Slechte ervaring met dakdekker

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
TheMul
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2022 19:16

Slechte ervaring met dakdekker

Ongelezen bericht door TheMul »

In mei ontdekten wij een kapotte dakpan. Na intersief zoeken op het internet naar een vertrouwd adres, dachten wij deze in Enschede/Doetinchem gevonden te hebben. Zeldfstandig ondernemer daktechniek en onderdeel vaneen landelijk platform. Na inspectie van het dak adviseerden de werknemer (medecompagnon) ons het dak te laten reinigen en te laten impregneren. Ook zou de ruiterrol moeten worden vervangen. Hoewel een vrij hoog bedrag zijn wij akkoord gegaan. 100 % vertrouwen. Een paar dagen na de klus hebben we betaald hoewel de klus nog niet helemaal af was. De eindvorst was besteld en men beloofde deze en enkele details op 5 juni af te werken. Toen het stralend weer werd ontdekten wij dat de dakpannen witte strepen (vlekken) vertoonden en hebben een klacht ingediend (100 % garantie 10/15 jaar volgens de website). Op 22 juli is men komen kijken en geconstateerd dat er een te hoge druk bij het reinigen gebruikt was. Gevolg dakpannen beschadigd.
Sindsdien probeer ik de eigenaar te benaderen en een aanspraak te maken op hun garantie. Tot nu toe met weinig succes. Hij beantwoord de telefoontjes niet en drukt ze weg.. Het landelijk platform doet inmiddels ook zijn best. Ik heb het gevoel verkeerd geadviseerd en opgelicht te zijn.
100% vertrouwen is inmiddels 100 % wantrouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand mij een echt vertrouwd adres in Twente door te geven, die de schade aan mijn dak kan beoordelen mij van advies kan dienen?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met dakdekker

Ongelezen bericht door Jablan »

Mag het ook een schade-expert van een verzekeraar zijn?

TheMul
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2022 19:16

Re: Slechte ervaring met dakdekker

Ongelezen bericht door TheMul »

We hopen da de betreffende dakdekker alsnog zijn verantwoordelijkheid neemt en mijn advocaat stuurt hem een laatste aanzegging, waarbij hij nog één kans krijgt om de schade te herstellen. Daarbij heb ik een onafhankelijke expert (mag schade-expert) zijn om te voorkomen dat hij alsnog met een rot smoesje aan komt. Reageert hij niet, dan wordt het een rechtszaak waarbij andere eisen worden gesteld.

TheMul
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2022 19:16

Re: Slechte ervaring met dakdekker

Ongelezen bericht door TheMul »

Inmiddels zijn wij een paar maanden verder. Op de aanzegging van mijn advocaat reageert IKON Daktechniek niet en nadat mijn advocaat hem gebeld had i.v.m. zijn beloofde "10 jaar garantie op alle werkzaamheden" beloofde hij wederom om uit "coulance" langs te komen. Ik heb hem niet gezien.
Een civiele rechtszaak ( Advocaatkosten, griffierechten, taxatiekosten, deurwaarderskosten, etc.) zal mogelijk zijn solvabiliteit overstijgen.
Ik wil bij deze dan ook iedereen waarschuwen om niet met dit bedrijf van I.K. uit Enschede of zijn compagnons S.H of C.B uit Doetinchem in zee te gaan.
Ook valt het me tegen dat de overkoepelend organisatie "DAKPRO" , ondanks goed bedoelde bemiddelingspogingen, de desbetreffend dakdekkersbedrijf als betrouwbaar aan beveelt. Dit terwijl ze inmiddels beter moeten weten. Zij laten hun "goede "naam door een stelletje bedriegers en amateurdakdekkers besmeuren.

Plaats reactie