Tv-uitzending 01-10-2018

Door de warme zomer hebben veel mensen airconditioners bij BlueGood.nl besteld. Deze werden echter veel te laat of zelfs niet geleverd. Wat zijn je rechten? Verder: wat te doen als je jarenlang trouw bij een bedrijf gewerkt hebt en al je pensioen verdwenen is? En: een reactie van Corendon op de uitspraak van de Reclame Code Comissie dat het bedrijf concumenten zou misleiden.

Klachten over BlueGood.nl

Het is lang geleden dat we in Nederland zo'n lange en warme zomer hebben gehad. En hoe lekker dat ook was, die warmte werd ons soms ook een beetje teveel. Massaal bestelden we airconditioners en aircoolers. Ook bij het bedrijf BlueGood.nl. Die neemt het tot op heden alleen niet zo nauw met het leveren van de bestelde producten, terwijl de zomer nu toch echt op zijn einde is. En als mensen hun geld terug vragen, schijnt het annuleren van de koop opeens alleen mogelijk te zijn als het apparaat al is geleverd. Klanten voelen zich opgelicht, maar zijn ze dat ook? Vanavond in Radar.

Pensioen verdwenen

Je bent een trouwe werknemer, al meer dan 20 jaar werk je voor hetzelfde bedrijf. Nog even en je gaat met pensioen. En dan kom je er achter dat je opgebouwde pensioen verdwenen is, als sneeuw voor de zon, foetsie. Tussen de €100.000 en €150.000. Je werkgever, het oude pensioenfonds, het nieuwe pensioenfonds, niemand weet waar het geld is. Je bent ondertussen meer dan 10.000 euro kwijt aan advocaatkosten maar je bent geen steek verder. Hamvraag; wie is hiervoor verantwoordelijk? En wie gaat er voor zorgen dat het opgebouwde pensioen alsnog uitgekeerd wordt? Radar heeft alle partijen benaderd. Gaan ze er uit komen? Vanavond in Radar.

Misleidende reclame van Corendon

De Reclame Code Commissie tikte afgelopen week touroperator Corendon publiekelijk op de vingers wegens misleiding van consumenten. Vanavond reageert Corendon in Radar op de uitspraak. De reisorganisatie is van mening dat zij in overeenstemming hebben gehandeld met de geldende voorwaarden. Volgens Corendon-directeur Steven van der Heijden is het dan ook oneerlijk dat zijn organisatie zo publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld. Maar wat kun je als consument nu met zo’n oordeel van de Reclame Code Commissie? En wat kun je doen als je zelf wordt geconfronteerd met oneerlijke prijzen?