Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
19 mei 2023 13:53
De action heeft de tekst die op de verpakking staat niet goed overgenomen want op de verpakking staat tot tien keer sneller dan een USB 2 drive...
1e screenshot TS is de action aanbieding, daar lees ik "10x zo snel gelezen als een USB2.0 stick."
Overigens, een "USB stick" wordt vaak een "thumb drive" genoemd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 11:56
alfatrion schreef:
19 mei 2023 11:41
De voornaamste vraag is of TS niet tegen een andere bottleneck aanloopt. De snelheid van een hele snelle switch kun je niet meten als je kabel slechts 100 Mbps aan kan.
Aangezien de opstelling van TS snelheden boven de 200Mbps laat zien, zal dat het probleem niet zijn.
Er kunnen allerlei bottleneck zijn. Als je geen krachtige CPU hebt dan kun je met een hardware uitgevoerde NIC nog leuke snelheden halen, terwijl je dat met een software uitgevoerde NIC zal voelen.

Als dat soort zaken niet aan de orde zijn, dan moet het product in de praktijk doen wat het beloofd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

NiC is netwerk. Dat is hier niet van toepassing.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Methusalah »

alfatrion schreef:
19 mei 2023 11:41
De voornaamste vraag is of TS niet tegen een andere bottleneck aanloopt. De snelheid van een hele snelle switch kun je niet meten als je kabel slechts 100 Mbps aan kan.

Aangezien de opstelling van TS snelheden boven de 200Mbps laat zien, zal dat het probleem niet zijn.


Er kunnen allerlei bottleneck zijn. Als je geen krachtige CPU hebt dan kun je met een hardware uitgevoerde NIC nog leuke snelheden halen, terwijl je dat met een software uitgevoerde NIC zal voelen.

Als dat soort zaken niet aan de orde zijn, dan moet het product in de praktijk doen wat het beloofd.

CPU zo goed als ook niet. Schrijfsnelheid van de schijven is wat van invloed is.

Een NIC is een netwerkadapter. Die zijn altijd hardware. Een software NIC bestaat simpelweg niet. Weet je wel wat het betekent? Network Interface CARD.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 19 mei 2023 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door PGros »

snuffel1 schreef:
19 mei 2023 13:53
De action heeft de tekst die op de verpakking staat niet goed overgenomen want op de verpakking staat tot tien keer sneller dan een USB 2 drive dus niet van een USB 2 stick die een flashgeheugen heeft. Een externe optische USB 2 schijf is vele malen langzamer dan een USB stick en zou 10 keer sneller op de verpakking wel een kunnen kloppen. De USB 3 stick haalt de 100 MB s snelheid wel dat laat de grafiek ook zien en voldoet daar mee aan de verwachting die u er mag van hebben. Het enige wat ik in de advertentie tekst als misleidend ontdekt heb is dat de Action in plaats van het woord drive, stick heeft gebruikt. Daarbij zijn advertenties zorgvuldig opgesteld maar onder voorbehoud van druk en zetfouten ooit in de papieren folder zelf maar dat geldt voor online advertenties ook.
Dat is leuk gevonden maar op dezelfde verpakking wordt de usb3 stick ook gewoon drive genoemd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is inderdaad misleidende tekst die op de verpakking staat.
Maar volgens mij maakt SanDisk dat vaker gebruik van.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 14:52
Het is inderdaad misleidende tekst die op de verpakking staat.
Maar volgens mij maakt SanDisk dat vaker gebruik van.

Stick of drive is gewoon het zelfde. Het is een flash drive in een stick format. Potato potato. Niets misleidends aan. Tegenwoordig wordt drive vaker gebruikt omdat het allemaal kleiner is geworden. Dus het zijn niet allemaal sticks meer. Ik heb er eentje zo groot als mijn duimnagel.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
19 mei 2023 14:32
Een NIC is een netwerkadapter. Die zijn altijd hardware. Een software NIC bestaat simpelweg niet. Weet je wel wat het betekent? Network Interface CARD.
off-topic:
Er bestaan virtuele computers, met software NICs. De cloud was nagenoeg onmogelijk zonder
https://docs.vmware.com/en/VMware-Cloud ... FB064.html

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is maar een voorbeeld om te demonstreren dat bottlenecks zich op verschillende vlakken kunnen voordoen. Je kan ook hardware hebben die zelf niet kan rekenen en daarvoor een beroep doet op de CPU.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Methusalah schreef:
19 mei 2023 15:10
Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 14:52
Het is inderdaad misleidende tekst die op de verpakking staat.
Maar volgens mij maakt SanDisk dat vaker gebruik van.

Stick of drive is gewoon het zelfde. Het is een flash drive in een stick format. Potato potato. Niets misleidends aan. Tegenwoordig wordt drive vaker gebruikt omdat het allemaal kleiner is geworden. Dus het zijn niet allemaal sticks meer. Ik heb er eentje zo groot als mijn duimnagel.
Het gaat om de snelheid.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je moet natuurlijk wel weten met welke usb 2 stick er vergeleken wordt. Dat zal vast ook een langzamere zijn.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 16:57
Methusalah schreef:
19 mei 2023 15:10
Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 14:52
Het is inderdaad misleidende tekst die op de verpakking staat.
Maar volgens mij maakt SanDisk dat vaker gebruik van.
Stick of drive is gewoon het zelfde. Het is een flash drive in een stick format. Potato potato. Niets misleidends aan. Tegenwoordig wordt drive vaker gebruikt omdat het allemaal kleiner is geworden. Dus het zijn niet allemaal sticks meer. Ik heb er eentje zo groot als mijn duimnagel.
Het gaat om de snelheid.
... en dus is je conclusie dat de tekst "stick" misleidend is, niet juist.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tot 10 keer sneller, dat is wat misleidend, omdat dat vaak niet waar gemaakt kan worden wat de klant leest. Maar dat is mijn mening.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 17:57
Tot 10 keer sneller, dat is wat misleidend, omdat dat vaak niet waar gemaakt kan worden wat de klant leest. Maar dat is mijn mening.
Ja leuk, maar daar ging je statement niet over. Die ging over de drive/disk-discussie.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 18:05
Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 17:57
Tot 10 keer sneller, dat is wat misleidend, omdat dat vaak niet waar gemaakt kan worden wat de klant leest. Maar dat is mijn mening.
Ja leuk, maar daar ging je statement niet over. Die ging over de drive/disk-discussie.
Nee ging mij over de snelheid. Dat vind ik misleidend. Drive/disk, daar heb ik geen moeite mee.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

De kans dat Action imitatie onder de merknaam in de schappen legt, de mogelijkheid die MM oppert is nihil. Ze zitten niet op juridische acties van de fabrikant te wachten.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
19 mei 2023 19:47
De kans dat Action imitatie onder de merknaam in de schappen legt, de mogelijkheid die MM oppert is nihil. Ze zitten niet op juridische acties van de fabrikant te wachten.
Of op juristen hier op het forum.😁

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:
19 mei 2023 19:47
De kans dat Action imitatie onder de merknaam in de schappen legt, de mogelijkheid die MM oppert is nihil.
Action kan dat ook onbewust doen, als een toeleverancier van action de kluit belazert.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zou kunnen maar kleine kans.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat Action allemaal inkoopt en hoe ze aan hun prijzen komen. Soms denk ik dat ze de beste klant van Alie-express zijn. Niettemin: ik heb hier in de keuken twee bestekbakken in de lade. Exact dezelfde die je indertijd bij Blokker kon kopen, met dien verstande dat Blokker een merknaampje in de bakken had staan, en bij de Action niet. Duidelijk dezelfde fabrikant.

Dus op een of andere manier weten ze gewoon scherp in te kopen. In geval van Sandisk zullen het waarschijnlijk wel originele zijn.

Plaats reactie