background branding

Reiziger wil klantvriendelijker ov-personeel

personeel-klachten-140917.jpg

Reizigers in het openbaar vervoer klagen steen en been over onbeschoft gedrag van het personeel in trein, bus en metro. Het moet en kan veel klantvriendelijker, concludeert het jongste kwartaalrapport van het OV loket. Dat meldt de Telegraaf donderdag.

'Een toenemend aantal klachten heeft betrekking op de foute bejegening van klanten in het openbaar vervoer. Uit tal van voorbeelden wordt duidelijk dat de reiziger lang niet altijd op nummer één staat, zoals vervoerders vaak beweren. Er moet meer gedacht worden vanuit de reiziger', citeert de krant een van de aanbevelingen.

Het personeel, zoals buschauffeurs en conducteurs, moet beter hun best doen om reizigers netjes tegemoet te treden en goed voor te lichten. Het OV loket kreeg tussen april en juli 893 klachten, 7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Bron: ANP MediaWatch / Telegraaf