Geschrokken van kosten FAST takelaars

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12352
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De wegenwacht heeft ook eigen sleepauto's in gebieden waar het gevaarlijk werken is. Mocht IM te lang duren, dan sleept de WW je naar een veilige plek waar je verder geholpen wordt.
Een aantal WW busjes hebben dolly's achterin. Een koppeling met 2 wielen waar de voorwielen van een defecte auto opgezet worden om zo gesleept te worden. Dit wordt weer op locaties gebruikt om sneller een auto naar een eindbestemming of garage te brengen. Het is sneller en goedkoper tov een takelaar.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door WZZ »

Citaat: bij een ongeval betaald de verzekeraar. Bij pech op de A wegen betaald altijd Rijkswaterstaat tot de eerste veilige plek:

Het is niet on topic, maar 2e en 3e persoon enkelvoud vereist een T en geen D. Dus Rijkswaterstaat betaalT en de verzekeraar betaalT. Het valt me al tijden op dat NEO DUTCHIO hiermee in conflict is.

Bij autowegen wordt inderdaad door Rijkswaterstaat en politie Incidentmanagement gehanteerd, vanwege de veiligheid en om files te voorkomen. De ANWB sleutelt dus wel op de rijksweg, maar alleen als het veilig kan. Zo gauw als er vanwege de veiligheid een rijstrook moet worden afgekruist ontstaat er mogelijk file en wordt incidentmanagement gehanteerd.

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ook als de rijstrook niet dicht hoeft, is een pechgeval binnen een meter van de kantstreep altijd een IM geval.
Dat er daar soms toch nog wordt gesleuteld is simpelweg dom van de betrokken hulpverlener.

NeoDutchio
Berichten: 12352
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
24 mei 2021 14:58
Het is niet on topic, maar 2e en 3e persoon enkelvoud vereist een T en geen D. Dus Rijkswaterstaat betaalT en de verzekeraar betaalT. Het valt me al tijden op dat NEO DUTCHIO hiermee in conflict is.
Daar wil ik best offtopic even op reageren, dyslexie. Mooi, kunnen we nu weer verder.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar hoe het zit nu met de kosten van/voor FAST als je als Nederlands ANWB-lid (met pechhulp buitenland) pech krijgt op de snelweg in België?

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik dacht dat je niet offtopic wilde blijven gaan? Terug naar de kosten van de hypothetische takelcases dan maar?

clairetb
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2019 22:25

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door clairetb »

Ik nam aan dat ik in Nederland geen takelkosten heb als ANWB lid.

Ik ben benieuwd naar wat het kost om als ANWB lid in Belgie pech te krijgen op de snelweg.

Volgens deze link voor Antwerpen:
https://wegenenverkeer.be/sites/default ... %20ton.pdf
zijn de kosten na 18 uur of in het weekend minimaal EUR190 + EUR125 = EUR315 (als het korter dan 30 minuten duurt).

ANWB besteedt de hulp in Belgie uit aan Touring: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa/landen/belgie
Maar Touring mag op de snelweg niet takelen en vergoedt daarom hun leden de FAST factuur (iig gedeeltelijk).
Of ANWB dat ook doet kan ik niet vinden.

clairetb
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2019 22:25

Re: Geschrokken van kosten FAST takelaars

Ongelezen bericht door clairetb »

Er komt nog 21% btw bij, dus dan kost het takelen niet EUR 315 maar minimaal EUR 381,15
Uitgegaan van de R1 (ring Antwerpen)

Gesloten