Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Shape667
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2019 21:39

Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Shape667 »

SNS bank verhoogt de kosten voor een normale betaalrekening met 12,5 procent.
Dit terwijl ze de service verminderen. Betalen met de betaalapp kan niet meer,
verteld U Google of Apple, maar waar U Uw geld aan uitgeeft. Weg privacy!
Kan dit zomaar of zijn we door het bank monopoly in Nederland gedwongen dit te slikken?

Thijs124
Berichten: 777
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja,het wordt weer duurder. Ook bij andere banken, bijv ING. Betalen via Google Wallet vind ik dan wel veel beter dan het oude betaalsysteem van SNS. Het draait veel soepeler. En veel overzichtelijk. Vooral ook in het buitenland.

Speedy123
Berichten: 1296
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Shape667 schreef:
30 apr 2024 11:30
SNS bank verhoogt de kosten voor een normale betaalrekening met 12,5 procent.
Dit terwijl ze de service verminderen. Betalen met de betaalapp kan niet meer,
verteld U Google of Apple, maar waar U Uw geld aan uitgeeft. Weg privacy!
Kan dit zomaar of zijn we door het bank monopoly in Nederland gedwongen dit te slikken?
monopoly
Een monopolie is een situatie waarin één bedrijf een bepaalde sector volledig domineert en dus geen concurrentie heeft.
Er zijn in Nederland meer dan tien Nederlandse banken actief. Verder zijn er ook nog een hoop EU banken hier actief. Keuze genoeg lijkt me zo.

Om uw vraag te beantwoorden, ja de bank kan haar kosten gewoon verhogen. Indien u het daar niet mee eens bent, kunt u een goedkopere bank zoeken en uw bankzaken daarheen verhuizen.

rwolters
Berichten: 1603
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door rwolters »

Shape667 schreef:
30 apr 2024 11:30

verteld U Google of Apple, maar waar U Uw geld aan uitgeeft. Weg privacy!
Alleen werkt Apple- en Google Pay niet zo. Apple en Google weten niet wat je koopt. Zij zorgen slechts voor de authenticatie en authorisatie. Het is zelf nog beter voor je privacy ook, want de winkelier heeft geen informatie over jouw bank. En die is daar meer in geinteresseerd dan Apple of Google.

Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Franskia »

Ik heb recent een internetrekening geopend bij Openbank. Deze is gratis, ook je betaalpas, en heeft veel voordelen voor mij. Het is wel een Spaanse bank met een prima Nederlandse helpdesk waar je direct iemand aan de telefoon krijgt die je ook echt helpt. Enige minputje tot nu toe is dat je niet kunt betalen via Edeal.

Speedy123
Berichten: 1296
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Franskia schreef:
01 mei 2024 12:52
Ik heb recent een internetrekening geopend bij Openbank. Deze is gratis, ook je betaalpas, en heeft veel voordelen voor mij. Het is wel een Spaanse bank met een prima Nederlandse helpdesk waar je direct iemand aan de telefoon krijgt die je ook echt helpt. Enige minputje tot nu toe is dat je niet kunt betalen via Edeal.
Dat is maar tijdelijk, iDeal wordt vervangen door een Europees systeem. Dus ook dat probleem wordt opgelost.

BL2
Berichten: 4862
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door BL2 »

De Volksbank heeft de jaarcijfers over 2023 gepresenteerd. Het moederbedrijf van ASN Bank, SNS, BLG Wonen en RegioBank heeft vorig jaar de winst meer dan verdubbeld. Het afgelopen kwartaal was er een nettowinst van 431 miljoen euro geboekt - 240 miljoen hoger dan het jaar ervoor.

jonis
Berichten: 2764
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door jonis »

En dat van 2,95 per maand, toch knap.

Thijs124
Berichten: 777
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze hebben vorig jaar alle verzekeringen doorverkocht naar NN. De allerduurste, dus meteen vertrokken met het hele pakket.
Daar zal de Volksbank wel veel voor hebben gevangen van NN.

NL-Toontje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Speedy123 schreef:
01 mei 2024 13:15
Franskia schreef:
01 mei 2024 12:52
Ik heb recent een internetrekening geopend bij Openbank. Deze is gratis, ook je betaalpas, en heeft veel voordelen voor mij. Het is wel een Spaanse bank met een prima Nederlandse helpdesk waar je direct iemand aan de telefoon krijgt die je ook echt helpt. Enige minputje tot nu toe is dat je niet kunt betalen via Edeal.
Dat is maar tijdelijk, iDeal wordt vervangen door een Europees systeem. Dus ook dat probleem wordt opgelost.
Tot dat moment is een (gratis) rekening bij N26 ook een optie. Daar is iDeal wel mogelijk.

Ben nu 5,5 jaar tevreden gebruiker van N26 (ik wil het woord klant niet gebruiken want ik heb nog nooit een cent aan hun betaald).

Lapsang
Berichten: 126
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Prijsverhoging 12.5 procent van SNS Bank

Ongelezen bericht door Lapsang »

N26 lijkt mij een goede tip! Dankjewel.

Plaats reactie