background branding

Vergoeding hoortoestel na tussenkomst Radar

beter-horen-hoortoestel-111017.jpg

Voor haar eerste gehoorapparaat van Beter Horen betaalt mevrouw Clement 319 euro. Dan blijkt dat ze een tweede apparaat nodig heeft, voor het andere oor. De kosten daarvoor zijn 1365 euro. Hoe kan dat?

Mevrouw Clement had dit niet verwacht en was erg teleurgesteld toen ze geen duidelijke verklaring kreeg voor dit prijsverschil. Ze besloot haar ervaring met Radar te delen.

'Fout aan onze kant'

Radar nam contact op met de audicien om te vragen wat er precies mis is gegaan. Frank Banning, Directeur Sales en Promotions van Beter Horen, zegt dat het gaat om twee dezelfde toestellen. Als een klant twee hoortoestellen koopt, dan geldt voor beide de prijs met vergoeding van de zorgverzekeraar, ongeacht het verschil in gehoorverlies. 'Dat is ons beleid. Dat dit niet is gebeurd, is een fout aan onze kant en daar hebben we de medewerker op aangesproken.'

Banning laat aan Radar weten dat hij excuses wil aanbieden. 'Uiteraard herstellen we onze fout en krijgt mevrouw Clement zoals het hoort het tweede toestel voor de reguliere zorgverzekeringsprijs aangeboden.'

'Verkoopster was ontzettend stellig'

Mevrouw Clement is blij om dit te horen en had dit niet verwacht. 'Dit is heel goed nieuws. We hebben het in de winkel ook al gemeld, maar de verkoopster was toen zo ontzettend stellig. Ze zei dat het echt niet anders kon. Ik ben hier heel blij mee.'