background branding

Moedervlekverwijderaars - reactie Facebook

facebook-reactie-20171127.jpg

Naar aanleiding van de uitzending van Radar over de Facebook-advertentie voor moedervlekverwijderaars heeft Facebook de onderstaande reactie gegeven.

'Alle content dat op Facebook wordt geplaatst  (dus ook advertenties) kan door gebruikers aan ons worden gerapporteerd, via de knop rechts bovenaan een post;

Facebook moedervlek (foto)

  • Facebook legt in de advertentierichtlijnen uit aan welke spelregels advertenties moeten voldoen.
  • Voordat advertenties worden weergegeven op Facebook of Instagram, worden deze gecontroleerd om ervoor te zorgen dat de advertenties voldoen aan de advertentierichtlijnen. De meeste advertenties worden doorgaans binnen 24 uur beoordeeld.
  • We kijken bij het controleproces voor advertenties oa naar naar de afbeeldingen, tekst en naar de inhoud van de landingspagina van de advertentie. De advertentie wordt mogelijk afgekeurd als de inhoud van de landingspagina niet volledig werkt, niet overeenkomt met het product dat of de dienst die in je advertentie wordt gepromoot, of niet volledig voldoet aan onze advertentierichtlijnen.
  • Adverteerders moeten bij het plaatsen van een advertentie uiteraard alle toepasselijke wet- en regelgeving begrijpen en naleven.
  • Als je als adverteerder niet aan deze spelregels voldoet, kan dit verschillende consequenties hebben, waaronder de annulering van geplaatste advertenties of een tijdelijke schorsing of beëindiging van je account.
  • Als iemand een bericht aan Facebook rapporteert, dan wordt het altijd door een persoon gecontroleerd (er zijn teams wereldwijd die 24/7 gerapporteerde content checken; hier zijn ook Nederlanders bij).
  • Het maakt niet uit of een bericht 1 of 100 keer aan ons wordt gerapporteerd: we kijken er altijd naar.'