background branding

'T-Mobile kwam belofte na mijn overstap niet na'

tttttmobile-.jpg

Jeanette kwam niets verder bij telecomprovider T-Mobile, dus vroeg ze het Radar Forum om advies: 'Ik ben ingegaan op een combivoordeel van T-Mobile voor televisie en internet. Interessant voor mij was dat je voor opnemen niet zou moeten bijbetalen, terwijl mijn vorige provider er meer geld voor vroeg. Maar nu kan ik al maandenlang niet eens opnemen. En: T-Mobile wil er nu toch geld voor vragen, terwijl de functie bij mij niet eens werkt.' De klantendienst stuurde Jeanette van het kastje naar de muur. Radar nam contact op met Jeanette: 'Misschien kunnen wij helpen.' 

Na negen maanden wachten op een oplossing van T-Mobile wist Jeannette nog niet waar ze stond. Internet en digitale televisie waren bij haar thuis netjes geïnstalleerd, maar programma's opnemen kon maar niet. Ze belde in die lange periode zes keer naar haar provider. 'De functie moet nog worden uitgerold', hoorde ze eerst. 'Je moet een ander kastje, maar dat kunnen we je nog niet opsturen', kwam erna. Een derde keer: 'Je kastje deugt wel, maar moet een update krijgen, en dat kan nog niet in jouw buurt.'

'Ik kreeg telkens een ander verhaal'

Jeannette bleef geduldig afwachten. 'Je hoort het van ons als je aan de beurt komt', vertelde de klantendienst de vierde maal. Toch maar zelf nog eens bellen, toen het beloofde bericht niet kwam: 'Opnemen kost je wel 5 euro meer per maand.' Zijn de voorwaarden in tussentijd veranderd, vraagt ze zich af, zonder dat ze daarvan op de hoogte werd gebracht?

Aangezien ze al die maanden niet kon opnemen, terwijl ze bij T-Mobile uiteindelijk wel meer betaalde dan bij haar vorige provider, vroeg Jeannette om een compensatie. 'We zullen je daarover terugbellen.' Toen ook dat beloofde telefoontje niet kwam, nam ze nog een laatste keer zelf contact op. 'De compensatie wordt niet gehonoreerd, zie ik', vertelde een nieuwe medewerker die haar dossier inkeek. Kennelijk werd Jeannette weggezet als een klant die de voorwaarden van het abonnement niet goed had begrepen. 

T-Mobile reageert: 'Naar tevredenheid opgelost'

Tijd om eens te polsen bij de telecomprovider, dacht Radar. Het antwoord kwam meteen: 'We hebben de klant gecontacteerd. Ze voelde zich niet gehoord en dat betreuren wij. De opneemfunctie wordt nu aangezet en de kosten voor de komende maand worden gecrediteerd. Daarna evalueren we met de klant of ze de opnamefunctie wil behouden. We bieden haar deze een half jaar kosteloos aan.'

Geduldige klanten trekken vaak niet aan het langste eind, moet de redactie helaas vaak vastellen. Jeannette wordt nu in ieder geval na negen maanden wachten wel geholpen.