Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Bob1403
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:16

Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Bob1403 »

Ik heb twee weken geleden een LG-OLED55GX6LA TV gekocht bij de TV-Reus. Hij was zo'n 200 euro goedkoper dan bij Bol en CoolBlue. Op de website van LG staat dat er een cash back actie geldt voor de OLED TV's. Toen ik mijn cash back probeerde te verzilveren bleek echter dat een sticker waarop cruciale informatie voor de cash back stond vakkundig was verwijderd. Een cash back vragen is zonder die sticker niet mogelijk. De TV Reus om commentaar gevraagd: "Wij doen niet mee aan de cashback omdat we onze eigen prijzen willen bepalen." Hierbij krijg ik toch echt het gevoel dat de TV Reus mijn cash back heeft geind en die van hun prijs hebben afgetrokken. Hierdoor kunnen ze de TV leveren tegen de laagste prijs. Op de website van de TV Reus staat niet vermeld dat ze niet meedoen aan de cashback. Kan dit zomaar?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een cashback via een fabrikant geldt alleen bij de officiële verkooppunten. Bij de aktievoorwaarden staat netjes vermeld welke winkeliers meedoen. Dat zijn namelijk de winkelketens die tv’s verkopen van LG Nederland. TV Reus doet aan grijze import. Zij kopen goedkoper in via het buitenland en daar geeft een Nederlandse fabrikant natuurlijk niet nog eens extra korting op. Er is namelijk geen contact en overeenkomst tussen TV Reus en LG Nederland.

Zie hier de lijst van deelnemende verkopers: https://portal.deskservices.nl/nl-nl/20 ... ealers.pdf

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bob1403 schreef:
09 dec 2020 16:38
Ik heb twee weken geleden een LG-OLED55GX6LA TV gekocht bij de TV-Reus. Hij was zo'n 200 euro goedkoper dan bij Bol en CoolBlue. Op de website van LG staat dat er een cash back actie geldt voor de OLED TV's. Toen ik mijn cash back probeerde te verzilveren bleek echter dat een sticker waarop cruciale informatie voor de cash back stond vakkundig was verwijderd. Een cash back vragen is zonder die sticker niet mogelijk. De TV Reus om commentaar gevraagd: "Wij doen niet mee aan de cashback omdat we onze eigen prijzen willen bepalen." Hierbij krijg ik toch echt het gevoel dat de TV Reus mijn cash back heeft geind en die van hun prijs hebben afgetrokken. Hierdoor kunnen ze de TV leveren tegen de laagste prijs. Op de website van de TV Reus staat niet vermeld dat ze niet meedoen aan de cashback. Kan dit zomaar?
>>
Misschien kunt u iets met deze informatie?
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
10 dec 2020 09:55
Misschien kunt u iets met deze informatie?
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274
TVReus adverteert niet met de cashback en ze staan niet vermeld in de lijst van deelnemende verkooppunten van LG. Wat heeft de discussie met Hongaarse tv’s er mee te maken?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zou er overigens voor tekenen: Direct 200,- euro goedkoper, en dan geen moeite hoeven doen om die 200,- achteraf terug te krijgen

sake1987

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 10:13
hebra98 schreef:
10 dec 2020 09:55
Misschien kunt u iets met deze informatie?
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274
TVReus adverteert niet met de cashback en ze staan niet vermeld in de lijst van deelnemende verkooppunten van LG. Wat heeft de discussie met Hongaarse tv’s er mee te maken?
Nou TS heeft waarschijnlijk een Hongaars toestel gekocht en zo te zien haalt TV reus nu ook de herkenning van de TV.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 10:13
TVReus adverteert niet met de cashback en ze staan niet vermeld in de lijst van deelnemende verkooppunten van LG. Wat heeft de discussie met Hongaarse tv’s er mee te maken?
Het feit dat het Hongaarse TV's zijn is natuurlijk dé reden dat de cashback niet werkt.
16again schreef:
10 dec 2020 10:21
Ik zou er overigens voor tekenen: Direct 200,- euro goedkoper, en dan geen moeite hoeven doen om die 200,- achteraf terug te krijgen
Ja, ik ook - mits ik dat ook in mijn afweging had meegenomen. Als je er vanuit gaat dat je de TV koopt voor een X-bedrag, en nog 20 euro denkt terug te krijgen, teken je hier natuurlijk niet voor.

Maar goed, TS had natuurlijk wel even verder moeten kijken dan zijn neus lang is, want die cashback stond vast niet op de site van TV-Reus en maakt dus geen onderdeel uit van de koopovereenkomst.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

sake1987 schreef:
10 dec 2020 10:23
NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 10:13
hebra98 schreef:
10 dec 2020 09:55
Misschien kunt u iets met deze informatie?
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274
TVReus adverteert niet met de cashback en ze staan niet vermeld in de lijst van deelnemende verkooppunten van LG. Wat heeft de discussie met Hongaarse tv’s er mee te maken?
Nou TS heeft waarschijnlijk een Hongaars toestel gekocht en zo te zien haalt TV reus nu ook de herkenning van de TV.
>>
Bijna correct, Maar iets nauwkeuriger gesteld.
TS dacht een Nederlandse TV te kopen maar kreeg een Hongaars model geleverd.
En dat is hem niet aangegeven.
Daarom is de sticker ook van de doos verdwenen (Slechte stickerlijm op die Hongaarse TV's?)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

breien schreef:
10 dec 2020 10:38
In de OP lees ik niets over de nationaliteit van de televisie.
Dat is hier niet aan de orde. Het gaat om de cashbackactie.
>>
Dat hangt er nog helemaal vanaf welk model op de achterkant van z'n tv staat...
Want bij tweakers zie ik van het bestelde model dit buitenlandse model staan. (3 is buitenland en 6 is NL model)
https://tweakers.net/pricewatch/1622740 ... ificaties/

(deze staat tussen het model welke TS heeft gekocht en denkt te hebben ontvangen.)

Dus ik denk dat TS dit model heeft ontvangen (bron tweakers link naar LG)
https://www.lg.com/hu/televiziok/lg-oled55gx3la

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
10 dec 2020 10:47
Het is off topic.
Voorlopig wel. Maar kan ook eye-opener zijn voor TS. En wel een reden om zich bekocht te voelen

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het probleem is dat TS wel het juiste type tv gekocht heeft, maar niet bij een aangesloten verkoper. TVReus, en bv ook Bol.com, zijn geen officiële verkooppunten van LG Nederland. TS had dus vooraf naar de aktievoorwaarden moeten kijken.
Of er wel of geen sticker op de doos zat is niet relevant, met een aankoopbon van TVReus heb je geen recht op de cashback. Of TVReus wel of geen buitenlandse toestellen verkoopt is niet relevant, dat staat los van de cashbackaktie van LG.
LG geeft een cashback, mits je je als klant aan een aantal voorwaarden houdt. Dus bepaalde types kopen bij bepaalde winkels.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
10 dec 2020 10:47
Het is off topic.
Nee hoor. Want de reden dát de cashback niet geldig is, is dat TV-Reus Hongaarse TV's verkoopt en dus niet aan de voorwaarden van de actie voldoet.

TS heeft een LG OLED55GX6LA gekocht - en laat die nu gewoon in de lijst van LG van modellen die meedoen in de actie staan. Als TS dus ook daadwerkelijk een LG OLED55GX6LA had gekregen, zou hij gewoon mee hebben kunnen doen.

Als TS een ander (waarschijnlijk Hongaars) model dan de LG OLED55GX6LA heeft gekregen, kan hij de koop gewoon ontbinden op basis van nonconformiteit.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 10 dec 2020 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
10 dec 2020 11:15
breien schreef:
10 dec 2020 10:47
Het is off topic.
Nee hoor. Want de reden dát de cashback niet geldig is, is dat TV-Reus Hongaarse TV's verkoopt en dus niet aan de voorwaarden van de actie voldoet.

TS heeft een LG OLED55GX6LA gekocht - en laat die nu gewoon in de lijst van Samsung van modellen die meedoen in de actie staan. Als TS dus ook daadwerkelijk een LG OLED55GX6LA had gekregen, zou hij gewoon mee hebben kunnen doen.

Als TS een ander (waarschijnlijk Hongaars) model dan de LG OLED55GX6LA heeft gekregen, kan hij de koop gewoon ontbinden op basis van nonconformiteit.
>>
Kleine correctie, je bedoelt uiteraard LG ..

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 dec 2020 11:15
TS heeft een LG OLED55GX6LA gekocht - en laat die nu gewoon in de lijst van Samsung van modellen die meedoen in de actie staan. Als TS dus ook daadwerkelijk een LG OLED55GX6LA had gekregen, zou hij gewoon mee hebben kunnen doen.
Dan moet u de hele voorwaarden gaan lezen. Het gaat niet alleen om het type tv, maar ook waar die gekocht is. En laat er nu ook netjes een lijst zijn (zie mijn eerdere bericht) waar alle verkopers op staan die meedoen. En laat TVReus en bijvoorbeeld ook Bol.com daar nu net niet op staan. Net zo goed dat Media Markt filialen in Duitsland of Rusland er ook niet op staan. Niet elke verkoper doet mee aan die cashback aktie. De voorwaarden zijn helder genoeg, duidelijk en zeker niet afwijkend ten opzichte van alle andere cashbackakties. Gewoon volgens de voorwaarden de juiste type bij de juiste verkoper kopen, bon inscannen en de juiste sticker van de doos afhalen. Makkelijker kan het niet zijn. Als de bananen van de AH in de aktie zijn hoef ik ook niet bij de Jumbo aan te kloppen dat ik diezelfde aktie wil hebben.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
10 dec 2020 11:18
Kleine correctie, je bedoelt uiteraard LG ..
Inderdaad :wink:

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

De reden dat Bol.com niet meedoet en Tvreus ook niet is omdat ze beide buitenlandse modellen leveren / verkopen.
Bol.com doet dit via tv-online (a.k.a. El-Vidas.)

Deze verkopen allemaal Hongaarse TV's als zouden het Nederlandse zijn.

En die actie loopt helemaal niet in Hongarije....

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 11:23
Dan moet u de hele voorwaarden gaan lezen. Het gaat niet alleen om het type tv, maar ook waar die gekocht is.
Dat heb ik uiteraard gelezen. De realiteit is bij dergelijke acties vaak dat producten geaccepteerd worden, zolang het maar het juiste model is. Logisch ook, want het juiste model wordt alleen maar bij officiële dealers verkocht. Uiteraard biedt dat geen garantie dat dat hier ook het geval zou zijn, daar kom je alleen achter door het te proberen - en juist dat kan TS niet.

Maar goed, zoals ik al schreef heeft TV-Reus ook niet geadverteerd met de actie, dus daar kan TS niks mee jegens TV-Reus. Daarom ook mijn advies om, als TS wil ontbinden, dat te doen op basis van non-conformiteit. TS kan 'm dan gewoon alsnog bij een wél aangesloten dealer bestellen, voor dezelfde prijs als bij TV-Reus, en beschikt dan wél over een origineel Nederlands model, en dus geen kans op de bekende TV-Reus-issues (niet goed werkend, garantie0-gedoe, enzovoort).

Ik zou het wel weten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lees even deze review en trek dan nogmaals je conclusie...(volgens mij het exacte verhaal)

https://www.trustpilot.com/users/5fc7f2 ... 001ad35f23

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 dec 2020 11:31
NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 11:23
Dan moet u de hele voorwaarden gaan lezen. Het gaat niet alleen om het type tv, maar ook waar die gekocht is.
Dat heb ik uiteraard gelezen. De realiteit is bij dergelijke acties vaak dat producten geaccepteerd worden, zolang het maar het juiste model is. Logisch ook, want het juiste model wordt alleen maar bij officiële dealers verkocht. Uiteraard biedt dat geen garantie dat dat hier ook het geval zou zijn, daar kom je alleen achter door het te proberen - en juist dat kan TS niet.
Realiteit is dat officiële verkopers veelal adverteren met die cashback om zo de klant hun winkel in te krijgen. En bij die aktie staat altijd een sterretje met de tekst dat cashback via de fabrikant gaat.

Het typenummer dat TS aangaf wordt op veel meer plekken aangeboden dan alleen bij de aangesloten verkopers.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
10 dec 2020 11:40
Lees even deze review en trek dan nogmaals je conclusie...(volgens mij het exacte verhaal)

https://www.trustpilot.com/users/5fc7f2 ... 001ad35f23
Nogmaals, wat heeft het leveren van een verkeerd model te maken met een cashbackaktie waar TVReus niet aan mee doet en niet mee adverteerd? Al zou TVReus wel het juiste geleverd hebben, dan nog is er geen recht op cashback aangezien zij door LG zijn uitgesloten.

Gesloten