LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia woekerrente

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jwille

Dexia woekerrente

Ongelezen bericht door jwille »

Er wordt erg veel gesproken over restschuld, die er ontstaat nadat de contracten beeindigd zijn, ook Dhr. Duizenberg heeft zich daarop gefocussed, met resultaat dat we nu 3/4 van Dexia bijgelegd krijgen, als het coorstel doorgaat. De restschuld is ontstaan door de dalende aandelenmarkt en in feite kan niemand daar wat aan doen. Het is wel slecht ingeschat door Dexa (Legio Lease), want je bent met hen in zee gegaan omdat je er zelf geen verstand van had en dacht dat zij de experts waren.
Waar het mij om draait is de hoge rente die er door Dexia berekend wordt. Ik betaal 13% rente en dat over een looptijd van 10 jaar, maar er zijn ook contracten van zelfs 20 jaar. 13% rente is naar mijn mening veel te hoog en op slinkse wijze aan de mensen verkocht. Ik heb nu pas de laatste tijd begrepen wat "korting kado" inhoudt, het is simpel aandelen huren voor een rente van 13%. Ik ben in het bezit van een huis met overwaarde, dus je kunt wel nagaan dat ik dat contract nooit had afgesloten als ik geweten had wat het inhield. Wie gaat er nu 13% rente betalen als je het voor 4,5 % via een extra lening op je huis kunt krijgen. Als Dexia iets wil doen dan moeten ze die rente percentages maar eens aanpakken. Als ze bijv. 5% zouden rekenen verdienen ze er nog dik aan en zouden er heel wat mensen een stuk gelukkiger bijlopen.

John

Gesloten