Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Apal
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2023 13:57

Re: Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Ongelezen bericht door Apal »

Naar een monteur gebracht die voor zich zelf werkt, Geen dure personeel en goede referenties, Nieuwe Oliepomp €300, nieuwe tandwiel en ketting voor oliepomp €50, Nieuwe getande riem €140, Nieuwe spanners en rollers € 60, Nieuwe olie en filter €110 , werkloon ( vaste prijs want volgens hem hoeft de motor er niet uit €300) Totaal €960 Lijkt er op dat de dealer er wel erg veel er voor wil hebben. zij rekenen 8 uren voor uit en inbouw a €120 en dan nog de uren voor het vervangen van de onderdelen ook 6 uur a €120 en dan nog de onderdelen. Wel erg veel geld. Dus nooit weer naar de dealer voor onderhoud en of reparaties

jonis
Berichten: 2762
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Ongelezen bericht door jonis »

Garantie tot aan de voordeur?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Ongelezen bericht door scontra »

Apal schreef:
20 jan 2023 14:09
Onderweg naar kreeg ik een urgente storing van oliedruk te laag en stop de auto.
Onder de motorkap gekeken en alles zat onder de olie.
"'''Ik zag de olievuldop op het motorblok liggen."''''
naar mijn dealer gebracht. Daar is onderzoek gepleegd en de conclusie was dat de oliepomp stuk was.
Een olievuldop komt niet zomaar van z'n plaats en wat is de reden waardoor de olievuldop op het motorblok kwam te liggen ??

A/ vergeten terug te plaatsen na het olie bijvullen, waardoor de olie uit de motor is geperst en er te weinig olie meer in de motor zat waardoor de oliepomp het heeft begeven ?
B/ is er ''onder grote druk'' afgevlogen en dat zou kunnen betekenen dat mogelijk niet alleen de oliepomp het heeft begeven, maar dat er ook nog nevenschade is ontstaan aan bijv, de keerringen, pakkingen en dergelijke.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als de olievuldop eraf vliegt onder grote druk, dan moet hij zodanig vervormd zijn dat hij niet meer teruggeplaatst kan worden, lijkt me. Vergeten terug te zetten (of vast te draaien) lijkt me dan waarschijnlijker -- en heel kwalijk.

Zelf vond ik eens een de oude bougiekabels los liggend op het motorblok, nadat de officiële VW-dealer (!) die had vervangen. "Door de dealer onderhouden" is beslist geen garantie dat het onderhoud en de beurten goed worden uitgevoerd.

Nijogeth
Berichten: 10051
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Oliepomp C4 Cactus kapot, maar geen coulanceregeling meer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En onderhoud bij de dealer is ook gewoon afhankelijk van de klant. Als ik tegen de dealer zeg dat ik het dure onderhoud wat hij nodig acht uit wil stellen, dan gaat hij dat niet doen.

Daarom doe ik heel veel zelf en anders heb ik een onafhankelijke garage in de buurt, die ook mijn APK doen. En daar kan ik gewoon exact aangeven wat ik wil, als ik bijvoorbeeld andere olie wil dan Mazda aangeeft of specifiek welke banden ik wil (aangezien zij ze om de velgen moeten leggen, kan ik ze net zo goed daar bestellen).

Plaats reactie