background branding

MKB-Nederland tegen Amsterdams plan ja-ja-sticker

folder134_780.jpg

MKB-Nederland is fel tegenstander van het Amsterdamse plan om reclamepost drastisch in te perken.

Volgens dit plan mogen vanaf 2017 alleen nog reclamefolders in de brievenbus worden gegooid als er een ja-ja-sticker op de deur is geplakt. Hiermee wordt 'compleet' voorbijgegaan aan de malaise in de detailhandel, stelt de ondernemersorganisatie.

De Amsterdamse Partij voor de Dieren is initiatiefnemer voor het plan dat beter zou zijn voor het milieu. De Amsterdamse gemeenteraad neemt het voorstel later deze maand in behandeling.

Economische impact

MKB-Nederland vindt het onbestaanbaar dat de partij uitgerekend nu met een dergelijk voorstel komt. De organisatie roept Amsterdam op eerst goed de economische impact van de maatregel in kaart te brengen en dan met de branche te overleggen over alternatieve maatregelen.

Uit een poll onder het Radar Testpanel bleek dat twee derde van de respondenten positief staat tegenover de invoering van de ja-ja-sticker.

Bron: ANP