LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

Ik sloot een Proefabonnement op de FLOW af 6 euro, 2 nummers. Via de email krijg ik een bevestiging dank voor uw abonnement van 25 euro! Ik met FLOW gebeld. Is een vergissing. Proefabonnement loopt automatisch af en geen abonnement, op grond van die toezegging proefabonnement afgesloten. Toen 25 euro werd afgeschreven voor een jaarabonnement heb ik die gelijk gestorneerd, Nu word ik bestookt dat ik 5 euro moet betalen omdat ik 3 nummers van de FLOW heb ontvangen. Flow beweerd dat ze alleen proefabonnement kennen met een abonnement eraan vast. Dat was vlgs mij niet de afspraak. Ik heb alleen het proefabonnement afgesloten omdat er GEEN abonnement aan vast zou zitten. Ik vind dit onrechtvaardig. Het gaat mij niet eens om die 5 euro maar wel over de onrechtvaardigheid van de FLOW. Kan de FLOW dit zomaar doen? FLOW wil alleen communiceren via de telefoon of messenger van Fakebook. FLOW wordt uitgegeven door DPG media.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp dat Flow een tijdschrift is. In dat geval is het niet mogelijk om een proefabonnement te combineren met een regulier abonnement. Je hoeft dus alleen te betalen voor het proefabonnement en zij moeten die nakomen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door grun »

Op onderstaande link staat wel een aanbieding van Flow (even naar beneden scrollen): twee nummers voor 4 euro, en het stopt vanzelf. Het is me niet duidelijk of dit is wat TS besteld heeft (hij heeft het over 6 euro voor twee nummers) en het lijkt me ook geen proefabo.

https://campagne.krant.nl/omg-magazines ... d=64097532

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hebt u een link naar de aanbieding van €6,- voor 2 nummers?

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

BUTTON_REPORT Citeer
Bericht door NeoDutchio » 18 feb 2021 13:26

Hebt u een link naar de aanbieding van €6,- voor 2 nummers?


Nee helaas, het was een aanbieding via de krant vorig jaar zomer.

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

alfatrion schreef:
18 feb 2021 13:04
Ik begrijp dat Flow een tijdschrift is. In dat geval is het niet mogelijk om een proefabonnement te combineren met een regulier abonnement. Je hoeft dus alleen te betalen voor het proefabonnement en zij moeten die nakomen.
Na afloop van proefabonnement werd 25 euro afgeschreven en een exemplaar toegestuurd. 25 euro heb ik gestorneerd. Nu wil FLOW dat ik 1 exemplaar ga betalen. (5 euro) en dat wil ik niet. Ik heb niet gevraagd om een abonnement en dat zij toch een exemplaar toe sturen is mi hun eigen verantwoording. Wat kan ik heraan doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door Jablan »

Toch die 5 euro betalen.

Vroeger kwam het vaker voor dan nu, dat een proefabonnement automatisch werd omgezet in een doorlopend abonnement, tenzij je zelf actief had opgezegd voor afloop van de proefperiode. Zonder restitutie mogelijkheid of eerder kunnen opzeggen.

Je hebt een nummer meer ontvangen, als abonnee, en helaas is betalen de snelste manier om er van af te komen. Volgende keer de actievoorwaarden goed doorlezen.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjalosh schreef:
18 feb 2021 14:14
Na afloop van proefabonnement werd 25 euro afgeschreven en een exemplaar toegestuurd. 25 euro heb ik gestorneerd. Nu wil FLOW dat ik 1 exemplaar ga betalen. (5 euro) en dat wil ik niet. Ik heb niet gevraagd om een abonnement en dat zij toch een exemplaar toe sturen is mi hun eigen verantwoording. Wat kan ik heraan doen?
Niet betalen en je poot stijf houden. Geen overeenkomst = niet betalen. Een zijstraatje:
https://blog.iusmentis.com/2021/02/18/e ... e-betalen/
Jablan schreef:
18 feb 2021 14:38
Vroeger kwam het vaker voor dan nu, dat een proefabonnement automatisch werd omgezet in een doorlopend abonnement, tenzij je zelf actief had opgezegd voor afloop van de proefperiode.
Sinds de Wet Van Dam mag dat laatste niet meer. Alles proefabonnementen op bladen, tijdschriften, ect. moeten automatisch stoppen. Zie art. 6:236 BW,

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

Jablan schreef:
18 feb 2021 14:38
Toch die 5 euro betalen.

Vroeger kwam het vaker voor dan nu, dat een proefabonnement automatisch werd omgezet in een doorlopend abonnement, tenzij je zelf actief had opgezegd voor afloop van de proefperiode. Zonder restitutie mogelijkheid of eerder kunnen opzeggen.

Je hebt een nummer meer ontvangen, als abonnee, en helaas is betalen de snelste manier om er van af te komen. Volgende keer de actievoorwaarden goed doorlezen.
Mij is telefonisch toegezegd dat het een proefabonnement betrof en die zou automatisch eindigen. alleen daarom heb ik toegestemd in ene proefabonnement. Mij is niet verteld dat ik aangetekend een proefabonnement moest opzeggen. Ik vind dit onrecht. En het gaat mij niet eens om die 5 euro maar om het feit dat ik ben voorgelogen door de medewerker van de FLOW, voor mij de reden om het niet te willen betalen.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door Undutchable »

grun schreef:
18 feb 2021 13:18
Op onderstaande link staat wel een aanbieding van Flow (even naar beneden scrollen): twee nummers voor 4 euro, en het stopt vanzelf. Het is me niet duidelijk of dit is wat TS besteld heeft (hij heeft het over 6 euro voor twee nummers) en het lijkt me ook geen proefabo.

https://campagne.krant.nl/omg-magazines ... d=64097532
In de actievoorwaarden bij die link staat dat na het proefabonnement een jaarabonnement volgt. Ik heb hier pas een soortgelijk topic gemaakt over een Autoweek proefabonnement. Die voorwaarden zagen er ook zo uit. Na een belletje met Autoweek besloten om het niet te doen.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In die actievoorwaarden staat juist dat het proefabonnement automatisch stopt.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door dmv »

Lady1234 schreef:
18 feb 2021 17:17
In die actievoorwaarden staat juist dat het proefabonnement automatisch stopt.
Er staat ook:
Actievoorwaarden jaarabonnement aansluitend aan het proefabonnement
  • Om gebruik te maken van dit aanbod dien je 18 jaar of ouder te zijn.
    Na het aflopen van het jaarabonnement gaat het tarief automatisch over naar het op dat moment geldende reguliere tarief.
    Na afloop van de actieperiode is jouw abonnement per maand opzegbaar.
    Je ontvangt voor dit jaarabonnement een aparte bevestiging via email, naast de e-mailbevestiging van je proefabonnement.
    Dit actie-abonnement is niet geldig in combinatie met andere acties of aanbiedingen.
Maar daar zou dan dus wel een aparte mailo over verzonden moeten zijn,

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat jaarabonnement heeft dus zijn eigen actievoorwaarden. Heeft niets met dat proefabonnement van doen.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nadeel in deze zaak is dat je geen enkele bewijs hebt. Sterker nog, rlk bewijs is juist tegen.

Ik denk dat het verstandig is om die 5 euro te betalen. Sterker nog, ze hadden ook kunnen zeggen we hebben een overeenkomst van een jaar.

Een wijze les, verzorg altijd voor bewijs.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Slecht advies. De bewijslast ligt bij de tegenpartij. Bovendien, zij handelen in strijd met de wet.

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

dmv schreef:
19 feb 2021 19:00
Lady1234 schreef:
18 feb 2021 17:17
In die actievoorwaarden staat juist dat het proefabonnement automatisch stopt.
Er staat ook:
Actievoorwaarden jaarabonnement aansluitend aan het proefabonnement
  • Om gebruik te maken van dit aanbod dien je 18 jaar of ouder te zijn.
    Na het aflopen van het jaarabonnement gaat het tarief automatisch over naar het op dat moment geldende reguliere tarief.
    Na afloop van de actieperiode is jouw abonnement per maand opzegbaar.
    Je ontvangt voor dit jaarabonnement een aparte bevestiging via email, naast de e-mailbevestiging van je proefabonnement.
    Dit actie-abonnement is niet geldig in combinatie met andere acties of aanbiedingen.
Maar daar zou dan dus wel een aparte mailo over verzonden moeten zijn,
Op die aparte email heb ik gereageerd. Omdat daarin stond dank voor uw abonnement. Ik heb gebeld en FLOW bevestigde mij dat het een foute email was en dat ik echt een proefabonnement had afgesloten. Abonnement stopt en ik hoef niets te doen. Nu blijkt dat ze mij eraan willen houden dat zij die email hebben gestuurd en het dus verder mijn schuld is omdat ik niet schriftelijk heb opgezegd. Maar ik heb nav email heb ik gebeld... en dat gesprek heb ik natuurlijk niet opgenomen.

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

Inmiddels wil DPG Media 12,50 euro van mij hebben. Met nog veel meer in het vooruitzicht. Heeft iemand enig idee waar ik naartoe kan met dit probleem? Instantie oid. De rechtsbijstandsverzekering komt pas aan de orde als het bedrag 150 euro of meer is.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt helemaal geen rechtsbijstand nodig. Gewoon niet betalen. Een proefabbonement op een blad moet automatisch stoppen.

Maar als je echt wilt kun je naar de kantonrechter met een torpedo vordering. Dat geeft je wel een negatieve bewijslast. Dat is een verklaring voor recht dat je iets niet hoeft te doen. Je kan ook wachten totdat zij naar de rechter gaan. Dan moeten zij bewijzen dat jij wel iets moet doen.

Overigens mag je voor de rechtsbijstandverzekering toekomstige onvermijdbare bedragen bij elkaar optellen. En doe jezelf een plezier communiceer na de koop voortaan alleen schriftelijk.

sjalosh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 12:08

Re: FLOW-proefabonnement blijkt abonnement

Ongelezen bericht door sjalosh »

Inmiddels heeft DPG Media mijn 5 euro weg geboekt en hopelijk ben ik nu van het gedoe af. Het heeft wat e-mails gekost en uiteindelijk is het nu klaar. Bedankt voor al jullie adviezen.

Gesloten