nu alle cijfers van 2006 bekend zijn ? Dat ik tóch recht had op zo'n € 150,00 huurtoeslag, en € 20,00 per maand over 2006 !!!!
In de brief die ik kreeg van de Belastingdienst stond dat in de loop van 2007 een definitieve beschikking over 2006 gegeven wordt.......mááárrrr.......op de site van www.toeslagen.nl lees ik dat ik de toeslag voor 2006 wél voor 1 april 2007 moet aanvragen of wijzigen !!!!
Stel nou dat ik zelf niet zo alert was geweest om dit te ontdekken, en de boel maar de boel had gelaten....dan had de belastingdienst er in de loop van 2007 wel achtergekomen dat ik in 2006 tóch niet zoveel had verdiend als geschat......en was ik mooi een jaar huurtoeslag misgelopen !!!!!
Heb direkt mijn accountant getipt, en voor mij komt alles goed Z( hoop ik ) .....maar ik wil hiermee wél zeggen :
Blijf in Godsnaam allemaal zélf heel alert wat betreft je eigen rechten !!!

Jos500
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:01

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Jos500 »

Het is een onvoorstelbare chaos bij de Belastingdienst. En het ergste is dat de Tweede kamer er lustig over keuvelt en leutert en niet bij machte is een oplossing af te dwingen. Het begint er op te lijken dat de Tweede Kamer daar voor joker zit.
Er is eigenlijk maar een oplossing voorzieningen aanvragen bij de voorzieningenrechter.
Misschien dat als daar duizenden aanvragen binnen komen dat men in Den Haag tot enige actie bereid is.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, ik heb er zelf voor gekozen om niet iets stop te zetten, maar gewoon een nieuw jaarinkomen door te geven.

Daarmee heb ik aan mijn informatieplicht voldaan en moeten ze zelf maar uitzoeken wat ze met de informatie doen. Dit heb ik gedaan om zo te voorkomen dat ik een evt. later recht op huurtoeslag door de vingers zou laten glippen door een mogelijke onachtzaamheid.

Goozzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2007 03:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Goozzz »

Ik heb het al vaker gezegd, en dat geldt niet alleen voor de belastingdienst : Mensen, blijf in Godsnaam ZELF alert !!! Neem niet zomaar klakkeloos aan wat de zogenaamde "gevestigde orde" je mededeelt !!! Check je jaar-opgaven.....noteer je energie- en gas-meterstanden elke week...léés elke brief die je krijgt aandachtig door................zoek uit wat je niet snapt, vraag je buurman, vriendin of kennis......schaam je er niet voor als je er niks van snapt..........maar DÓE iets !!!
Niemand maakt slapende honden wakker !!!!
(Behalve ík.......... 8) )

Jos500
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:01

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Jos500 »

De grootste reden voor de chaos is overigens dat men het systeem op 1 januari heeft laten ingaan en dat de inkomens over het afgelopen jaar niet bekend zijn. Men werkt dus voor 2007 met inkomens uit 2005 terwijl als men het systeem op 1 juli had laten ingaan het merendeel van de inkomens van 2006 bekend was geweest. Dit is dus een blunder van de eerste orde en bewijst dat men niet nadenkt.
Daarnaast had men in 2006 toen de inkomens van 2005 bekend waren en er substantiele verschillen waren met de toeslag voor 2006 even opheldering kunnen vragen maar men verkoos ervoor een peperdure mega-reclamecampagne te voeren met de mededeling VOORAL NIETS TE DOEN.
Kortom tijd om de top van de belastingdienst te ontslaan wegens evidente wanprestatie.

Goozzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2007 03:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Goozzz »

Lieve Frankk, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ík als kleine zelfstandige weet pas écht na het einde van een boekjaar wat ik werkelijk verdiend heb. Ik kan hooguit in het begin van het jaar een schatting maken, en ik wilde alleen maar voorkomen dat door een heel jaar mijn mond te houden, ik later ineens een fors bedrag ineens terug zou moeten betalen (omdat ik al heel lang weet hoe het werkt bij de belastingdient !
Naar aanleiding van die schatting heb ik die keuze gemaakt....tóen.....puur uit voorzorg om niet in problemen te komen........dussssssss...........blijk ik nu een lekker meevallertje te krijgen van zo'n € 1900,00 ...........lijkt me best leuk om dat ineens bijgeschreven te zien worden !!!!

Voortvander
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2007 23:33

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door Voortvander »

Ik heb heden wederom met voldoening zitten kijken naar uw programma.
Het onderwerp, de belasingdienst, de belastingtelefoon en de daaraan gekoppelde toeslagen hebben mij zeer aangesproken.
Mijn bloeddruk begon wel te stijgen over de motivatie van het hoe en waarom van de belastingdeskundige in het programma.
De belastingdienst en zijn belastingtelefoon service maken het nog veel erger in de praktijk dan wat aan bod kwam in uw programma.

Als voorbeeld mogen dienen het volgende:
Door dure spotjes werd iedereen aangezet zijn zorgtoeslagen voor 1 november 2005 aan te vragen, indien men deze toeslagen m.i.v. 2006 op tijd wilde ontvangen.
Voor mijn moeder van 82 jaar had ik een zorgtoeslag aangevraagd voor 2006.
Helaas kwam dit lieve mens op 4 december 2005 te overlijden.
Bij alle instanties die men moet informeren bij overlijden kreeg ik een volledige medewerking en goede service.
Helaas bij de belastingdienst was dit toch wel erg moeilijk !!!!!!!!
Voor het kunnen wijzigen van de zorgtoeslag moest een formulier worden verzonden via internet dat was voorzien van een electronische handtekening, dit had mijn moeder niet. (vreemd he, 82 Jaar)
Bij het inwinnen van informatie bij de belastingtelefoon kreeg ik het volgende advies !!!!!!!!
Ik moest maar een fictief nummer aanvragen voor het indienen van het wijzigingsformulier.
Een electronische handtekening aanvragen voor een overledene, kan het nog gekker in Nederland.
Na een officiele klacht bij de belastingdienst werd de zorgtoeslag na 4 maanden stopgezet en werd ik op de hoogte gesteld (telefonisch) van de uitslag van mijn ingediende klacht.
De formuleringen en excuses van dit telefoongesprek waren dom, onlogisch en beslist niet onderbouwd.
Om dit onzin verhaal te beeindigen heb ik de betrokkene gevraagd of zij wel een moeder had gehad, ze was meteen sprakeloos.

Dit is onze belastingdienst en de waardeloze service van de belasting telefoon.
Het is gewoon een chaos en een ambtelijke organisatie die verdrinken in hun eigen regels.
Ik heb respect voor mensen die hard werken en nog beschikken over denkvermogen. maar bij deze dienst zijn regels zijn regels ook al blijken ze in de praktijk niet te werken, zefs mensen zeer kunnen kwetsen.

Dit ter algemene informatie en veel succes met het programma Radar, ik vindt de inhoud en presentatie uitstekend, het is echt de moeite waard om na te kijken.

Frans van der Voort

flora
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:00

Re: Zorgtoeslag voor 2007 blijft uit!

Ongelezen bericht door flora »

het is vandaag zaterdag ben de hele week aan het bellen met de belastingdienst weer geen huurtoeslag gekregen na 5 keer gebeldt te hebben ben ik er echt klaar mee kreeg ook nog een een aanslag over 2005 dat ik moet betalen 733 euro ik ben op dit moment een alleenstaande moeder met 2 kinderen ik ben in december ontslagen na 16 jaar te hebben gewerkt maar door ziekte ben ik afgekeurdt heb recht op een uitkering van de uwv mijn uitkering was in november 500 euro in december weer 500 euro in januarie heb ik 800 euro gekregen en februari ook 800 euro ik heb recht op toeslagen die ik in december aangevraagt nog niet uitbetaald gekregen mijn huur bedraagt 483 euro
gas en licht 175 euro ziekte kosten verzekering 133 euro en dan moeten ik en de kinderen nog eten is het water nog niet betaald 89 euro per 3 maanden ook van de week gemeentelijke belastingen gekregen 296 euro dat betaald moet worden ik zie het niet meer zitten ik weet het niet meer tegen de tijd dat ik huurtoeslag heb ben ik waarschijnlijk al mijn woning kwijt zijn mijn spullen verkocht niet meer verzekerd tegen ziekte kosten maar ja daar heeft de belasting niks mee te maken he wie ohhh wie weet hoe ik hier uit kan komen wie kan mij helpen

Gesloten