Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hoe lang denk je dat die houderschap belasting vrij blijft de komende jaren met het taboe op verbrandingsmotoren? Ze gaan nu al snijden in LPG g3.
Maar prachtige auto's. Veertig jaar geleden taxi gereden met Oldsmobile en Chevy.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou dat houderschapsbelasting vrij moeten zijn?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat je zulke prachtige auto's moet waarderen voor wat het zijn, namelijk geen dagelijkse auto's.

Het zou voor mij logisch zijn als iedereen maar voor 1 auto wegenbelasting zou betalen, aangezien je maar in 1 auto tegelijk kan rijden.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 mar 2024 00:39
Omdat je zulke prachtige auto's moet waarderen voor wat het zijn, namelijk geen dagelijkse auto's.

Het zou voor mij logisch zijn als iedereen maar voor 1 auto wegenbelasting zou betalen, aangezien je maar in 1 auto tegelijk kan rijden.
We ‘moeten’ niets.
Maar met die redenatie zou het ook logisch zijn dat iedereen vanaf 18 jaar automatisch en verplicht wegenbelasting gaat betalen aangezien diegene dan een auto kan/mag rijden.. Dat gaat ‘m natuurlijk niet worden.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

angel1978 schreef:
03 mar 2024 08:59
Nijogeth schreef:
03 mar 2024 00:39
Omdat je zulke prachtige auto's moet waarderen voor wat het zijn, namelijk geen dagelijkse auto's.

Het zou voor mij logisch zijn als iedereen maar voor 1 auto wegenbelasting zou betalen, aangezien je maar in 1 auto tegelijk kan rijden.
[/quote

Voor mij zou het logisch zijn dat een bromfiets of welk ander voertuig dan ook wat verplicht op de
rijbaan moet rijden ook wegenbelasting moet gaan betalen.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

drestar schreef:
02 mar 2024 22:50
In een Oldsmobile cutlass . en LPG inbouwen is wel voordeliger voor een auto die wegenbelastingvrij is. maar ik rijd denk ik 500km per jaar ongeveer.
[/quote]

Het staat al zo goed als vast dat over een aantal jaren de LPG en dieseltoeslag wel weer betaald moet worden voor 'wegenbelasting vrije' oldtimers.

Voor hobbyisten zou de kilometerheffing wel enorm fijn zijn. Dan maakt het niet meer zoveel uit of je je jaarlijkse kilometers met één auto rijdt, of dat je daar meerdere verschillende auto's voor gebruikt.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door drestar »

Ivo.w schreef:
03 mar 2024 10:49
drestar schreef:
02 mar 2024 22:50
In een Oldsmobile cutlass . en LPG inbouwen is wel voordeliger voor een auto die wegenbelastingvrij is. maar ik rijd denk ik 500km per jaar ongeveer.
Het staat al zo goed als vast dat over een aantal jaren de LPG en dieseltoeslag wel weer betaald moet worden voor 'wegenbelasting vrije' oldtimers.

Voor hobbyisten zou de kilometerheffing wel enorm fijn zijn. Dan maakt het niet meer zoveel uit of je je jaarlijkse kilometers met één auto rijdt, of dat je daar meerdere verschillende auto's voor gebruikt.
[/quote]

Ik lees alleen over autobussen op LPG en diesel. en auto's in de overgangsregeling maar niet die al wegenbelastingvrij zijn. post u dan eens een link met waar dat zou staan?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
03 mar 2024 00:39
Omdat je zulke prachtige auto's moet waarderen voor wat het zijn, namelijk geen dagelijkse auto's.

Het zou voor mij logisch zijn als iedereen maar voor 1 auto wegenbelasting zou betalen, aangezien je maar in 1 auto tegelijk kan rijden.
Dit klopt niet, je gezinsleden kunnen ook elk moment in de auto gaan rijden. Hoe meer inwonende kinderen, hoe meer van jouw auto's tegelijk zich op de weg kunnen bevinden.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Slapend kenteken her activeren, welke keuring?

Ongelezen bericht door drestar »

HandigeHarrie schreef:
04 mar 2024 16:05
Nijogeth schreef:
03 mar 2024 00:39
Omdat je zulke prachtige auto's moet waarderen voor wat het zijn, namelijk geen dagelijkse auto's.

Het zou voor mij logisch zijn als iedereen maar voor 1 auto wegenbelasting zou betalen, aangezien je maar in 1 auto tegelijk kan rijden.
Dit klopt niet, je gezinsleden kunnen ook elk moment in de auto gaan rijden. Hoe meer inwonende kinderen, hoe meer van jouw auto's tegelijk zich op de weg kunnen bevinden.
Inderdaad of uitlenen aan iemand anders.. zou wel mooi zijn als je maar voor 1 auto moest betalen en er 10 had. ik denk dat een heleboel mensen dan veel auto's tegelijk zullen bezitten.

Plaats reactie