background branding

Misleiding in het sap-schap van de supermarkt

jumbo_saps_780.png

'Voedselwaakhond' foodwatch strijdt door tegen het aanprijzen door supermarkt Jumbo van 'sap' dat zo niet mag heten.

Zo verkoopt Jumbo als 'ongekoeld sap' in de webshop 'Jumbo Helder granaatappel acai' met volgens foodwatch 0,01 procent sap van granaatappel en 0,01 sap van de acai, zegt de organisatie. 'Dat is misleidend.'

Reclame Code Commissie doet niets

Een klacht bij de Reclame Code Commissie leverde foodwatch echter niets op. De organisatie is stomverbaasd en begint een bezwaarprocedure.

Nectar is geen sap

De commissie zou er volgens foodwatch ten onrechte van uitgaan 'dat de consument doorklikt naar de productpagina van specifieke dranken waar alsnog de wettelijk juiste benaming staat, zoals nectar of vruchtendrank. Maar liegen is liegen, een nectar of vruchtendrank is geen sap. De leugen wordt niet weggenomen omdat Jumbo op andere webpagina’s op de website wel het juiste verhaal vertelt.'

Bron: ANP